Klacid Antibiotica Kuurtje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    jayliz
    Lid

Hoi

Ben afgelopen dinsdag bij de huisarts geweest met mijn dcohter van 6 omdat ze al sinds zaterdag hoge koorst had. Ze dachten aan een keelontsteking of onsteking van de luchtwegen. Dus ze heeft een kuurtje klacid gekregen. Alleen heeft ze nu dus nog steeds 39.5. De dokter die haar onderzocht had zei dat als ze donderdag nog koorts heeft moet je even bellen, dus ik bel, assistent gaat overleggen en ik moet nu maar tot morgen wachten als ze dan nog koorts heeft dan bel nog maar even. De dokter die haar dinsdag onderzocht heeft is er vandaag niet. Ze had het aan een andere dokter gevraagd. Duurt het gewoon even voordat die antibiotica gaat werken ofzo, want ze heeft vorig jaar ook wel eens een kuurtje gehad ander type en toen was de koorts na een dag wel weg…

Ellis
    Lid

volgens mij moet antibiotica toch wel werken na een dag tenminste volgens mij wel.

lianda
    Lid

ja idd een antibiotica kuur moet zeker na 2dgn werken.

mijn jongste heeft ook vele kuurtjes gehad ook ivm keelontstekingen ed.

toen zagen wij toch echt wel na 2dgn resultaat en was hij koorts vrij.

als ze morgen nog koorts heeft gewoon aan die bel trekken meis.

heel veel beterschap met je dochter

gionick
    Lid

hoi

bij een grote infectie kan de koorts wel eens eerst oplopen voordat hij zakt.

Dat wil dan eigenlijk zeggen dat het lichaam heel hard aan het werk is om de bacterie te bestrijden.

Het zou dus best wel eens 3/4 dagen kunnen duren voordat de koorts zakt.

maarrrr………het kan natuurlijk ook dat deze anti-biotica niet de goede voor de infectie is of er een tweede kuur nodig is.

Ik weet alleen uit ervaring (ik heb in een ziekenhuis gewerkt) dat de koorts niet altijd na 1/2 dagen hoeft te zakken.

gewoon naar de dokter gaan voor meer zekerheid

succes

jayliz
    Lid

Bedankt voor jullie reacties!

De koorts is nu gezakt omdat mijn man haar sinaspril heeft gegeven. Ik hoop dat de koorts nu dan ook weg blijft en dat ze snel opknapt het is namelijk de bedoeling dat we as zondag naar k3 gaan…

jayliz
    Lid

hoi hoi,

De temparatuur is momenteel 38.4 dus denk dat de antibiotica werkt…Hoop dat de koorts nu dan ook weg blijft, anders moet ik vanmiddag alsnog bellen. 38.4 is toch verhoging en geen koorts??

groetjes Renee

jayliz
    Lid

hoi, hoi,

De temp is nu alweer 39.3 dus moet denk zo maar weer even gaan bellen, echt super balen man…..

Tussen 37,5 en 38 graden is het verhoging

vanaf 38 graden is het koorts.

jayliz
    Lid

nou gebeld en in eerste instantie zei de assistent na overleg met een arts die mijn dochter niet gezien heeft als het maandag nog niet over is dan bel maar weer. Ik zeg ja hee, ik moest eigenlijk gister al terug bellen en gister zeiden jullie vandaag, ik wil dat er vandaag nog naar gekeken wordt. Nou mag ik dus om 16.30 komen. Echt balen dat zal as zondag niks worden denk ik, we zouden dan eigenlijk naar k3 gaan….Ik hoop dat we die kaartjes dan tenminste nog door kunnen verkopen…

gionick
    Lid

wat vervelend dat ze nog niet is opgeknapt.

wat zei de dokter??

ik hoop dat jullie zondag nog naar k3 kunnen

jayliz
    Lid

Hoi, we zijn bij de huisarts geweest en we zijn door gestuurd naar het ziekenhuis. Ze is dus nu vanavond opgenomen in het ziekenhuis met een niet standaard longontsteking en we kunnen dus helaas as zondag 17 dec om 17.00 niet naar k3. Wie o wie wil de kaartjes tegen kostprijs overnemen? het handigst is het dan natuurlijk als jullie in de omgeving van nijmegen wonen. De kaartjes kosten 22 euro per stuk en we hebben er vier. Hopelijk gaat het lukken en anders pech het belangrijkste is natuurlijk dat mijn dochter beter wordt!!

Groetjes Renee

angel
    Lid

Jeetje lekker zeg.

En dat had misschien wel voorkomen kunnen worden als je gelijk terug mog komen.

Heel veel beterschap met je dochtertje.

jayliz
    Lid

ja echt, ben zo blij dat ik gezegd had dat ik wilde dat er vandaag nog naar gekeken werd. Ze ligt ook aan de zuurstof want die was nog 89%. Ze mag ook niet eerder weg als dat ze van de zuurstof af is en dat kan wel een paar dagen duren…..

jayliz
    Lid

Ze is gisteren thuis gekomen!!!!!!!

Ze krijgt nog wel verschillende vervolg onderzoeken en ze heeft nog antibiotica die ze nog tot vrijdag moet krijgen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.