Korte, aparte namen gezocht!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Daisy
    Lid

Hoewel we nog maar 9 week heen zijn, zijn we toch al wel op namenjacht!

We weten hoe onze ver onze smaken uit elkaar liggen, en hoe lang we bij Yara bezig zijn geweest voor de perfecte naam.. We hebben best al wat meisjesnamen gevonden die ‘discuseerbaar’ zijn voor ons beide, maar jongensnaam blijf ik bij 1 naam steken.

Iniedergeval wat eisen voor de eerste naam:

– een korte naam

– apart, maar niet zo apart dat het lijkt alsof we de scrabble zak open hebben getrokken

– niet beginnen met een DJ klank

– niet eindigen op een A.

Dit kindje zal ook een tweede naam krijgen net als Yara, Die langer en het liefst engels word (al is dat engels geen harde eis), daar zijn we al aardig mee op weg, maar ook daarvoor zijn suggesties welkom :D

Ik weet het we -vooral ik- zijn nogal veesleisend :lol:

Voor de formaliteit, Yara spreek je uit als Djara :)

Wie denkt er met ons mee? :D

Daisy
    Lid

Namen die al afgevallen zijn maar ik persoonlijk errug mooi vind:

Abby

Nova

Nine

Noé

Taaipoppetje
    Bijdrager

– een korte naam

– apart, maar niet zo apart dat het lijkt alsof we de scrabble zak open hebben getrokken

– niet beginnen met een DJ klank

– niet eindigen op een A.

Dean

Dylan

Levi

Kian

smurfie
    Lid

Ik zal je de namen besparen die toch al afvallen ;)

Uhh.. let me think..

Moet het nou trouwens een jongensnaam of meisjesnaam worden waar we over mogen discussieren? ;)

Juul (kan voor v en m, kan zo worden uitgesproken of als Sjuul), Dylano, Finn (ook voor v en m), Elvi, Jona/Jonah, Amber, Kirstin (iets langer, maar oke :P je kan ook Kirsty of Kristy doen), Olle (m), Jade.. als me nog iets te binnen schiet hoor je het wel :)

Er ligt er nog 1 op het puntje van m’n tong maar hij wil er niet uit komen :lol:

dropje
    Lid

Ik vind namen zoals: Tess, Sepp, Lynn erg mooi. Als onze zoon een meisje zou zijn, zou hij Kiki of Kim worden genoemd. Ik vind Boaz, Noan, Roan ook erg leuk voor een jongen.

No zo heet de dochter van mijn vriendin. Erg mooie naam, maar in de snelheid van praten klinkt het wel eens als noo way :ninja:

Leine, Guusje, Roos, Amber, Elise vind ik ook heel mooi.

Maar het is moeilijk he.. een naam verzinnen.

paula
    Bijdrager

Namen die al afgevallen zijn maar ik persoonlijk errug mooi vind:

Abby

Nova

Nine

No/p>

Ik vind alle 4 deze namen prachtig!!

Jongensnamen: Dale (spreek uit als Deel) Dex – Senn

Klaver
    Bijdrager

Voor een jongen:

Dylan

Brent

Mike

Milo

Bing

Voor een meisje:

Macy

Amy

Evi

Audrey

Dewi

Daisy
    Lid

Bedankt voor het meedenken dames! Vooral blijven doen!!

Vanwege meelezers zeg ik lekker niet welke namen er tussen zitten die op het lijstje kunnen, maar er zit er 1 bij die bij het lijstje opkan :D

@Paula
    , Ik was echt helemaal weg van de naam Abby, maar die krijg ik er echt echt echt niet door bij Gj.. Geen haar op zn hoofd :lol:

@Dropje
    , Ik zei tegen mn vriend: wat vind je van Noé? Zegt ie: No way.. :lol: dat was zijn eerste associatie bij die naam dus tja, dan valt hij echt af. Ik had er nooit bij na gedacht!

smurfie
    Lid

Die op het puntje van m’n tong lag was Ilja (m of v) maar die wordt het toch niet haha ;)

Felice
    Sleutelbeheerder

daÅ› gek !! op het puntje van mijn tong ligt ook Ilja, maar dan voor een jongen ( volgens mij is het een jongesnnaam, maar misschien komt dat van het boek : Ilja de kleine ganzenridde)

Voor een jongen heb ik ook nog Imre in de aanbieding.geen idee waar het vandaan komt of wat het betekent En wat ik zelf dus echt leuk vind : Olivier

Voor een meisje Fay

voor een jongen bedenk ik nu Roene ( betekent geheimpje)

Fiene
    Bijdrager

oooh Dais, weet je nog een oud forumlid hier met 4 zoons? Maureen heette ze….de naam van 1 van die jongens vind ik echt heel leuk bij Yara…Orrin :blij:

colle
    Lid

Felice volgens mij is Imre een hongaarse naam ken een paar hongaren met deze naam is inderdaad leuk.

Ik vind Katie en Demi (en natuurlijk Amy) ook een leuke naam.

Voor een jongen Alex, Nick, Dean, Nordin,

AB1
    Bijdrager

brend

levi

devin

duko

smurfie
    Lid

Omre, Geza, Joep (allen m), Elke, Roxy, Jinte (allen v) en ik ken een meid die Roene heet :) maar vind het geen mooie naam.

Grappig trouwens, je bent uitgerekend op m’n nichtjes verjaardag :)

Daisy
    Lid

Bedankt voor jullie leuke input!

Smurfie, 1 van de namen in je laatste post vind ik geweldig! :wub:

Fiene, Orrin, Leuk! Alleen de dubbele R in het engels vind ik lastig uit te spreken. Maar dit is wel mijn smaak :D

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 65)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.