ijskast

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

als er nou een klus is waar ik echt de p…aan heb is dat wel ijskast schoonmaken…en ik weet zeker er is geen tip voor is. Want die plankjes en bakjes vliegen er niet vanzelf uit! en die half lege potjes vliegen er niet vanzelf weer in…

is er iemand die Mary Poppins in de aanbieding heeft?

smurfie
    Lid

He Felice,

dit was een paar weekjes terug al voorbij gekomen in geloof ik het koelkast-topic.

Maar hier wat goeie tips: zet een bak met kokend heet water in de ijskast en doe de deur dan dicht. Binnen enkele minuten laat al het ijs los. De kleine stukjes bij de bedrading kun je zo lospeuteren met een oud aardappelschilmesje.

Leg een handdoek onderin de ijskast en 1tje ervoor en zorg dat je nog een lege bak bij de hand hebt waarin je deze doeken kunt vervoeren naar de wasbak, als ze nat zijn.

Meestal heb je wel veel handdoeken nodig. Denk een stuk of 5.

Klaver
    Bijdrager

Ik heb zo het idee dat Felice de koelkast bedoelt i.p.v. de ijskast/vriezer :unsure:

Daarna wil ik haar wel lenen als ze er is!! :lol:

paula
    Bijdrager

Ik haal iedere week een doekje door de ijskast, op de dag dat ik naar de supermarkt moet en hij leeg is.

Als je het iedere week doet dan ben je zo klaar.

Felice
    Sleutelbeheerder

Ik heb zo het idee dat Felice de koelkast bedoelt i.p.v. de ijskast/vriezer :unsure:

dank Klaver dat bedoel ik ook!!!! tja ,Alzheimer light, wat doe je dŕ an?

Pallas
    Bijdrager

tips voor het schoonmaken zelf heb ik niet echt, maar het kan wel een tip zijn om een week lang alle halfvolle en halflege potjes echt leeg te maken door creatief met restjes te koken. Dat scheelt je in elk geval heel veel heen en weer slepen!

Felice
    Sleutelbeheerder

ik heb van die rare potjes ! met currypasta en chutney en zelfgemaakte jam….

Taaipoppetje
    Bijdrager

ik heb van die rare potjes ! met currypasta en chutney en zelfgemaakte jam….

Probeer eens bouillon (bijv kip) met kippenstukjes en dan schepjes currypasta erdoor met kokosmelk :)

Chutney is ook heerlijk op een broodje.

Jam kan in een cupcake.

smurfie
    Lid

Nou.. dat heeft me dan bloed, zweet en tranen voor niks gekost, Felice! :P

De koelkast vind ik dus ook zo’n rotklus. M’n moeder is zo’n 1,5 maand geleden komen helpen met de hele keuken soppen, maar de k.k. kwamen we niet aan toe.

Nu moet ie nog steeds gebeuren :ninja::blush:

Ik denk dat je als straf voor m’n onnodig harde werken maar mijn koelkast moet komen soppen, als je klaar bent met de jouwe, Felice ;)

De enige twee tips die ik heb: doe het op een dag dat je man ook thuis is. Jij afwassen/hij drogen. Want jij doet al genoeg in huis en vooral dat drogen is zo’n rotklus, omdat al die bakjes van die onnodig, onmogelijke hoekjes hebben waar je niet bij kunt komen met je doek :boos:

En doe het aan het eind van de week, zodat er zo min mogelijk eten meer in de k.k. ligt!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.