Meisjesvenijn: zo pesten meisjes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

ik wens het geen kind en geen ouder toe, maar onvermijdelijk krijg je als ouder te maken met pesten, In lichte mate , in zware, met je kind als slachtoffer, of je kind als dader.

Ik vind dit een helder artikel voor de moedrs van meisjes op de basisschool: zo ziet meiden-pesten er inderdaad uit…

Meisjesvenijn: zo pesten meisjes

bron http://www.klasse.be/

Taaipoppetje
    Bijdrager

Interessant!

In het rijtje ‘meisjesvenijn’ zitten een paar dingen waarvan ik denk dat doet mijn dochter ook. Goed om het te weten en toch van de zijlijn in de gaten te houden.

Heel herkenbaar dit artikel.

En precies wat mijn zoontje vaak klaagt over een van zijn vriendinnen (‘ze zegt/doet dit alleen als haar vader haar niet ziet, als hij er bij is lijkt het of ze niks heeft gedaan, dan doet ze wel lief’). Ook het koninginne-groepsgedrag is herkenbaar. Ik zie het hier vooral in de iets hogere klassen bij de meisjes gebeuren. Ik kan er bijna buikpijn van krijgen, ben dan blij dat ik alleen jongens heb. Je dochter zal tegen een paar van dit soort types moeten opboksen, pfoe.

Felice
    Sleutelbeheerder

Interessant!

In het rijtje ‘meisjesvenijn’ zitten een paar dingen waarvan ik denk dat doet mijn dochter ook. Goed om het te weten en toch van de zijlijn in de gaten te houden.

dat is dapper! het valt niet mee omdatvan je kind te zien.Respect !

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik denk juist dat je dit soort dingen van je kind hoort te zien. Maakt je kind niet slecht maar weet je hoe en waar ze staat. Milene is vrij mondig . Op school is ze ook altijd de juf of de leider. Kinderen waar ze mee speelt pikken dat maar sommige ook niet. Ze is geen pestkop maar gewoon een duidelijk kind.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.