is cyber-contact vreemd gaan??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

laatst had ik een gesprek met een vriendin, over vreemdgaan. Wanneer ga je nu echt vreemd? Welke grens moet je daarvoor over gaan: zoenen? intieme gesprekken? “het” doen. En is cyber-contact ook vreemd gaan , of telt dat niet mee?

Ik heb wel zo mijn gedachten daarover, maar ik laat graag jullie als eerste aan het woord

Pallas
    Deelnemer

ik zou het niet waarderen als mijn partner een intieme relatie aangaat met iemand anders dan ik, zonder dat hij het met mij kan delen. Praten, gevoelens delen vind ik bijna nog erger dan zoenen of sex. Dus cybercontact met een ander over normale dagelijkse dingen: geen probleem. Maar deel je problemen en gevoelens die je niet met mij kan of wil delen, wordt de conversatie te intiem… nee, dan noem ik dat ook al vreemdgaan.

Dit soort dingen gebeurt in mijn ogen voornamelijk als er iets mist in je eigen relatie. Ik hoop dan ook dat, mocht dit hier ooit voorkomen, partner dit aangrijpt om onze relatie samen te herevalueren en zo tot een beslissing te komen.

Klaver
    Deelnemer

Als mijn man achter mijn rug om cyber contact heeft met een ander en dat gaat verder dan vriendschappelijk, dan zou ik dat zeker niet waarderen nee……..ik zie dat nog niet echt als vreemd gaan. Dat vind ik pas als er lichamelijk contact aan te pas komt………..

Felice
    Sleutelbeheerder

ik denk er net zo over als Pallas, een zoen, zelfs een ietwat intieme, dat zou ik vrij makkelijk kunnen vergeven. Maar met een ander gevoelens delen, die je niet met mij deelt…dat zou ik onverteerbaar vinden.Want dat zou voor mij betekenen, dat je me niet meer vertrouwd. En natuurlijk kan je eens je hart uitstorten bij een ander. Dat kan zelfs heel goed zijn: eens even de zaken in alle rust op een rijtje zetten. Dat vind ik ook helemaal niet erg.

Maar ik zou het vreselijk vinden als mijn lief, zijn lief en leed met een ander deelt, of dat nu via het web, is of in een cafe, waar je kan afspreken.
    Dus ik vind de vraag is cyberseks ook vreemd gaan lastig te beantwoorden. Hangt van de intentie af.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.