Naaktslakken in huis

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Heeft hier iemand dé tip voor ons?

Ons huis is gebouwd op een oud weiland. Kortom: lekker vochtige grond. Hebben we helemaal geen last van, behalve dat we redelijk veel naaktslakken in huis hebben lopen. Voor zover we kunnen vinden hebben we de grote kieren en gaten naar de kruipruimte al dichtgeplakt, maar waar ze precies vandaan komen, blijft een raadsel.

Heeft iemand van jullie dé tip tegen naaktslakken?

Fiene
    Bijdrager

ooooh dat is zo moeilijk vanaf te komen :( wij hebben er ook lang last van gehad. Ik weet eigenlijk niet meer hoe we er toen uiteindelijk vanaf gekomen zijn…zal het vanavond wel even vragen aan mijn man en dan hoor je het nog ;)

noiole
    Lid

Ik lees hier graag mee, de voordeurmat is hier ’s morgens vaak een wirwar van slijmerige sporen. Zo goor!

En tegenwoordig ook wel eens bij de achterdeur, jakkes!

Pallas
    Bijdrager

Nu met de kou hebben we er veel minder last van, maar ik blijf nieuwsgierig naar de tip van je man, Fiene!

Wij wonen toevallig ook tussen de weilanden en hebben dus ook last gehad van naaktslakken in huis.

Echt vies, bah ! Bij ons zag je op een gegeven moment slak sporen op onze net nieuwe gordijnen en dan kan je nog is niet vinden ook. Inmiddels weten we gelukkig waar ze vandaan komen. Wij hebben binnen namelijk een aantal planten in potten staan en vulde dit wel is bij met de grond uit de tuin. Sinds we potgrond kopen uit de winkel en hiermee de potten vullen, hebben we er geen last meer van gehad. Wat ook nog werkt is een bakje met bier neerzetten, ze zullen op de geur afkomen er van gaan drinken en verdrinken.

Felice
    Sleutelbeheerder

dat van dat bier heb ik ook wel eens gehoord. Wel zonde van het bier ;-)

Pallas
    Bijdrager

hier zijn ze er weer, bah. Bier is geen optie, dat drinkt de hond op denk ik :D.

Fiene, wist jij nog de supertip van Teus?

smurfie
    Lid

dat van dat bier heb ik ook wel eens gehoord. Wel zonde van het bier ;-)

Drankmisbruik noemen ze dat ;)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Wij wonen toevallig ook tussen de weilanden en hebben dus ook last gehad van naaktslakken in huis.

Echt vies, bah ! Bij ons zag je op een gegeven moment slak sporen op onze net nieuwe gordijnen en dan kan je nog is niet vinden ook. Inmiddels weten we gelukkig waar ze vandaan komen. Wij hebben binnen namelijk een aantal planten in potten staan en vulde dit wel is bij met de grond uit de tuin. Sinds we potgrond kopen uit de winkel en hiermee de potten vullen, hebben we er geen last meer van gehad. Wat ook nog werkt is een bakje met bier neerzetten, ze zullen op de geur afkomen er van gaan drinken en verdrinken.

echt? dat wist ik dus niet.. wat grappig om te weten.. dronken slakjes :haha:

Pallas
    Bijdrager

Het is weer raak met dit weer… als ik ga dweilen, zie ik allemaal van die slijmsporen. Iemand een idee hoe ik dat makkelijk wegkrijg?

Fiene
    Bijdrager

Oeps, zie dat ik nooit meer gereageerd heb :blush: sorry daarvoor, maar mijn man zegt dus: zout strooien!

EsDeeHa
    Lid

Brrrrr, slakken in huis… :wacko:

Bier helpt inderdaad erg goed! Al gaat het wel enorm stinken, de beestjes gaan helemaal rotten… Echt heel vies! Maar werkt geweldig, is in ieder geval het proberen waard. Je zou wel denken dat ze met dit koude weer eens weg zouden blijven…

smurfie
    Lid

Nou, ik snap wel waarom ze juist met het koude weer komen hoor.. in huis is het lekker warm :)

Pallas: ik denk dat je beter gewoon kunt dweilen. Volgens mij is er geen simpelere truc om het weg te krijgen.

Pallas
    Bijdrager

we gaan inderdaad binnenkort vloerisolatie aanbrengen, waardoor ze niet meer willen overwinteren in de warme, vochtige kruipruimte. Hopelijk scheelt dat genoeg. Zout is helaas, net als bier geen optie met een loslopende hond in huis.

En tot die tijd ben ik bang dat ik niet ontkom aan Smurfie d’r tip… blegh, dweilen.

smurfie
    Lid

Ik haat het ook ;)

Hopelijk scheelt de vloerisolatie een stuk!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.