HZO – Die kleine etterbakken toch!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Een lange maar wel boeiende column, over kinderen opvoeden, tijd voor kinderen en opvoedprogrammaÅ›

Iedere zondagmorgen deel ik als Het Zondags Orakel mijn gedachtekronkels over een column of columns van de afgelopen week. Voor de goede orde: ik heb niet altijd gelijk. Ik heb wel altijd een mening.

Vandaag opnieuw over kinderen, maar ook een beetje over onszelf.

HZO – Die kleine etterbakken toch!

bron http://frontpage.fok.nl/

Ik kan me dit wel voorstellen. Krijg soms ook het idee dat ze in medialand niet meer weten wat ze moeten uitzenden.

Ik zou me ook kapotschamen om in zo`n tv programma te zitten. Het punt is dat ze én kinderen willen én carrière willen maken. Maak het bij ons ook wel mee op school. Ouders werken zich in de rondte en kinderen moeten overblijven en na schooltijd in de busjes na de naschoolse opvang. Aandacht voor de kinderen hebben ze niet. Want als ze thuiskomen moeten ze hun huishouding nog doen. wij hebben 4 kinderen en daarnaast werk ik als postbezorger en ben 1 dag per week in een ander bedrijf werkzaam Maar heb het wel zo dat als de kinderen uit school komen ikzelf weer thuis ben. Martijn blijft 1x per week over op school en dat vindt hij erg leuk.

Chantal
    Moderator

Er zit een groot punt in dit verhaal…

Maar aan de andere kant, mensen moeten tegenwoordig vaak wel beiden werken om 1 of meerdere kinderen te kunnen onderhouden.. Maar er zijn natuurlijk grenzen.. Hier werk ik zelf drie dagen.. Of nouja, maandags een halve en vrijdags start ik ooklater.. De tijd voor mn werk is voor mn meisje.. Na het werk is ook de tijd voor haar tot ze op bedje ligt :)

Hoe het straks gaat als ze groter wordt? geen idee..

En toch, ja ik ben ook 1 van die vele mensen die naar dat soort programma’s kijkt.. Betekent dit dan automatisch dat ik het leedvermaak vind? Of dat ik geen flauw idee heb hoe je een kind moet opvoeden? Ik kijk soms en pik er soms idd dingen uit waarvan ik dan denk, hee dat zou ik anders doen of hee das wel een handige tip ;)

Maar doen we dat niet allemaal met heel veel dingen?!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.