Muggen, smurfen en piepers

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    eschre
    Sleutelbeheerder

muggen_etc.thumb.png.f58d02be885e0a62f1e

Laatst vroeg ik aan mijn dochter: wat wil je worden, een brugsmurf, een brugmug, of een brugpieper? En hoewel ze een hekel heeft aan smurfen, besloot ze toch daar voor te kiezen, want muggen zijn haar grootste vijanden en een aardappel is ook niets.

Jazeker, na de zomervakantie gaat mijn dame naar de brugklas. Hetzelfde circus als 8 jaar geleden voltrok zich weer. Open dagen bezoeken, kijken, luisteren, voelen en vragen stellen. Met het grote verschil dat de uiteindelijke beslissing nu niet bij mij lag, maar bij haar. Gelukkig is het onderwijs hier in de regio op iedere school goed, eigenlijk kan je niet echt verkeerd kiezen.

Vorig jaar had ze al met een vriendinnetje op één school gekeken en kwam ze helemaal enthousiast thuis: daar wilde ze absoluut 1000% zeker naartoe. Zo zeker, dat het haar eigenlijk zelfs een beetje rauw op haar dak viel dat haar schooladvies hoger lag dan op haar favoriete school gegeven werd…maar met een: ‘we gaan gewoon overal even kijken en dan praten we er later over verder’ konden we dit probleem allebei nog een beetje voor ons uit schuiven.

En zo gingen we op pad. Van scholen waar we uren rondkeken, tot scholen waar we het na een kwartier wel gezien hadden. De favoriet van vorig jaar was de op-één-na laatste die open dag had. En met al 3 scholen achter de kiezen was het daar ineens anders…nog steeds wel leuk…maar niet uitdagend….

Met grote trots heb ik naar mijn dochter gekeken. Hoe ze de andere scholen een serieuze kans heeft gegeven, hoe ze van mening durfde te veranderen, en hoe ze gekozen heeft voor zichzelf, terwijl dat betekent dat zij en haar beste vriendin uit elkaar gaan. 

De keuze is gemaakt, het papierwerk is rond, de laatste fase op de basisschool gaat beginnen. Op naar smurfenland. 

Chantal
    Moderator

Spannend straks! Hele nieuwe tijd en wereld!

Felice
    Sleutelbeheerder

wat heb je dat lief en herkenbaar geschreven. Ik werkte natuurlijk zelf op een middelbare school, maar dat mijn kind daar nu ook heen moest…ik heb er zwaar aan moeten wennen

Shirl
    Deelnemer

Wat een stoere dame om deze keuze te maken. En wat een leuke, spannende, tijd voor jullie beiden. Als ik het lees denk ik… “Gelukkig heb ik nog een paar jaar” ;)

Felice
    Sleutelbeheerder

die zijn om voor je het weet :ninja:

eschre
    Sleutelbeheerder

Wat een stoere dame om deze keuze te maken. En wat een leuke, spannende, tijd voor jullie beiden. Als ik het lees denk ik… “Gelukkig heb ik nog een paar jaar” ";)"

Nog twee jaar, als ik je onderschrift zo zie. Dat is echt niks!

Fiene
    Deelnemer

Wow, wat stoer van N. om die keuze te maken! Daar mag je zeker supertrots op zijn….

Enne, tijd gaat idd snel. Wij hebben al een vakkenpakket moeten kiezen voor Tim….of eigenlijk Tim heeft zijn vakkenpakket al moeten kiezen. “Maar mam (aldus mijn zoon), ik ben toch nog veel te jong voor zoveel verantwoordelijkheid?!” ":D" Maar uiteindelijk zijn we eruit gekomen hahaha

Klaver
    Deelnemer

Wat superstoer van haar zeg om zelf een keuze te maken!! Hier komt de middelbare school voor de oudste ook steeds dichterbij. Na de zomervakantie gaat Justin naar groep 8, zijn laatste jaar op de basisschool. We zijn afgelopen februari al op middelbare scholen wezen kijken ter orientatie maar volgend jaar wordt het toch anders, dan moet er hier ook een keuze worden gemaakt!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.