ipg

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    renate1
    Lid

wij wachten op ipg kun jij mij misschien meer vertellen wat het precies in houdt

of weet u dat ook niet

Felice
    Sleutelbeheerder

ik weet het niet, ik duik eens op google

Felice
    Sleutelbeheerder

ik vind dit:

zoals ik het lees is het een degelijek ondersteuning voor ouders met een kind met zware problemen. eigenlijk erop gericht dat het kind niet het huis uit hoeft, klopt dat met wat ze jou vertelt hebben?

Intensieve Psychiatrische Gezinsbehandeling

IPG is behandeling bij een gezin thuis. In het gezin zijn problemen die

samen­ angen met de psychiatrische problemen van het kind. Een gezins-

h

behandelaar werkt samen met ouders en kind(eren) aan vaardigheden waar-

mee het gezin beter om kan gaan met de problemen.

Door het inzetten van intensieve psychiatrische gezinsbehandeling proberen we

een opname van het kind te voorkomen of zorgen we ervoor dat een kind na

een opname sneller weer thuis kan komen.

Het gezin leert bijvoorbeeld anders met elkaar om te gaan, rekening te houden

met mogelijkheden en beperkingen, om te gaan met emoties en duidelijk en

consequent te communiceren.

Voor wie is IPG

Intensieve psychiatrische gezinsbehandeling is bedoeld voor gezinnen met

een kind of jongere (tot 18 jaar) met een psychiatrische stoornis, met soms

ernstige (gedrags)problemen die niet of nauwelijks nog door het gezin zijn op te

vangen. Soms zijn er ook andere problemen, bijvoorbeeld met het huishouden,

de opvoeding of in de relatie.

en dit http://www.ggze.nl/kinder-en-jeugdpsychiatrie/intensieve-psychiatrische-gezinsbehandeling

renate1
    Lid

bedankt voor de info van je idd klopt wel iets maar ze vertelde het maar wat kort

smurfie
    Lid

Fijn dat je ermee geholpen bent, Renate. Ik had er ook nog nooit van gehoord :)

renate1
    Lid

onze zoon heeft namelijk ass en ook nog een soort van stoornis er bij boven op en we zitten soms echt met onze handen in het haar helaas

Mera
    Lid

Hallo Renate 1,

ik heb gezien dat er antwoord is gegeven op jouw vraag.

Ik lees uit jouw opmerkingen de onmacht die jullie als ouders soms ervaren. Klopt dit?

Het is een opgave om je kind te leren kennen en op te voeden, laat staan als hij ook nog ASS heeft…

Als ik je een paar (ongevraagde) tips mag geven:

ga bij jezelf na of jij jouw bril waarmee jij naar de wereld kan afzetten en er voor openstaat om een andere bril (die van hem) op te zetten…

Hoe voel jij je dan als je dat doet?

Wat gun jij je kind met die andere bril op, nadat je dit gevoeld hebt?

En wat gun jij jezelf dan?

Weet ook dat je zoon de ASS niet is maar heeft…Hij bestaat uit en heeft nog veel meer…

Kan je dat allemaal nog zien of heeft de ASS de overhand? Hoe zal dat voor hem voelen?

Zorg goed voor jezelf en de andere gezinsleden, betrek indien mogelijk je netwerk erbij.

Als ouder-zijnde hoef je het niet alleen te doen, er zullen best mensen zijn die een aantal taken een keer willen overnemen zodat jullie kunnen “bijtanken”.

Wees ook niet te streng voor jezelf, sta je zelf ook toe om het soms “niet te weten”…

Heel veel succes..dat 2013 een inspirerend en vreugdevol jaar voor jullie mag zijn!

Gr,

Meriam

renate1
    Lid

heb haar al een pb terug gestuurd

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.