Indrukwekkende films

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • Auteur
    Pallas
    Bijdrager

Vriendlief en ik downloaden en kijken regelmatig allerlei films. Vorige week hebben we nog ‘De Storm’ gekeken, een film over de watersnoodramp van ’53. Nu zitten we net bij te komen van ‘Das Experiment’, een film over een waargebeurd experiment over een namaakgevangenis, waarbij de bewakers steeds gewelddadiger werden. Heel indrukwekkend!

Wie heeft er nog meer (on)bekende films die je gezien móet hebben?

Idooo
    Lid

127 Hours, indrukwekkend waargebeurd verhaal over een jongen die tijdens een dag outdooractiviteiten in een rotsspleet valt en met zijn arm vast komt te zitten.

Taaipoppetje
    Bijdrager

127 Hours, indrukwekkend waargebeurd verhaal over een jongen die tijdens een dag outdooractiviteiten in een rotsspleet valt en met zijn arm vast komt te zitten.

die heb ik ook gezien. Heel boeiend inderdaad!

paula
    Bijdrager

The impossible heb ik vorige week gezien, gaat over de tsunami. Ik heb 1,5 uur gejankt.

paula
    Bijdrager

Toch blijft Schindlers’s list op nr. 1 staan, die hebben we toen in de bioscoop gezien en toen hij afgelopen was durfde niemand in de zaal te praten.Zoveel indruk heeft die film gemaakt. Pas buiten kwamen we weer een beetje op aarde.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schindler’s_List

Pallas
    Bijdrager

127 hours is ook prachtig ja!

The Impossible staat op de downloadlijst :)

Laatst heb ik ook nog Adams Aebler gezien, een deense film over een nazi die in een klooster zijn zonden moet overdenken en een taak moet volbrengen: het bakken van appeltaart. Onderweg gaat alles mis wat mis kan gaan.

Adams Aebler

Taaipoppetje
    Bijdrager

Hou je van series? Dexter is een hele goede! Of the walking dead

Pallas
    Bijdrager

Dexter kijken we ook ja, heerlijke serie! Net als (heel ander genre) How I met your mother en The Big Bang Theory. Recent kijken we nu ook de serie 6 feet under, is met dezelfde acteur als Dexter.

smurfie
    Lid

Ik hou ook wel van indrukwekkende films, maar kan zo gauw even alleen op “The Shawshank redemption” komen.

Klaver
    Bijdrager

Twister!!

Pallas
    Bijdrager

Twister!!

Klinkt ook goed! Ik moest het even opzoeken, ken ‘m niet. Gaat dus over een weerman die van zijn vrouw wil scheiden, maar door een tornado juist met haar moet gaan samenwerken.

Vind het wel grappig, dit soort films had ik niet achter je gezocht Klaver ;-)

Klaver
    Bijdrager

Vind het wel grappig, dit soort films had ik niet achter je gezocht Klaver ;-)

Whahaha idd grappig, wat voor films had je dan achter me gezocht?? :D

Er zijn maar weinig films die mij kunnen boeien, maar een goede actiefilm of rampenfilm wel. Twister heb ik jaren geleden in de bios gezien :)

Oja, een romantische komedie vind ik ook leuk ;)

what dreams may come

the green mile

the crow

the jacket

don juan de marco

twilight

dat zijn mijn favorieten

Pallas
    Bijdrager

Oja, een romantische komedie vind ik ook leuk ;)

Nou dát meer, de Hugh Grant/Collin Firth films ;-) Grappig dat je je zo kan vergissen via internet :blij:

wendyenvy: daar staan ook goede films tussen zeg!

smurfie
    Lid

Oooh, nou ben ik helemaal ‘Les intouchables’ vergeten! :blush:

Die wilden wij eerst niet kijken omdat iedereen ‘m al keek ;)

Maar toen de hoofdpersonen in real life bij de Tros TV-show waren, werden we zeer geboeid en hebben ‘m een paar dagen later gekeken.

Het is dus gebaseerd op een waargebeurd verhaal over een man in een rolstoel die een hulpje zoekt. Sollicitant na sollicitant wordt afgewezen, ondanks goede referenties.

Dan komt er een buitenlander binnen die alleen maar even een handtekening wil, zodat ie een uitkering krijgt… nou, en dan gaat ie nog veel verder ;)

Hij was echt super!

Twister en The green mile vond ik idd. ook heel goed!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.