Naar De Revalidatie Arts Geweest

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Auteur

Nou, dat was een korte afspraak, gesprek van een kwartiertje ofzo en even kijken of ik gevoelige plekken heb en waar. Verder kwam hij tot de conclusie dat ik wat hypermobiel ben (maar dat weet ik allang, alleen de reumatoloog dacht er destijds anders over)

Ik kreeg helaas wel zwaar het gevoel dat ik echt een nummer was ipv patient, maar gelukkig blijk ik met deze arts niets te maken te hebben straks.

Er wordt een fysio- en ergotherapeut ingeschakeld, maatschappelijk werk en een psycholoog, het hele plaatje dus.

De eerste 6 weken is kijken hoe ik in elkaar steek, hoe ik omga met mijn weinige energie, of ik mijn grenzen ken etc, daarna wordt er volgens mij pas een echt behandelplan opgezet.

Ik heb nog geen afspraak staan, maar krijg met de post een oproep, hopelijk duurt het dus niet te lang.

Het hele traject is echt bedoeld om ?te leren omgaan met? en niet om van de pijn af te komen en meer energie te krijgen. Tuurlijk is het mogelijk dat dat wel een neveneffect kan zijn, aangezien een betere conditie, minder spanning etc altijd goed is voor je lijf, maar beter worden zal ik er niet van, dat moet ik goed voor ogen houden.

Dat was het geloof ik wel zo?n beetje, heb een docu-map meegekregen van Groot Klimmendaal (rev.centrum in Arnhem maar huist ook in Doetinchems ziekenhuis) dus die ga ik maar even doorlezen.

Liefs Catootje

Emma4
    Lid

Wat gebeurt er dan na die 6 weken? Dat behandelingsplan?

Hopenlijk kun je snel beginnen!!!

Hoe eerder hoe beter!!!

miranda
    Lid

Ben heel benieuwd hoe het bij jou zal gaan want mijn reumatoloog heeft me dat ook al geadviseerd, alleen om je te leren omgaan met de dagelijkse dingen.

Wat gebeurt er dan na die 6 weken? Dat behandelingsplan?

Als ik het goed begrepen heb (maar eerlijk gezegd schort het daar bij mij nog wel eens aan door gebrek aan concentratie en onthouden :( ) is het 6 weken bekijken en daarna gericht behandelen …. ofzoiets :rolleyes:

Ik wacht het wel af, heb altijd moeite met gesprekken, begrijpen en onthouden daarvan dus.

Liefs Toot

Emma4
    Lid

Als ik het goed begrepen heb (maar eerlijk gezegd schort het daar bij mij nog wel eens aan door gebrek aan concentratie en onthouden :( ) is het 6 weken bekijken en daarna gericht behandelen …. ofzoiets :rolleyes:

Ik wacht het wel af, heb altijd moeite met gesprekken, begrijpen en onthouden daarvan dus.

Liefs Toot

Wie niet? Tegen het einde van het gesprek heb je de helft vergeten en te vragen

Wie niet? Tegen het einde van het gesprek heb je de helft vergeten en te vragen

ja dat klopt, maar schijnbaar heb ik het dus nog een graadje erger (aangezien mijn vriend en moeder etc altijd nog meer weten/onthouden/begrepen hebben dan ik, maar nu was ik alleen)

Klaver
    Bijdrager

Hopelijk kun je snel beginnen!!

Heel veel sterkte en succes!!

kan a.s donderdag al terecht voor de intake, als ik het goed begreep is dat voor fysio- en ergotherapeut.

Het kan zijn dat ik ook nog een intake krijg met maatschappelijk werk en psycholoog maar dat hoor ik dan nog.

Hopelijk wordt het na de intake ook allemaal vlot doorgezet, zie er nml ontzettend tegenop, dus kan beter zo gauw mogelijk gaan nu allemaal.

Liefs Catootje

Emma4
    Lid

Dat is snel zeg!

Jeda
    Lid

Ik loop ook bij een revalidatie arts.

Ik moest 6 weken intern behandeld worden, en de zelfde behandelingen als jou.

Maar omdat ik nog 3 kinderen heb, kreeg ik per week een lijst met welke behandeling en wanneer welke dag etc..

Ik ben erg instabiel en blijf altijd onder controle bij het centrum..

(ik heb 6 jaar geleden een ernstig auto ongeval gehad waardoor mijn rug op meerdere plekken gebroken is geweest en mijn ribben.

Op een haar na zat het bij het ruggenmerg vandaan.

Anders had ik net onder mijn oksels verlamd geweest.

Wel ben ik instabiel, waarddor ik een paar cm ben gezakt in mijn lengte, dit kan allleen maar erger worden)

Meis sterkte met je behandelingen.. :wub:

Trouwens ik moest wel een paar jaar wachten ook al was ik met SPOED aangemeld uit het Roessink in Enschede)

jee meid, wat een heftig verhaal, krijg er de kriebels van. Wat een geluk dat het net niet bij het ruggemerg zat zeg!

Heb gisteren het kaartje thuis gehad, het gaat donderdag om 2 uur :wacko: combin.behandeling en intake staat erop.

Vrijdag al direct half uur ergotherapie, dus het start direct!!!

Owh zie er zooooo tegenop, maar gelukkig hoef ik er niet lang tegenaan te hikken, is ook wel weer fijn.

Nu nog hopen dat ik de internist snel van de week te pakken krijg voor de laatste Lyme uitslag. Heb deze thuis gestuurd gekregen, maar ja, ik ben geen arts dus hij moet bepalen of ik het nou nog heb of niet …

Emma4
    Lid

Heel veel sterkte deze week, meid!

Veel sterkte en succes aankomende week en wat fijn dat het allemaal zo snel gaat (ook al zie je er als een berg tegenop)

Jeda
    Lid

Sterkte meis hoor.

Het zal allemaal wel meevallen.

Kus mij :wub:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.