Inspiratie gezocht

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Bijdrager

Al jaren ga ik mee op kamp met een groep verstandelijk gehandicapten, de jongste is 20 de oudste eind 50, verstandelijk niveau varieert zo tussen de 2-6 jaar. De dinsdag is thuisblijfdag, eerst uitslapen en de middag een spel, en dat is mijn verantwoording.  Ik vind het over het algemeen heerlijk om zo’n speldag in elkaar te zetten, zelf spellen te verzinnen en maken maar dit jaar is mijn inspiratie ver te zoeken. Als thema hebben ze dit jaar SPROOKJES bedacht (was zelf niet bij de vergadering aanwezig) dat thema hebben we een x aantal jaar geleden ook al gehad en ik wil eigenlijk niet dezelfde spellen/activiteiten. Destijds hadden we spellen als: Holle Bolle Gijs voeren, de mand van roodkapje (soort memory), Draak verslaan (zeg maar blikken gooien maar dan draakjes)…

Iemand nog leuke ideeen voor een sprookjes activiteiten/spellen middag op de kamplokatie?

Sleutelbeheerder

bezem vliegen : estafette met van die heksenbezems ( met heksenhoeden voor extra pret)
    de Bremer stadsmuzikanten ( iets met stapelen)
    de 7 dwergen ( kan je een soort van memory van maken)
    Doornroosje, mag niet wakker worden ( variant op het spelletje Anne Maria Koekoek )

nou dit schudt ik zo even ter plekke uit mijn mouw, morgen heb ik misschien meer inspiratie

Bijdrager

-(kleinduimpje estafette)parcous lopen met een grote laars of bind 2 mensen aan elkaar vast ieder 1 laars aan en dan parcour lopen

-geluidenspel met bijv een zin/liedje van een sprookje(bijv laat je poot eens zien/ga naar grootmoeder koekjes brengen/hehoheho /kniebelknabbelknuisje wie knabbelt daar aan mijn huisje)

-kroontje prik 

geblinddoekt een kroontje op een prinsessengezicht plakken.

-wie de toverstaf vast heeft op het ogenblik dat de muziek stopt is helaas af.De toverstaf moet telkens met 2 handen vastgepakt worden voordat je hem doorgeeft aan de volgende

-De kikkerprins

maak een grote cirkel in het midden van zaal/buiten,dit is de vijver van de kikkerprins.De kikkerprins is ook de tikker.De overige kinderen mogen pootje baden/zwemmen in de vijver maar roept de kikker KWAAK dan moeten alle kinderen zo snel mogelijk de vijver verlaten,anders worden ze getikt door de kikkerprins

Wie getikt is,moet aan de kant gaan zitten of moet op de grond gaan zitten omdat hij/zij is omgetoverd tot een kikker op een lelieblad.(herhaal evt met andere tikker)

Sleutelbeheerder

wat een leuke ideeen

Bijdrager

Ik blijf al malen over de Bremer muzikanten, leuke invalshoek

Klein Duimpje op reuzenlaarzen lijkt me ook leuk maar die schoenmaten… die vallen al zo groot bij sommige deelnemers dus daar moet ik wat op bedenken (2 mensen aan elkaar is met onze groep en het terrein niet geheel verantwoord denk ik )

Was zelf al kus de kikker tegengekomen maar kroontje prik is ook wel een leuke..

mmm.. we komen er wel

Sleutelbeheerder

Ik blijf al malen over de Bremer muzikanten, leuke invalshoek

​Een soort dier-op-dier?

Een frozen-ijsblokjesrace (eierlopen)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.