Ik weet het ook niet meer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    K@@T
    Lid

lieve puber

Lieve puber, luister…

Beroemd en berucht is de “waarom” fase waar de meeste peuters vanzelf in belanden. Veel ouders worden er af en toe wel een beetje dol van dat deze waaromvraag rustig honderd keer per dag wordt gesteld.
    Onze peuter deed er nog niet fanatiek aan mee. Wel vroeg hij; hoe werkt de roltrap? Wat is sneeuw?
    Heel soms nu hij een kleuter is, vraagt hij wel waarom iets moet, is of gaat. Maar dit is op een leuke manier en niet zo een dreinende manier.

Zelden lees ik over de fase van pubers met bijna standaard op alle vragen het antwoord “ik weet het niet”.
    GRRRR serieus, ik vind dat zo irritant!
    Waarom staat je fiets nog buiten in de regen in plaats van in de schuur? Ik weet het niet……jawel! Je was er te lui voor (zeg dat dan gewoon).
    ID kaart kwijt, wanneer voor het laatst gebruikt? Ik weet het niet! En dan nog de nonchalance of zo iets erg is dan.

Wat is er met die hersenmassa gebeurd? Geen idee waar spullen zijn, waarom je dingen doet, wanneer je naar school moet (wanneer ze vrij zijn weten ze wonderbaarlijk wel). Noem de vraag maar op, negen van de tien keer is het antwoord: “ik weet het niet”.

IK WEET HET NIET…..ik kan het niet meer horen!
    Ik weet niet meer wat te antwoorden.
    Ik weet niet meer hoe te gedragen.

Lieve Puber,
    Ik weet niet waarom jij uit de klas werd gestuurd.
    Ik weet niet waar jij je fietssleutels laat.
    Ik weet niet waar je adidasvestje is gebleven.
    Ik weet niet waarom elke fiets binnen één jaar kapot gaat.
    Ik weet niet waarom jij vaak afspraken vergeet en je agenda niet gebruikt.
    Maar please geef eens zinnig antwoorden op de vragen die ik stel, zo niet wees dan ook niet verbaast dat ik het ook allemaal niet meer weet.

Ik heb geen schone broeken meer! Heb je niet gewassen? Ik weet het niet antwoord ik dan met een strak gezicht.
    Je zou toch geld geven voor de bioscoop, ohhh ik weet het niet, sorry!
    Wat gaan we eten? (standaard vraag elke dag weer) Ik weet het niet.
    Mag ik mee op schoolreisje? Ik weet het niet
    Weet jij hoe ik dit werkstuk moet maken in Word? Ik weet het niet.

Verrek ik begin het leuk te vinden

En dat is gevaarlijk, als ik het leuk vind lieve puber. Dus kunnen we hiermee aub mee stoppen?

Liefs Kaat

Benieuwd naar meer kronkels/krabbels van mijn hand?
    Op mijn pagina Kaat Krabbelt en Facebook Kaat Krabbelt laat ik je meekijken in mijn leven.

Felice
    Sleutelbeheerder

een geniale ingeving, voor mij helaas te laat…
    Je hebt helemaal gelijk namelijk: je denkt dat je van een zeurende nee zeggende peuter gek wordt. En dat noemen ze dan de peuterpubertijd.
    Nou ….die mensen hebben de echte niet meegemaakt….Ik ben nog steeds van plan eens een blog te schrijven over het idee geen zwangerschapsverlof meer te geven, maar puber verlof!

K@@T
    Lid

ik ben eerder een voorstander van moederverlof!

Niet om te zorgen voor je kinderen maar voor jezelf te zorgen.
    Lekker op een zonnig eiland, drankje en een boekje erbij.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.