KNO-problemen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Auteur
    mimroos
    Lid

Timo is inmiddels drie keer door de KNO-arts geopereerd.

Toen hij 3 was, neusamandel en keelamandel knippen plus buisjes.

Toen hij 4 was, weer neusamandel en buisjes.

Toen hij 5 was, weer neusamandel en buisjes.

Geloof het of niet, we zijn een half jaar verder en hij wordt wr doof en kan niet goed door z’n neus ademen.

De KNO-arts heeft geen ander idee dan ‘neusspray met zout water’ en ‘opereren’.

Maar wij willen nu iets wat echt de problemen oplost.

Via internet ontdekten we een KNO-arts in Amsterdam die samenwerkt met een natuurgeneeskundige. Vanmiddag zijn we bij de natuurgeneeskundige geweest. Nu krijgt Timo vier maanden lang speciale probiotica, andere vitaminetabletten, gn melk en veel groente en fruit.

Het idee is dat een verstoorde darmflora invloed heeft op je immuunsysteem. Als je zelf niet in staat bent om virussen en bacteri weg te krijgen, wordt je natuurlijk iedere keer ziek.

Met deze dingen zou hij in vier maanden weer helemaal gezond moeten zijn.

Ik ben opgevoed met de tekst ‘het is homeopatisch en het helpt toch’. Op die manier willen we nu graag kijken of dit de oorzaak van de problemen echt oplost. En zo moeilijk moet het toch niet zijn, groente en fruit eten en een poedertje innemen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

renate1
    Lid

ik sta daar ook heel erg open voor voor mijn maag heb ik een homopatische middel die werkt wel maar die van de huisarts doet helemaal niks en zo wel meer dingen

Taaipoppetje
    Bijdrager

Normaal ben ik niet van het homeopatisch. Ik ben dan meer van het concreet aanpakken, in dit geval opereren. Maar aangezien hij dat al 3 (?!) keer heeft gehad.. dan is het wel goed om verder te zoeken.

Vervelend ook he, dat zo een arts niets anders kan dan spray en operatie, maar dan denk ik.. helpt zo een operatie nu dan wel na 3x?!

Het klinkt niet moeilijk en als het helpt.. waarom niet! De andere opties heb je al geprobeerd en dat hielp niet echt.

Succes!!

Fiene
    Bijdrager

Ik geef je groot gelijk dat je verder bent gaan kijken. Normaal ben ik ook niet zo van de natuurgeneeskunde maar in dit geval had ik waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Ik ben benieuwd naar het verdere verloop en of het goed gaat aanslaan bij Timo. Hou je ons op de hoogte?

Chantal
    Moderator

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat..

Heb zelf nl ook last va dit soort chronische dingen al ben ik maar 1 keer geopereerd en geen drie keer… Ik lees dus even mee met jullie ervaringen…

mimroos
    Lid

Wij zijn ook niet zo van de alternatieve dingen. Maar als de KNO-arts blijkbaar geen lange termijn oplossing biedt, wil ik wel rondkijken wat er nog meer mogelijk is.

Het bijzondere is dat dit niet een vage kruidendokter is, maar iemand met ervaring in de gewone ziekenhuiswereld.

Hier de link naar een artikel wat hierover gaat:

http://geneeswijzen.cowpunks-dev.nl/samenwerking_natuurgeneeskundige_en_kinderarts.html

Pallas
    Bijdrager

Het lijkt er ook een beetje op dat deze natuurgeneeskundige de onderliggende oorzaak gaat aanpakken, terwijl de KNO-arts alleen de symptomen aan het bestrijden was. Hopelijk slaat dit goed aan! En gezien de adviezen van de natuurgenezer: baadt het niet, dan schaadt het niet!

smurfie
    Lid

Beginnen de nieuwe methodes al een beetje aan te slaan bij Timo?

mimroos
    Lid

Stand van zaken:

Timo is snipverhouden, hoest, is doof en moppert af en toe over oorpijn.

Maar hij drinkt wel dapper zijn probiotica en eet zijn groente.

Officieel zouden we na 4 maanden op het niveau moeten zitten dat zijn immuunsysteem het zelf op kan knappen. Dan hebben we dus nog 3,5 maanden te gaan…

Felice
    Sleutelbeheerder

pffff maanden kunnen heeel lang duren

mimroos
    Lid

Vertel mij wat: op 1 juni moet Timo klaar zijn met het traject. En dan ben ik ook uitgerekend.

Ik kan precies vertellen hoeveel weken we nog moeten :P .

Chantal
    Moderator

Pff als je zo tobt duren maanden,weken en zelfs dagen erg lang ja :(

smurfie
    Lid

Die datum kun je niet ontwijken dus ;)

Wel balen dat het nog steeds niet zo lekker met ‘m gaat :(

Maar iig. wel hoopvol dat jullie nog 3,5 maand de tijd hebben. Grote kans dat er nog wel meer vooruitgang geboekt gaat worden.

mimroos
    Lid

Nou, tijd voor een update!

Vandaag ben ik weer bij de orendokter geweest met Timo. Hij had braaf vier maanden lang z’n probiotica drankje gedronken en heeft heel veel groente gegeten. Maar de laatste weken klaagde hij weer regelmatig over oorpijn.

Conclusie: z’n buisjes functioneren niet meer, hij is doof, er zit allemaal troep rond z’n trommelvlies en de oorpijn gaat dus niet vanzelf over.

Over drie weken gaan we dus toch maar voor de vierde keer buisjes laten plaatsen…

eschre
    Sleutelbeheerder

Och arme Timo :(

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.