Kreunen

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 36 reacties, heeft 11 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar Felice 1 week, 5 dagen geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
  • Auteur
    knollie
    Lid

Tara is nu bijna 5 weken.

als ze in bed ligt kreunt ze heel erg. net of ze moet poepen. maar daar komt ze wel heel makkelijk af. ze spuugt ook erg veel.

na de voeding kan ze ook moeilijk een boer doen.

herkent iemand dit?

Hoi Deb,

Als ik die symptomen zo lees lijkt het me alsof Tara wat last heeft van reflux,mss toch eens laten nakijken en haar niet meer op haar rugje leggen?

Zo is onze Berre bijna gestikt,vreselijk om zoiets mee te maken hoor,ik wens het niemand toe,als je baby rode ogen heeft en blauw aanloopt en naar adem snakt…

Na onderzoek bleek hij “verborgen” reflux te hebben en mocht hij niet meer op zijn rugje slapen,ik moest hem elke keer van kant verwisselen en zijn wiegje boven en parkje beneden moesten schuiner gezet,dit heeft goed geholpen en heel vaak lag er een restje melk op zijn lakentjes!

Hij kreunde ook vaak voor dit gebeurde en kon ook moeilijker boertjes laten!

Als je gewoon een handdoek oprolt en achter haar rugje legt kan ze niet op haar rugje draaien en kan de eventuele melk ,die in de weg zit,gewoon uit haar mondje komen zonder verstikkingsgevaar maar toch eens laten nakijken bij de KA…beter een keer te veel bij de KA,dan ben je toch gerust,ook al zou het niet zo zijn,dat kreunen is in ieder geval wel dat er iets niet helemaal in orde is h

Nog gefeliciteerd met je dochter,ze heeft een prachtige naam,vind ik
    :glare:

Mieke,mama van 6 kids

knollie
    Lid

maar als je haar op de zij legt kan ze toch op de buik rollen.

Klaver
    Bijdrager

maar als je haar op de zij legt kan ze toch op de buik rollen.

Een baby van 5 weken rolt nog niet op de buik hoor ;)

Zou je denken?

Noah was 6 weken en draaide zich al om :rolleyes:

Knollie mss heeft je kleine meid last van krampjes. Je zou wat venkelthee kunnen proberen.

Reflux denk ik zelf niet anders zou ze ook heel veel huilen, want dat doet pijn.

knollie
    Lid

als ik haar op de zij leg, rolt ze echt door op de buik, doet ze in de boks.

ze huilt niet veel. bijna niet zelfs.

knollie
    Lid

ik ken het, bij youri hebben we dit ook gebruikt.

zal er eens naar informeren op t bureau

Klaver
    Bijdrager

Zou je denken?

Noah was 6 weken en draaide zich al om :rolleyes:

Okee, snelle baby’s heb je ook! :D

als ik haar op de zij leg, rolt ze echt door op de buik, doet ze in de boks.

ze huilt niet veel. bijna niet zelfs.

Okee, dat is dan vlot hoor……….Justin en Samira deden dat niet met een paar weekjes.

Ik legde hun in het begin gewoon op hun zij in het bedje met een opgerolde handdoek

achter het ruggetje en ze bleven zo prima liggen :)

mimi85
    Lid

ik denk dat ze misschien wat krampjes heeft of te ”vol” zit.

dat ze daarom ook spuugt.

als je nog steeds veel voeding heb en zijmisschien teveel drinkt dan dat der maagje misschien aan kan.

kan je ook evt gaan blokvoeden.

en misschien hoofdeinde bedje ietsverhogen :)

evt maar 1 borst per keer geven.

evt borsycompressie zodat ze goed achtermelk krijgt..kan evt helpe bij krampjes

DaphneV
    Lid

O meiden zit met verbazing te lezen.

Ben al een tijdje lid, maar post weinig, tot nu.

Mijn dochter had vroeger een Ventrikelseptumdefect (VSD)

Dit is een hartafwijking en kreunde ook zo.

Waarom ga je er niet mee naar een huisarts?

Als je je zorgen maakt lijkt het me niet erg handig wanneer je raad gaat vragen op een forum.

Mocht je meer willen weten mag je me altijd een pb sturen hoor.

Hoi,

Wel Daphne,mijn raad was k om naar de KA te gaan,dan ben je zeker dat,s er iets is, ze het wss ook zullen vinden!

En onze Berre huilde ook niet hoor,en th had hij verborgen reflux!

En ik heb toen een slaapworst gekocht,dat ziet eruit als een BV kussen maar dan smaller en speciaal voor baby’s,het ziet er nog leuk uit ook,allemaal kleurtjes,het is een grote rups,er staat een foto op mijn profiel op 9 maand maar die link is hier niet toegestaan (kan ik wel begrijpen natuurlijk)

En kreunen wil zeggen dat ze ergens last van heeft,een tevreden baby kreunt niet,die maakt zachte knorrende geluidjes,slaapt rustig en glimlacht af en toe tijdens het slapen!

Zo,ik ben benieuwd wat een dokter bezoek zal uitmaken,laat je iets weten dan Deb?

Mieke

knollie
    Lid

ze kreunt niet de hele dag door.

maar ik zal het laten weten als ik meer weet.

ik kan me niet voorstellen dat het iets ergs is, ze is verder heel tevreden en doet het goed.

DaphneV
    Lid

ze kreunt niet de hele dag door.

maar ik zal het laten weten als ik meer weet.

ik kan me niet voorstellen dat het iets ergs is, ze is verder heel tevreden en doet het goed.

Ja en dat zegt niets hoor.

Vergis je hier niet in.

Mijn dochter was groot voor haar leeftijd (ver boven het gemiddelde) en deed het erg goed met alles.

Ik was ook erg verbaasd toen ik deze diagnose te horen kreeg.

Gelukkig ben ik naar een kindercardioloog geweest, want het blijkt nogal ernstig te zijn in bepaalde situaties.

Bijvoorbeeld: grotere infecties evetuele oor/keel etc ontstekingen.

Hier hebben zij meteen een antibiotica voor nodig aangezien bacterie in de hartkamers kan komen.

En kreunen lijkt me zowiezo geen goed teken.

amy
    Lid

hallo,

zou niet weten wat het kan zijn ,maar als je onder het lakentje een dikke handdoek opvouwt en je legt je kleine er half op dan ligt ze maar een beetje schuin.

misschien is dit net genoeg dat als er iets is wat de rest van de vrouwen hier zeggen dan kan ze het in ieder geval kwijt.

dan rolt ze echt niet om hoor.

succes ermee.

en ik denk dat je als moeder zijnde echt wel ziet hoor als er iets erg met je kleine is.

groetjes san

DaphneV
    Lid

hallo,

zou niet weten wat het kan zijn ,maar als je onder het lakentje een dikke handdoek opvouwt en je legt je kleine er half op dan ligt ze maar een beetje schuin.

misschien is dit net genoeg dat als er iets is wat de rest van de vrouwen hier zeggen dan kan ze het in ieder geval kwijt.

dan rolt ze echt niet om hoor.

succes ermee.

en ik denk dat je als moeder zijnde echt wel ziet hoor als er iets erg met je kleine is.

groetjes san

Ben het niet met je eens.

Zie mijn geval.

Aan de buitenkant valt niet altijd te zien wat een kindje aan de binnenkant mankeerd.

Had ik het bijvoorbeeld aan haar ogen moeten zien?

Nee kreunen is een teken van ongenoegen.

De n doet er niets mee, en een ander wel.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.