Mijn Bevalling

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur

Mijn bevalling van Dionne.

Donderdag 11 mei om 7.00 uur word ik wakker met een beetje pijn in de onderbuik. Aangezien ik de halve nacht met buikgriep
    :( wakker ben geweest, denk ik dat het daar nog van is of van die voorweeen waar ik al dagen last van heb. Manlief is ook ziek het ’s morgens. Rond een uur of 8, is de pijn in de onderbuik toch wel regelmatig aanwezig en bel mijn moeder. Zij blijft even bij als manlief zich even gaat douchen om wat bij te komen. Zij is om 8.20 uur hier en ruimt nog even een beetje op. De weeen worden wat serieuzer en mijn moeder vraagt of ik de verloskundige niet zou bellen. Om 8.45 uur bel ik de verloskundige en ze zou over een half uur komen. Nu word ik toch wel een beetje naar :wacko: van de weeen, komen steeds vaker achter elkaar en heb geen pauze meer. Sta voor het keukenraam boven de spoelbak en maar kijken of de verloskundige al komt. Om 9.20 uur is ze er dan eindelijk. Ze vraagt nog waar ik heen wil, naar boven of op de bank. We gaan met z’n drieen naar boven en ze luistert naar de hartslag van het kindje, die is niet zo goed. Ze heeft het behoorlijk moeilijk. Ze gaat voelen hoeveel ontsluiting er is, 9 cm :o . Ze gaat haar spulletjes pakken. Ik krijg weer een wee, een perswee, dit gaat wel erg snel. Ze komt terug en breekt de vliezen. Ik moet persen want ons kindje doet het echt niet goed. Dit gaat niet, ik kan de knop nog niet omzetten.

Verloskundige word kwaad, maar dit helpt ook niet. Ik pers wel, maar doe het niet goed. Uiteindelijk gaat ze op de buik hangen en duwt Dionne eruit. Om 9.40 uur werd ze geboren.
    :huilen001:

Ze was blauw en slap, snakte erg naar adem. Dit waren verschrikkelijke minuten, maar na een aantal minuten begon ze dan toch een beetje bij te trekken en te huilen. Er werd een ambulance gebeld, die kwam met loeiende sirenes en namen haar mee. Manlief is met dochter mee gegaan. Gelukkig was mijn moeder ernog, die is bij mij gebleven. Nadat de placenta geboren is gaan we naar het ziekenhuis. Moet eerst nog gehecht worden en na het douchen eindelijk naar mijn dochter.

Onze andere dochter was ondertussen ook in het ziekenhuis, maar snapte nog niet wat er gebeurd was. Is pas 2,5 jaar.

Gelukkig maaktte Dionne het alweer prima. Heeft nog 1 dag in de couveuse gelegen en 1 dag bij mij op de kraamafdeling. Daarna heerlijk naar huis.

Wij wouden eigenlijk in het ziekenhuis bevallen, althans manlief wou dat graag. Heb de hele zwangerschap tegen hem gezegd: Stel dat het nou zo snel gaat dat we niet meer naar het ziekenhuis kunnen. Zou het toeval zijn?
    :D

Met Dionne is alles prima en doet het goed.

Groetjes Pamela.

zoo opzich een hele vlotte en snelle bevalling dus.. alleen wel ff schrikken zeg dast het niet zo goed met haar ging tijdens de bevalling! Gelukkig na een paar min was het beter!

Welkom op het forum, alsnog gefeliciteerd en fijn dat het goed gekomen is.

brit22
    Lid

Welkom op het forum, alsnog gefeliciteerd en fijn dat het goed gekomen is.

sluit ik me bij aan :)

Jeda
    Lid

Zo wat een bevallings verhaal zeg!

Wat moet jij geschokken zijn zeg!

Fijn dat het nu wel weer goed gaat, geniet ervan!

En heeeeel veel plezier met het dit forum :rolleyes:

Ben inderdaad flink geschrokken. Was blij dat mijn moeder er nog was. Je blijft helemaal alleen achter. Je hoort de ambulance ook weer weg gaan met sirenes. Dan heb je het allemaal even niet meer.

Groetjes Pamela.

zo dat was wel ff schrikken…

maar wel snel gegaan

en gelukkig was alles zo snel weer goed…

nog gefeliciteerd met jullie kleine meid….

lieke
    Lid

wow dat was een snelle bevalling zeg, wel naar dat dionne naar het ziekenhuis moest maar gelukkig is alles goed nu met haar.

Klaver
    Bijdrager

Zoooooooooooo dat moet schrikken geweest zijn :(:( Gelukkig is alles goed gekomen en

kan je wel terugkijken op een vlotte bevalling ;)

Enne, welkom op het forum :D

Nou gelukkig is nu alles goed, geniet van je kindje..

Emma4
    Lid

DAt moet schrikke, geweest zijn; Gelukkig is alles goed gekomen

Nou, nou, wat een verhaal zeg……zeker schrikken op zo’n moment. Inderdaad alles is gelukkig goed gekomen. Geniet er nu maar van….en nog VAN HARTE met jullie kleine meid en zusje!!!

Groetjes Claudia

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.