Koorts Stuip

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Auteur

hallo

ben ook een radeloze moeder met twee kinderen en eentje van vier heeft op 24 december een aanval gehad en dan wel na andehalf jaar ,ik had gedacht dat ze er overheen wes gegroeide maar dat blijkt wel weer niet dus gewoon na een poosje in bad te hebben gezeten met haar zus en na haren wassen zakt ze me gewoon onderuit en weg was ze me weer (heb alleen een schuld gevoel dat ik het eigenlijk heb geweten dat ze al voorheen koorts had en ik geen paracetamol heb gegeven)heb 112 gebeld (terwijl ik stesolid onder heb liggen maar de oudste er niet bij kwam)en die weer contact met de nigtcare opgenomen en mij weer gebeld ben meteen langs kunnen komen en blijkt weer dat de oren en de keel weer rood en opgezet waren.Vorig jaar heeft ze er vier dagen mee in het ziekenhuis gelegen en een herenscan gemaakt ivm eppilepsie maar was niet het geval .moet ze overheen groeien zeggen de artsen en daar doen wij het maar mee, je let nu weer de hele dag op die kleine of ze geen gekke beweging en maakt maar dat beeld moet weer slijten ben eigenlijk wel blij dat meerdere ouders zoiets overkomt en dat er eens overs gesproken kan worden ervaringen uitwisselen helpt ook groetjes

pff meid wat een schrik he , en die onzekerheid dat het weer gebeurt, hopelijk gebeurt het niet weer sterkte..

denver
    Lid

hallo,

mijn zoontje is nu bijna 2 jaar en heeft vanaf dat ie 10 maanden was om het half jaar een koortsstuip gehad.

hij heeft er in totaal 4 gehad.de laatste stuip had hij zelf door en had hij goed onder controle.

de eerste keer dat hij zo’n stuip had bleek ook dat hij al heel lang met hoge koorts liep,maar wij hadden dat helemaal niet door.we hebben toen ook 112 gebeld maar toen die kwamen was mijn zoontje alweer bijgekomen,we hebben hem meteen onder de douche gezet om af te koelen.

we hebben van de huisarts een soort zetpil gekregen dat als het weer gebeurd dat we die dan kunnen toedienen,dan zijn ze weer eerder bij.

gelukkig gaat het nu alweer een poos goed,maar als hij wat ziek is of een beetje koorts heeft houden we heb erg goed in de gaten.het kan wel tot z’n 5de jaar blijven dat hij koortsstuipen krijgt.

het is een heel akelig gezicht,maar gelukkig kan het geen kwaad.

sterkte ermee en blijf je kids goed in de gaten houden.

wij gaven mijn zoontje ook wel een extra zetpil en vooral op de tijden dat de koorts vaak weer hoger gaat worden.b.v:om 18.00 uur gaat de koorts vaak weer omhoog,dan gaven we heb om 17.30 al een zetpil om het lager te houden.

xxx

Mieltie
    Lid

O Angelique dat is wat, wat erg denk je dat ze eroverheen gegroeid is begint het weer opnieuw :(

Tot 6 jaar kunnen ze er last van hebben zeggen ze maar ik kan me zo goed voorstellen dat je nu dacht dat ze eroverheen was. (Duncan is nu de kritieke 7 weken nu weer voorbij en had zo’n hoop dat het nu echt over is maar nu ik jou verhaal zo lees kun je dus nooit echt gerust meer zijn)

Oren en keel zeg je, ben je al eens bij een KNO-arts geweest?

Wat betreft de zetpil zoals Denver zeg, ik moet al zetpillen gaan geven als Duncan boven de 38,4 heeft, dan moet ik om de 6 uur een zetpil geven tot hij weer 24 uur koortsvrij is.

Schuldgevoel heb je niks aan meid, de koorts kan ook zo snel opzetten bij die kleintjes, zelf vind ik het ook moeilijk om hem steeds zetpillen te moeten geven, hij heeft daar al zo’n hekel aan en dat onderdrukken lijk mij ook niet zo goed maar ja je moet wat he.

wat erg voor je joh, kan me goed voorstellen hoe je je voelt.

je moet ze ook in de gaten blijven houden he, dit gebeurd dan weer zo onverwacht.

Succes hoor, en hopelijk hoef je dit niet meer mee te maken.

Miranda

paula
    Bijdrager

Hallo ik ben Paula en moeder van 2 kinderen, een dochter van 4,5 en een zoontje van bijna 2.

Na een zwangerschap van bijna 42 weken braken eindelijk mijn vliezen, maar kreeg ik geen weeen, de dag erna werd ik ingeleid en werd mijn zoon van 9 pond geboren.

Hij was helemaal slap en had een apcar score van 2-4 hij moest gelijk naar de kinderafdeling en 2 uur later mocht ik hem zelf zien…..het ging weer goed met hem gelukkig.

2 dagen later hoorde ik om half 8 ’s morgens dat we naar huis mochten..HOERA!

Toen begon mijn zoontje om 8 uur raar te doen met zijn gezicht…mond trok naar rechts en ogen schokkten naar rechts…na een paar minuten was het over.

2 uur later gebeurde het zelfde en dat heeft zich de hele dag herhaald om de 2 uur tot ’s avonds 21.00(we mochten nu natuurlijk niet naar huis)

hij is de week die volgde op alles getest en alles was gelukkig goed, wel heeft hij het medicijn fenobarbital 3 maanden moeten slikken en dat hebben we daarna moeten afbouwen.

Hij heeft nooit meer ergens last van gehad tot 4 dec.

Hij was een beetje snotterig verder niks.

’s nachts begon hij te huilen en toen ik naar zijn kamer ging begon hij met overgeven, ik riep mijn man en toen ik de boel aan het opruimen was en mijn man hem vast hield kreeg hij een stuip.

Ik nam hem meteen over en voelde dat hij gloeiend heet was.

We hebben meteen 112 gebeld , we moesten hem koelen met natte handdoeken en zijn kleertjes uittrekken.

doordat het een tijdje duurde voor hij bij kwam hebben ze een ambulance laten komen en we moesten mee.

In het ziekenhuis heeft hij nog een zetpil gekregen en 1 uur later rende hij weer op de gang en mochten we ’s nachts om 4 uur weer naar huis.

zaterdag 6 januari werd mijn zoontje ’s avonds om 23.00 gloeiend heet wakker, ik heb hem meteen een zetpil gegeven.

om 01.30 werd hij weer wakker en moest hij overgeven, daarna heb ik hem naast mij op bed gelegden viel hij weer in slaap.

om 5.00 schrok ik wakker , omdat hij naast mij lag te schokken…weer een stuip

weer hebben we hem afgekoeld met natte handdoeken en nu kwam hij na 2 min. weer bij.

wel hadden we 112 gebeld, maar er hoefde gelukkig niemand langs te komen.

zondag 7 januari heeft hij de hele dag om de 4 uur zetpillen gekregen van 125 mg,( die mag je om de 4 uur geven, als hij bijna 2 is en 15 kilo weegt) hij bleef die dag 40 graden koorts houden.

Om 21.00 lag hij op bed en hoorden we door de babyfoon een kreuntje, mijn man ging kijken en zag dat hij weer een koortsstuip had…het schokken duurde 15 min. maar hij was daarna nog niet bij.

zijn ogen bleven naar rechts trekken en zijn linker arm en linker been waren slap.

we zijn op verzoek van de huisarts(huisartsenpost was langsgekomen, na 112 gebeld te hebben) weer naar het ziekenhuis gereden, daar heeft hij weer een zetpil gekregen en hij heeft de nacht er moeten doorbrengen.

Gisteren heeft hij nog de hele dag in het ziekenhuis doorgebracht, maar om 18.30 mochten we naar huis , want hij rende op de gang alsof er niks aan de hand was.

Hij heeft nu antibiotica voor een keelontsteking en de afspraak voor een eeg is gemaakt.

Ze gaan nu kijken of de koortsstuip en de stuipjes bij zijn geboorte iets met elkaar te maken hebben.

Rustig zitten we nu niet meer als hij in zijn bedje ligt, want het is dat hij zaterdag nacht naast mij op bed lag en dat ik voelde dat hij verkramte anders had ik het niet geweten, want hij maakte toen geen geluid.

Vanmorgen heb ook ik stecolid gekregen van de huisarts, maar ik hoop het nooit te gebruiken.

ppfffff…..wat een verhaal he…..ff mijn hart gelucht!

ik laat jullie wel weten als ik iets meer aan de weet kom waar jullie iets aan hebben.

groetjes Paula

Mieltie
    Lid

O Paula wat een verhaal :(

2 keer een stuip in dezelfde koortsperiode is niet zo goed begreep ik, hoop zo dat er niks ernstigs uit de eeg komt.

Ik heb nog nooit gehoord dat koortsstuipen bij de geboorte al op kunnen treden, begrijp uit de medicatie dat ze toen epeilepsie vermoedde. Zijn leeftijd nu kan ‘gewone’koortsstuipen betekenen, heel eng maar gelukkig vrij onschuldig (zeggen ze tenminste…)

Ik kan me voorstellen dat je nu zo’n schrik heb, ik zit ook niet meer rustig terwijl het bij ons alweer een tijd geleden is, zeker omdat je niks hoorde aan hem lijkt me echt eng.

Zou het idd fijn vinden als je op wil schrijven hoe het verder gaat met jullie.

Heel veel sterkte, hoop dat dit nooit meer voorkomt en je idd de stesolid niet meer hoef te gebruiken.(ik heb daar trouwens wel goede ervaringen mee, Duncan kwam vrij snel uit de stuip na het toedienen van de stesolid)

Hallo Paula, wat zal je geschrokken zijn. Wij krijgen van de verzekering een sensordeken, die wordt bij een aanvraag van de behandelend arts door onze verzekering volledig vergoed (kijk je polis even na)

Deze sensordeken geeft een allarm bij ademhalingstop of problemen. Deze zijn ook te koop voor ca 100euro. je kan even kijken op het net.

Onze dochter heeft ook in haar slaap stuipen gehad en wij slapen ook niet echt rustig meer. Hopelijk krijgen wij de deken snel en kunnen we wat rustiger slapen.

Succes, Miranda

paula
    Bijdrager

Hoi miranda,

Ja, ik had ook gelezen op het internet over de sensordeken, maar er stond bij dat hij is voor kinderen van 2kilo tot 15 kilo en mijn zoontje is nu 15 kilo, dus daar heb ik nu niks meer aan <_<

Hij heeft deze afgelopen week een kuur gehad voor zijn keelontsteking, die is nu gelukkig over al moet ik zeggen dat hij er geen kuchje voor heeft gegeven, maar dat hadden ze geconstateerd in het ziekenhuis.

Daar kwam waarschijnlijk de koorts vandaan.

Ik zelf heb vroeger ook een keer een koortsstuip gehad en mijn man ook en de broer van mijn man heeft er ontelbare gehad zei mijn schoonmoeder, dus het zit van 2 kanten in de familie.

Toen de keelamandelen van mijn zwager zijn verwijderd heeft hij er nooit meer een gekregen.

Dus daar ga ik zeker naar informeren.

Morgen krijgt mijn zoontje een e.e.g. en die week er op heb ik 2 afspraken bij 2 verschillende kinder artsen.

Ik zal jullie wel vertellen wat zij mij gaan zeggen m.b.t. de keelamandelen.

Heel erg bedankt voor de tips! en het meedenken!!

Groetjes Paula

ps. mieltie ook bedankt voor je reactie.

groetjes paula :)

paula
    Bijdrager

Hallo,

Ik kom net terug van de E.E.G. en alles is gelukkig goed gegaan, hij bleef vrij rustig zitten….

Volgende week de uitslag.

doeg!

paula
    Bijdrager

Hallo,

De uitslag van de e.e.g. was gelukkig goed.

Wel hebben we een afspraak bij de k.n.o. arts, die gaat kijken naar zijn keelamandelen.

Elke keer als hij een stuip had, had hij ook een keelontsteking.

We wachten af wat de k.n.o. arts zal gaan zeggen.

Groetjes,

Paula

Lekker hoor dat de uitslag goed is, wij moesten toevallig ook vandaag voor de uitslag gelukkig ook goed ben hier erg blij om. :)

Hopelijk kan de KNO arts voor jullie wat betekenen, onze dochter was altijd erg verkouden als ze een stuip kreeg zat ze ook echt helemaal vol, ik heb nu pilletjes van VSM Caltrivat (weerstand verhogend bij terugkerende verkoudheid) en ik moet zeggen ik gebruik het nu 1 mnd en mijn altijd sniffende en snotterende dochter is op een kleine loopneus niet meer verkouden geweest, dus wie weet.

Mieltie
    Lid

Gelukkig. :D

paula
    Bijdrager

Hallo,

We zijn gisteren bij de k.n.o.arts geweest en die vertelde mij dat de keelamandelen van ons zoontje groot waren en hij voelde klieren in zijn nek en dat betekend dat de keelamandelen niet meer goed werken.

De keelamandelen en ook meteen zijn neusamandel worden verwijderd…we wachten op een oproep.

mijn zwager (toen hij nog klein was) heeft na het verwijderen van zijn keelamandelen nooit meer een koortsstuip gehad dus dat hoop ik ook maar.

Het is een heel vervelende operatie, ik heb hem zelf vorig jaar gehad, maar het is niet anders…een koortsstuip is ook heeeeel vervelend.

Ze zeggen dat het bij kinderen minder lang pijn doet dan bij volwassenen en daar hoop ik dan maar op.

Groetjes Paula en we wensen iedereen een prettig weekend!

paula
    Bijdrager

Hoi ,ben ik weer….

Ikvertelde gisteren dat mijn zoontje pseudo kroep had gehad….gelukkig was dat ’s morgens weer over.

Toen hij ’s middags om 14.00 van zijn middag dutje kwam was hij weer warm…..meteen de schrik….

ik heb hem een zetpil gegeven en toen ik hem een bekertje drinken in de keuken gaf pakte hij hem aan maar viel gelijk om….een koortsstuip.

Hij kwam er snel weer uit, wij naar de huisartsenpost daar is hij na ge keken en we mochten weer naar huis.

Hij bleef hangerig en erg slaperig.

Om 19.00 kreeg hij weer een stuip en om 19.30 weer een, ik heb stesilid toegediend en 112 gebeld..hij was heel erg blauw.

We moesten met de ambulance mee.

We hebben er vanacht weer geslapen en vanmiddag horen we of hij nog een nacht moet blijven(mijn man is nu bij hem en ik ben even naar huis gegaan, ik ga zo weer heen)

Ze willen nu zijn keelamandelen er misschien woensdag uit halen, vervroegd i.p.v. 28 februari en dan kijken of de stuipen weg blijven.

Zo niet krijgt hij een medicijn die hij in ieder geval 2 jaar moet slikken een soort epilepsie medicijn, maar dan in heel lichte vorm omdat het geen epilepsie is.

We hopen dat ze hem woensdag gaan helpen en dat hij het dan nooit meer krijgt.

Hij heeft er nu 6 gehad vanaf 4 dec. en dat is wel een beetje veel.

Doeg

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.