Mijn Bevalling

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Anyanka
    Lid

Mijn verhaal heeft ook op het andere forum gestaan maar ik zet het toch nog ff hier neer :blush:

Het is begon op 18 januari, om 23 uur kreeg ik weer last van erge krampen bovenin me buik, toen maar in bad gegaan en daarna naar bed maar het ging niet weg(waren geen wee?n) en ik toen toch maar mijn man de verloskundige bellen en deze kwam en ook zij zei dat het geen wee?n waren maar omdat het toch vervelende klachten waren heeft ze het ziekenhuis opgebeld(Hellp-syndroom dacht ze toen nog aan) en wij snachts naar het ziekenhuis en daar werd ik aan de CTG gelegd en deze registeerde geen wee?n-activiteit en werd ik bloedgeprikt en toen werd het duidelijk dat ik ontsteking had aan de gal en lever en omdat toch kon wijzen op zwangerschapsvergiftiging moest ik blijven en zou er de volgende weer bloedgeprikt worden.

Maar om 15 uur kreeg ik andere pijn en deze was zeker te houden en aangezien ik aan het CTG lag werd het gelijk duidelijk dat dit wel wee?n waren maar het was te houden, hoewel ik niet meer kon slapen maar sochtends om 8 uur werd er getoucheerd en was 5 cm maar de wee?n werden ook zeer heftig en zaten geen pauzes meer tussen, weer werd er bloedgeprikt en weer was de uitslag dat mijn gal en leverfunctie niet goed waren maar dat stond los van de zwangerschap en als ik dus geen 5 cm ontsluiting had gehad moest ik naar huis…

Maar goed zo gingen we door, de wee?n werden pijnlijker en heviger maar de ontsluiting liet toen op zich wachten….om 13 uur had ik 9 cm ontsluiting en hebben ze het laatste randje weggewreven en de vliezen gebroken en mocht ik persen maar ik had geen perswee?n en wist dus niet waarheen ik moest persen, ik op de baarkruk gezet met de woorden dan zou ik het wel voelen, nu niet dus, op een gegeven moment werden de wee?n veel minder en kreeg ik infuus om de wee?n weer optewekken, nou de wee?n werden sterker maar nog geen drang om te persen.

Ik was toen toch al 24 uur wakker en aan het eind van me latijn, niemand luisterde toen ik zei dat het kind niet kwam want werd er gezegd er waren meerdere vrouwen die bevielen zonder perswee?n en daar moest ik het meedoen (ow wat ik van binnen boos)

Na ruim 2 uur persen zonder enige resultaat en de harttonen van mijn dochter waren gevaarlijk laag werd er besloten de vacu?mpomp te gebruiken en toen werd ik ingeknipt en de pomp werd geplaatst en deze schoot los en weer werd deze geplaatst en ja toen kwam er een baby mee….uiteindelijk heb ik 12 uur wee?n gehad en is mijn dochter op 19 januari geboren smiddags.

Ze was/is kerngezond (hoewel wat hoofdpijn van de pomp)

Daantje
    Lid

Ik herken het helemaal. Ik had dus ook geen perswee?n.

Heel vervelend inderdaad.

Ik had wel iedere keer een steekje, waardoor ik dacht dat ik kon gaan persen.

Dat deed ik ook en daardoor ging het allemaal wel.

Maar heb dus ook te geperst waardoor ik uitgescheurd ben.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.