In de auto…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur

achterbank

Ooit waren veiligheidsgordels voor watjes. Elke auto had er twee, slechts ter decoratie. Mijn kinderen zijn geboren in dit onveilige tijdperk. Maxi Cosi? Moest nog uitgevonden worden. Autostoeltje? Nooit van gehoord. Je zette doodleuk een reiswieg op de achterbank. Zo’n Albert Heijn vouwkrat, maar dan voor baby’s. Met zorgvuldig uitgezochte lakentjes, dat wel.

Zo was het dan ook de normaalste zaak van de wereld dat een dreumes bij een passagier op schoot zat. Zonder gordels dus. En als ze wat groter werden, plantte je ze op de achterbank. Los, want van gordels achterin had nog nooit iemand gehoord.

Zo was Vera als baby al ontzettend nieuwsgierig. Haar nekspieren werden in de kinderwagen flink getraind. Ze tilde haar koppie telkens met uiterste inspanning op om maar niets van de interessante buitenwereld te hoeven missen. Niemand keek dan ook gek op dat ze als kleuter ’t liefst achterin de auto stond. Handjes op beide voorstoelen om wederom alles te kunnen zien. Een grote broer aan elke zijde, verdiept in de Donald Duck.

Zoals gezegd deden we niet aan gordels, maar direct na de introductie van de compact disc had ik een ingebouwde cd-speler in mijn fourwheeldrive. Met onder de achterbank een kekke cd-wisselaar. Toch stond ie vaak op repeat. De Blues Ballads cd werd zo vaak gedraaid, dat ik aan het eind van een song het begin van de volgende al neuriede. Muddy Waters was favoriet. De toch wat provocerende tekst van zijn Manish Boy stond vaak op vol volume. Ramen open.

Vera, met blond boblijntje en Oilily bloemetjesjurk, had ook een voorkeur voor dit nummer ontwikkeld. Op de eerste beats deinde haar koppie al mee. Met haar hese stemmetje zong ze de tekst mee. ‘Oh yeah’ klonk nog onschuldig, maar zonder blikken of blozen galmde ze: ‘I make love to you woman, in five minutes time… Ain’t that a man!’ Wat was ik blij dat de jongens verdiept waren in hun stripboek en dat Vera pas in groep 7 Engelse les zou krijgen…

eschre
    Sleutelbeheerder

Hahaha, ja soms mogen we blij zijn dat kinderen van sommige dingen nog niet snappen wat het betekent :lol:

Felice
    Sleutelbeheerder

wij vonden het zielig om ze in de gordels vast te zetten, konden ze helemaal niet meer bewegen….

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.