Mijn Bevallingsverhaal

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

Mijn bevallingsverhaal

Stukje voorgeschiedenis

Met 35 weken word ik door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis

vanwege hoge bloeddruk……….daar constateert men lichte zwangerschapsvergiftiging

en wordt daarvoor 2x opgenomen. Ik mag elke keer na een paar dagen naar huis en

kwam daarna in de thuismonitoring terecht, wat inhoudt dat je feitelijk wel

opgenomen bent maar gewoon thuis kan blijven en elke dag komt er een wijkverpleegkundige

aan huis mijn bloeddruk meten en een CTG doen.

Donderdag 1 december 2005

Ik heb terugkomdag in het ziekenhuis om de zaken te bespreken met een arts hoe het gaat enzo.

Er wordt door de gynaecoloog gekeken of ik al ontsluiting heb, dat blijkt 1 cm te zijn :wacko:

Ook krijg ik een groei-echo, daarop zien de artsen dat de niertjes en blaasje van Justin verwijdt

zijn :o ………na enig overleg krijgen we te horen dat ik de volgende dag ingeleid gaat worden omdat

ze Justin toch wel erg graag geboren willen laten worden!! Geschrokken en verbouwereerd verlaten

we het ziekenhuis en slapen die nacht natuurlijk nauwelijks.

Vrijdag 2 december 2005

In alle vroegte rijden Richard en ik naar het ziekenhuis, om 07:00 uur moet ik mij melden.

Ze beginnen eerst met gel inbrengen, daarna wordt ik een half uur aan de CTG gelegd en na dat

half uur mocht ik wat gaan rondlopen…….’s middag om 14:00 uur wordt er weer gekeken hoever ik ben,

ik blijk nog steeds 1 cm ontsluiting te hebben en ze hebben 2 cm nodig voordat ze de vliezen kunnen

breken! Dus weer word er gel ingebracht en weer aan de CTG…….ook dit doet weer niets, geen

harde buiken of gerommel of wat dan ook :( Ik begin best wel chagrijnig te worden, het is inmiddels

avond en er wordt niets meer gedaan dus ga ik slapen en Richard gaat weer naar huis om zaterdag-

ochtend weer terug te komen.

Zaterdag 3 december 2005

Om 09:00 uur gaan ze weer verder met mij……….ik blijk nog steeds maar 1 cm ontsluiting te hebben,

dus brengen ze voor de 3e keer gel in…………’s middags om 14:00 uur blijk ik eindelijk 2 cm ontsluiting

te hebben en worden mijn vliezen gebroken :eusa_dance: en direct aan de weeenopwekker gelegd.

Ik kom goed de tijd door…….dacht eerst nog: is dit alles?? :wacko: ben lekker aan het eten en kletsen

met manlief, en kijk zelfs tv tussen de weeen door :) Maar goed, de weeenopwekkers worden natuurlijk

flink opgevoerd………en ’s avonds houd ik het niet meer van de pijn, ik lig flink te :huilen001: in bed..

weet niet meer hoe ik moet liggen en de weeen volgen elkaar in rap tempo op…..ik heb tussendoor

geen tijd om op adem te komen en vraag om een ruggenprik. Dit is mogelijk, de artsen zien ook

dat ik echt aan het lijden ben…….dus wordt met bed en al naar beneden gereden richting O.K. en daar

krijg ik een ruggenprik……..heerlijk, wat een verademing…..ik voelde wel een wee opkomen maar

dan zonder pijn :eusa_dance: Eenmaal boven werd er weer gekeken naar mijn ontsluiting en die

was inmiddels zo’n 5 cm, nog 5 cm te gaan dus en ben inmiddels al behoorlijk moe :angry:

Zaterdag 3 op zondag 4 december 2005 ’s nachts

Ik blijk 10 cm ontsluiting te hebben, de weeenopwekkers worden flink opgevoerd zodat ik persdrang

krijg……….bij elke perswee, daalt de hartslag van Justin……….de gynaecoloog maakt zich toch

wel zorgen en daardoor krijg ik een injectie waardoor de weeen accuut stoppen en mijn hartslag op

hol wordt gebracht, Ries kijkt naar mij en ziet mijn halsslagader flink op en neer gaan, best

wel eng dus……ook mijn hart gaat als een razende te keer. Ik heb in verschillende houdingen

geprobeerd Justin uit te drijven wat niet lukte…..even dacht de gynaecoloog nog dat het op een

keizersnede zou uitdraaien en dat schreeuwde ik ook………ik schreeuwde om een keizersnede omdat

ik het allemaal niet meer zag zitten en dood- en doodmoe was.

Na deze injectie werden de weeenopwekkers weer flink opgevoerd totdat ik weer flink persdrang kreeg,

hup benen in de beugels en persen maar………….Ries zei: Joh, ik zie al het hoofdje met wat haartjes

dus met mijn allerlaatste kracht en met 2 persweeen (en ik krijg een knip) is op zondagochtend

4 december 2005 om 06:26 uur Justin Thijmen geboren, Richard knipt de navelstreng door en

verliefd kijken we ons zoontje aan :wub:

pff wat een verhaal :D

meerjam
    Lid

Potverdorrie Klaver wat een verhaal. Maar fijn dat het zo’n goede afloop heeft. Gefeliciteerd en ontzettend veel plezier met de kleine.

Liefs Miriam

wendigo
    Lid

ik zie het, al net zo heftig, hoop voor je dat dit kindje makkelijker komt hoor! gun het je echt. :D

dat is ook een pittig verhaal ook nog een knip gehad ik was een beetje ingescheirt van t hechten niets gevolet heb jij veel zeer gehad van de hechting ??

mirjam gecondoleert en stekrte met t verlies maar ook

proficiat met de komst van je zoontje 2 aug zei je he

das 19 dagen voor damianthy enne ik hoop dat we geen hittegolf krijgen want das afzien

liefs mama pantertje

was ook geen makelijke bevaling idd

maar gefeliciteerd

Wat een heftige bevalling zech maar gelukkig is alles goed gegaan.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.