mailen, is dat nou zo lastig?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Begin dit jaar werd er door de gemeente een project opgezet: WAAKS. Komt erop neer dat ze vragen aan hondenbezitters om tijdens de uitlaatrondjes wat meer in de wijk op te letten en mogelijke verdachte zaken te melden.

Prima, doe ik wel aan mee.

Komt er vandaag een email binnen van de gemeente. Er is een boef gepakt met buit, maar er is nog geen inbraak gemeld. Oftewel: hebben wij iets gehoord.

Tot zo ver, geen probleem.

Alleen sturen die sufferts deze mail naar iedereen OPENBAAR. Iedereen die de mail heeft gezien, kan dus ook de andere geadresseerden zien. Lekker privacy-gevoelig :S

Wat is er mis met het gebruik van BCC???

Ik wacht nog op de eerste reacties in een reply to all: “nee, niet gezien” “niets gehoord”. Grmbl…

Carool
    Lid

Das lekker handig idd :wacko:

smurfie
    Lid

Aanklagen die hap!

En er bij zetten dat BCC low prizing, high service moet zijn ;)

Nee BCC high privacy……. Lekker stom is het wel……

Taaipoppetje
    Bijdrager

oh lekker handig!!!

Heb je terug gemaild dat ze volgende keer BCC moeten gebruiken?

wij hadden van de kapper waar ik mijn bruidskapsel had laten doen ook zo een berichtje gehad, nadat we een bericht hadden gestuurd dat we niet willen dat iedereen in het dorp ons emailadress heeft en ze BCC moet gebruiken kreeg iedereen exuus en haar volgende mailtjes waren dus BCC

Klaver
    Bijdrager

Lekker handig ja, dat is niet fijn!!

Als ik aan meerdere personen moet mailen, gebruik ik ook altijd BCC……dat zijn ook 1 van de eerste dingen die je leert als je een kantoorfunctie hebt ;)

Daisy
    Lid

Goed, ben ik dan de enige but die niet wist waar die BCC regel voor was?? :unsure:

Pallas
    Bijdrager

Nou, daar kwamen de mails inderdaad. Reply to all, of meneer voortaan de BCC wil gebruiken. WAAROM MOET DAT DAN REPLY TO ALL!!!!!

Ja, ik had meneer netjes teruggemaild of hij in het vervolg de adressen wil verbergen, en kreeg duizendmaal excuses.

Daisy: als je amper mailt, vind ik het ook niet gek dat je die niet kent. Je kan op 3 manieren een mail versturen aan iemand: als geadresseerde, als CC (“carbon copy”: een kopie van het mailtje gaat naar deze personen, ale geadresseerden kunnen zien aan wie de mail is verstuurd) en BCC (blind carbon copy: een kopie van het mailtje gaat naar deze personen, maar geen van de geadresseerden kunnen zien aan wie de mail is verstuurd).

Als je normaal mailt, dan maakt het niet zoveel uit welke je gebruikt. Maar als je vanuit een beroepsfunctie mailt (nieuwsbrieven, aankondigingen, uitnodigingen, noem maar op) en het is niet de bedoeling dat je privacygevoelige informatie lekt, dan gebruik je eigenlijk standaard het BCC-vakje.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.