Je kinderen en je buren.

Dit onderwerp bevat 1 reactie, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door Avatar Nijna 1 jaar, 1 maand geleden.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

buurvrouw

Gisteren zat ik gezellig koffie te drinken met een vriendin die ik weinig zie. Het gesprek kwam op honden. Zij had zelf geen hond. Maar wel jaren lang voor de hond van de buurvrouw gezorgd.
    Daar was ze op een gegeven moment mee gestopt: het werd zo langzamerhand haar hond…En daar had ze geen zin. Dat is begrijpelijk, want anders had ze zelf wel een hond genomen. Toch?

Op een slechte dag gaf ze aan dat ze de volgende dag, de hond niet uit kon laten. De buurvrouw heeft haar jaren niet meer aangekeken.

Dat deed me denken aan mijn vroegere buurvrouw. Toen we hier pas woonden, was het allemaal reuze gezellig. Haar twee knullen zaten in leeftijd precies tussen mijn zoon en dochter in.
    Het was allemaal bere gezellig. Maar langzaam maar zeker, werd het mij allemaal net iets TE gezellig.

Op een slechte dag stond ze beneden aan de trap ( wij wonen in een drive-in woning ) en riep naar boven: Feliceeee, kunnen ze morgenavond bij jou eten??
    “Ja hoor” , riep ik terug. “En kunnen ze dan gelijk blijven slapen??”

In mij viel een stilte. Een diep stilte. “Blijven slapen?? Op een door-de-weekse dag? EN moet ik ze dan morgen ook nog naar school brengen soms ? ” Ze zaten op een andere school dan mijn kinderen.
    Ik haalde adem en merkte dat ik boos was. Ben ik eigenlijk zelden.

Dus ik liep de trap aan. Keek haar aan en zei: “Nee, M. Dat kan niet” Niet meer en niet minder.Ik vond het eng, maar ik deed het.
    Kennelijk was het duidelijk. Ze vroeg niet meer. De kinderen aten bij mij en ze was om acht uur ’s avonds weer thuis.

Toen ze drie jaar later verhuisden, vond ik dat niet zo erg….
    Ineens vroeg ik me af: Hoe zijn jullie ervaringen met kinderen en buren?

Nijna
    Bijdrager

Euhh, de enige directe buren met kind (meisje dat 2 maand ouder is dan mijn zoon) heb ik absoluut geen contact mee. Zij hebben niet eens het fatsoen om even te groeten als je toevallig gelijktijdig buiten bent.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.