Johannesbroodpitmeel

Tags: ,

Dit onderwerp bevat 18 reacties, heeft 8 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar zeeuwsmeisje 10 jaren, 3 maanden geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    amy
    Lid

hallo,

mijn dochter is 12.5 week.

en eet de hele dag door.

ze krijgt bv,en eet om de 3 uur overdag en snachts om de 2.5 a3 uur.

zolangzamerhand na een borstontsteking en buikgriep ben ik een beetje op.

heb ook nog een dochter van 2.5 en die moet ook aaandacht ,en geen moeder die sjaggie is.

nou wil ze geen fles hebben dus kan geen fles geven savonds,

nu ben ik bij het buro geweest en die hebben geadviseerd om johannesbroodpitmeel te geven bij de avonvoeding aangemaakt met water en daarna borstvoeding zodat ze snachts iets langer tussen de voedingen heeft.

wie heeft dit ook geprobeert en hoe ging dit,hielp het.

groetjes san

knollie
    Lid

Tara moest dit ook ivm spugen, hier werkte het niet, Tara kreeg er erge krampen van en het spugen ging niet over.

Maar op mn werk (KDV) hoor ik er hele goede reacties over!

Emma4
    Lid

Bij mij zoontje werkte het ook goed (wel met flesvoeding), het nadeel ervan was dat Lo er diarree van kreeg

Pluis
    Lid

David krijgt het ook en hij krijgt er geen diaree of krampen van.

Maar hij sliep er ook niet langer op door.

Hij kreeg (en krijgt) het tegen het spugen.

Dat is ook echt de enige reden. Tegen spugen helpt het bij David wel.

Zijn broer kreeg het eerder ook en sliep er ook niet op door.

Doorslapen doet David nu eindelijk sinds 2 weken.

Ik wil je niet ontoedigen maar voor doorslapen is het niet bedoelt.

Vreemd advies, maar ja…wie ben ik?

Emma4
    Lid

En van dat rijstmeel? Zou dat niet een betere oplossing zijn?

lianda
    Lid

rijstmiddel mag ps vanaf 4mnd.

dat is het moeilijke he van alles.

en tja jbpm dat is dus niet voor het doorslapen hoor want keano heeft nu wel de friso comfort daar zit het al.

en doorslapen doet hij gelukkig al vanaf week 6.

is een unicum hoor want jimmy sliep pas met 11mnd door.

je kan het natuurlijk wel altijd proberen meid dat papje ervan en kijken hoe ze het er dan op doet

amy
    Lid

nou ze is nog nooit zo vaak wakker geweest als vanacht.

nu had ze ook een prikje gehad gisteren dus weet niet of het van de jbpm komt.

vind het wel erg dik voor haar om binnen te krijgen.

en we hebben dat advies gekregen niet omdat ze spuugt want dat doet ze nooit ,maar die vrouw van het buro zei dat omdat het een bodempje in de maag legt dat ze dan wat langer een vol gevoel moet hebben.

voor rijstemeel vond ze haar nog wat te jong.

ben nu wel afgepeigert en ze wil de fles ook niet dus kan ook niet even aan iemand anders over laten.

ze is echt een hele gemakkelijke baby ,alleen heel hongerig en dat breekt me echt op snachts.

ik kan sochtends ook niet even wat langer liggen want dan is mijn andere dochter om half 7 weer wakker.

ik weet dat iedereen denkt ,hoort erbij en je moet maar even volhouden.

maar heb zelf het gevoel dat mijn lichaam zwakker wordt.

ben alweer een kilo afgevallen deze week en weegnu 53 kilo.

op zich helemaal niet erg ,maar niet normaal als je gewoon alles naar binnen drukt waar je zin in hebt.

en dan mijn peuter puber die heel erg lief kan zijn ,maar heel erg oostindisch doof is tegenwoordig,hoor ik mezelf te vaak mopperen en dat wil ik niet.

savonds als ik op de bank zit denk ik eindelijk rust voor 2 uurtjes.

ben nu even heel erg aan het klagen ,maar moet er toch echt een oplossing voor vinden.

Balen dat ze geen flesje pakt anders zou je de laatste voeding desnoods fv kunnen geven zodat jezelf ook weer even wat bij kan slapen.

Er zijn wel van die speciale flessen die veel overeenkomen met de borst dan bedoel ik niet avent…

Volgens mij zijn die flessen ook te koop in de shop hier mss dat proberen? :unsure:

Iig heel erg veel sterkte!

Emma4
    Lid

Misschien moet je toch nog eens naar het CB bellen en eens overleggen. Want zo kun je ook niet verder. Ofwel moet je eens je kindje een nachtje weg doen naar oma of zo, dat je eens kunt uitrusten

amy
    Lid

Balen dat ze geen flesje pakt anders zou je de laatste voeding desnoods fv kunnen geven zodat jezelf ook weer even wat bij kan slapen.

Er zijn wel van die speciale flessen die veel overeenkomen met de borst dan bedoel ik niet avent…

Volgens mij zijn die flessen ook te koop in de shop hier mss dat proberen? :unsure:

Iig heel erg veel sterkte!

ja die hebben we al gekocht dat is de tommee tippee fles .

die wil ze ook niet.

heb al met afgekolfde geprobeert want dacht dat het misschien aan de smaak van fv kon liggen ,maar zelfs dat wou ze niet.

Misschien moet je toch nog eens naar het CB bellen en eens overleggen. Want zo kun je ook niet verder. Ofwel moet je eens je kindje een nachtje weg doen naar oma of zo, dat je eens kunt uitrusten

een nachje weg doen ,maar wie moet haar dan eten geven .

kan mijn borsten niet meegeven haha.

maar goed bedoelt hoor.

we hebben laatst al geprobeert om mijn dochter van 2.5 een nachtje naar oma te doen ,maar die heeft oma de halve nacht wakker gehouden omdat ze terug naar mama wou .

dus oma zegt dat ze eerst goed moet slapen.

tja en wat moet je daar nou weer van zeggen he.

cindy is echt heel makkelijk verder,maar omdat ik de hele dag bezig ben met mijn 2.5 jaar dochter kom ik overdag ook niet aan rust toe.

ze is nu even 2 uurtjes naar de peuterschool.

e cindy ligt te slapen heerlijk ik hoef even niet te praten.

dus tips zijn heel erg welkom

Heel vervelend zeg!

Mss anders met een spuitje eerst proberen :unsure:

En als ze de smaak te pakken heeft de fles erin :unsure:

Ik opper maar wat hoor…

lianda
    Lid

poeh erg moeilijk zeg meid echt waar.

misschien gewoon tussendoor blijven proberen om een klein beetje afgekolfte melk te geven?

al is het maar 20 cc noem maar its meid.

ik snap dat dit erg frusti moet zijn hoor meid want het breekt gewoon op!

heb hier ook een kleine hongerlijer die ook veel wil eten hij heeft dan wel de fles maar het is zooo moeilijk he.

mag hem al geen hongerige geven ivm zijn erge krampen en vermeng het al met iets meer water maar ook dat werkt hier bijna niet!

amy
    Lid

poeh erg moeilijk zeg meid echt waar.

misschien gewoon tussendoor blijven proberen om een klein beetje afgekolfte melk te geven?

al is het maar 20 cc noem maar its meid.

ik snap dat dit erg frusti moet zijn hoor meid want het breekt gewoon op!

heb hier ook een kleine hongerlijer die ook veel wil eten hij heeft dan wel de fles maar het is zooo moeilijk he.

mag hem al geen hongerige geven ivm zijn erge krampen en vermeng het al met iets meer water maar ook dat werkt hier bijna niet!

ja tis heel lastig.

ze is zo gemakkelijk verder,dat ik bang ben dat ik nieuwe problemen maak door haar dingen te geven waar ze nog niet aan toe is.

maar ben zo moe.

die van jou slaapt in ieder geval snachts.

mag je hem niet gewoon wat meer geven dan.

groetjes san

lianda
    Lid

nee hij mag niet meer dan 180m hebben.

ik heb nu een gewone flessenspeen en nu drinkt ie toch zo’n 20min over een fles.

met een papspeen 5 min.

merk nu wel dat hij daardoor moeier wordt hoor.

en wat langer tevreden is.

amy
    Lid

nee hij mag niet meer dan 180m hebben.

ik heb nu een gewone flessenspeen en nu drinkt ie toch zo’n 20min over een fles.

met een papspeen 5 min.

merk nu wel dat hij daardoor moeier wordt hoor.

en wat langer tevreden is.

nou gelukkig.

hier gisteren weer jbpm geprobeert de bv erna begon ze direct al te spartelen en kreunen en steunen wat ze in de eerste weken deed deed ze ook direct weer.

dus krampen.

ik stop ermee.

ze hadal een poosje geen krampjes gehad en nu zal ik ze haar zeker bezorgen .

en ze slaapt er geen minuut langer door,

vanacht weer om de 2.5 uur en dan was mijn dochter van 2.5 ook nog bezig.

die is dus ook bij ons in bed beland.

wat ik helemaal niet wil hebben ,maar heb geen puf om de strijd aan te gaan en wil niet dat ze de hele keet bij elkaar gilt dat cindy wakker wordt.

we hadden haar er gisteren nog op aangesproken dat als ze nu een grote meid werd en mama niet meer wakker maakte snachts dat ze dan een glijbaan zou krijgen.

(tja je probeert wat om te kunnen slapen)

en waarempel begint ze dezelfde nacht weer te ouwehoeren.

ik kon vanochtend alleen maar huilen ,dat ik dacht wanneer mag ik een keer slapen.

cindy alleen kan ik nog wel aan ,maar ook nog strijd aan gaan met mijn andere dochter niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.