Mijn Bevalling…..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Linneke
    Lid

hier dan ook mijn bevallings verhaal, ik probeer het in het kort te vertellen.

Dinsdag 1 maart moest ik mij om 07.00 uur ’s ochtends melden in het ziekenhuis.

na wat gepraat werd er om half 9 voor de eerste keer gel in gebracht om het laatste stukje van de baarmoedermond week te maken, het tuitje was nog niet helemaal verstreken.

om 14.00 uur werd er een inwendig onderzoek gedaan en kwamen ze tot de conclusie dat het niet echt veel opgeschoten was, dus werd er voor de tweede keer gel in gebracht, nu kwam er er toch iets meer wee actieviteit opgang, maar nog lang niet sterk genoeg.

om 17.00 weer controle, en was het tuitje verweekt, er werd overlegt of ik naar huis zou gaan of dat ik de nacht in het ziekenhuis zou door brengen, zelf wilde ik wel naar huis als er toch niks meer gedaan werd.

we hadden net ons boeltje bij elkaar gepakt,tot dat de gyn weer voor ons stond met het voorstel om nog een keer extra gel in te brengen en dat ik de nacht toch daar door bracht, ze hadden het idee dat het de derde keer wel eens door kon zetten, zo gezegt zo gedaan, dus werd ik naar de afdeling gebracht met de extra gel.

Henk heb ik toen maar naar huis gestuurd, het kon tenslotte nog wel een hele nacht gaan duren, zo kon hij nog wat gaan slapen.

in de loop van de avond werden de weeen wat sterker en kwam ik aan het CTG te liggen, om 03.00 ’s nachts werd ik echt onrustig en ben ik op de gang wat gaan lopen, maar na 5 minuten kwam er al een verpleegkundige die wilde dat ik toch vast naar de verloskamers ging, omdat ze het hartje van Lisanne beter in de gaten wilden houden.

Tot mijn grote verbazing was alles helemaal wit gesneeuwd in buiten ze hadden de lamellen nog open op de verloskamer, echt een prachtig gezicht.

tot 05.00 heb ik aan de CTG gelegen en toen zakte de weeen weer af naar niks, om half 8 kwam de gyn en keek of het toch iets gedaan had, en gelukkig had ik al 3 cm ontsluiting, het was dus niet voor niks geweest

om kwart voor 8 werden mijn vliezen gebroken, er kwam zoveel vruchtwater vrij dat de met twee man sterk om de beurt een placentabak onder mij hielden hahaha inmiddels was het al 8 uur en henk was ook net binnen gekomen, hij had over een stukje wat normaal maar 20 minuten rijden was bijna een uur gedaan i.v.m het sneeuw.

om half 9 werd het infuus ingebracht en kon het “echte” werk eindelijk beginnen, al vrij snel kwamen de ween weer opgang en waren meteen al vrij sterk, zodat het infuus van 1 naar 1,5 omhoog gezet kon worden, hoger is het ook niet meer gezet want ze waren sterk genoeg.

om 12.00 uur kwam de gyn langs om te kijken hoeveel ontsluiting er inmiddels was, helaas was het nog maar 4/5 cm de weeen waren al aardig pijnlijk en kwamen nu zo snel achter elkaar aan dat ik vanaf het begin tot het einde gespuugd heb

om me iets te helpen kreeg ik een prik in mijn bil(pethidine), daar werd ik wel wat sloom van en sliep een beetje tussen de weeen door, om kwart voor 2 had ik het gevoel dat ik al wat mee moest persen, dus werd de gyn weer gebeld, helaas was het nog maar 5 cm wat een tegenvaller was dat, om kwart over 2 hield ik het echt niet meer uit, en weer kwam de gyn, er werd nog gezegt dat het niet kon omdat het een half uur terug nog maar 5 cm was, maar gelukkig had ik gelijk en had ik volledige ontsluiting.

na 6 minuten en 3 pers weeen was daar om 14.26 Lisanne omdat het zo snel gegaan was de laatste half uur had ze even een tik gehad en zag ze wat blauw, de kinderarts werd er bij geroepen, en Lisanne kreeg wat extra zuurstof toegedient, maar herstelde zich zelf helemaal na 10 minuten.

pas toen lisanne geboren was werd er een verpleegkundige helder en vroeg of we geen foto’s wilden knippen hahaha, snel werden er een paar fotootjes gemaakt, dat ze op mijn buik lag en henk die de navelstreng door knipte, we waren door dat alles zo snel ging opeens gewoon het hele foto gebeuren vergeten

nog even later kreeg ik nog een prik in mijn bil om de placenta geboren te laten worden, die zag er gelukkig ook helemaal goed uit.

Lisanne was 3110 gram en 48 cm

al met al was het dus een snelle en een voorspoedige bevalling geweest.

ook had ik maar 1 hechting, ook dat was een grote meevaller, van elisa had ik een totaal ruptuur

dit was mijn bevallings verhaal, uiteindelijk toch nog een heel verhaal geworden

Klaver
    Bijdrager

Ook niet echt een korte bevalling gehad, alhoewel die van mij nog veel

langer duurde :wacko:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.