hoofdpijn en koud

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    AB1
    Bijdrager

Hallo Marieke,

Ik heb een vraagje over hoofdpijn en duizeligheid/licht in hoofd voelen.

Sinds ik zwanger ben(nu 9 weken)heb ik zeer geregeld last van hoofdpijn en licht in mijn hoofd voelen.

Ik drink en eet voldoende wel ben ik iets minder thee gaan drinken en meer water.

het is vaak aan het einde van de middag dat het uiteindelijk erger word maar sluimerd wel een beetje de hele dag.

mijn bloeddruk was afgelopen dinsdag gewoon goed volgens de co van de vk.

wat zou dit kunnen zijn of hoe kan ik dit verlichten?

(ik weet nog wel dat toen ik zwanger was van mijn dochter dat ik af en toe ook zoiets had alleen andere vorm en als ik dan appelstroop at dat het een stuk beter ging en meteen weer een boost kreeg)

en de andere vraag.

sinds deze zwangerschap voel ik me aldoor koud.mijn buik voelt altijd erg warm aan maar de rest al staat de verwarming op 20 graden roep ik nog ben ik de enige weer die het koud heeft of heeft nog iemand het koud?maar ben altijd de enige…

bij mijn zwangerschap van mijn dochter had ik het andersom altijd bloedheet en warme handen en voeten.(terwijl ik voor die zwangerschap altijd koude handen had)

zou hier ook een verklaring voor kunnen zijn?(heb wel in 2008 een ongeluk gehad waarbij heel mijn linkerkant van mijn lichaam beschadigd is en niet altijd goed functioneerd en in de winter doen mijn spieren dan erg vervelend)

mimroos
    Lid

Hoi Vuurvonk,

Heel herkenbaar, dat koud hebben!

Ik zat te bibberen op de bank met een dekentje. Na 13 weken vroeg ik me af of de thermostaat in huis kapot was: hij stond nog steeds op 19 en ik had het opeens warm. Ik weet niet wat het is, maar wel dat het bij mij weer over ging. Afgezien van het dekentje, heb ik geen tips, dus ik lees graag mee!

Hihi, ik had ook een paar weken zo’n appelstroop-tic. Normaal lust ik het niet eens, maar ik had er zo’n trek in. Misschien toch ijzer tekort?

En bij mij was mijn bloeddruk wel veel te laag. Toen die omhoog ging, voelde ik me een stuk beter.

Ik hoop dat Marieke je kan helpen!

Marieke
    Lid

Hallo,

Je zou eens naar je voedingspatroon kunnen kijken, eet je geregeld over de dag heen? Dipjes (maar ook pieken!) in je suikerspiegel kunnen ook klachten van hoofdpijn en licht in het hoofd voelen veroorzaken. Vooral je verhaal over appelstroop doet me denken in deze richting, want appelstroop is natuurlijk suikerbron. Wat je bloeddruk betreft, die wisselt over de dag heen. Een bloeddruk daalt snel bij bukken-overeindkomen, hurken-staan en snel opstaan. Dat kan ook voor een licht in het hoofd gevoel zorgen.

Over je kou-vraag, meestal is het inderdaad andersom, dat zwangeren het warm hebben. Misschien komt dat nog bij jou, maar dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb er geen duidelijke verklaring voor. Ook weet ik niet welke invloed het ongeluk van 4 jaar terug heeft, als dat zo zou zijn hebben we het over OF neurologische klachten OF pyschosomatische klachten en beide vallen niet onder mijn vakgebied…

Ik hoop in ieder geval dat je je gauw beter zult voelen!

Succes!

Marieke

AB1
    Bijdrager

Dank je wel voor je antwoord!

ik eet in de ochtend 7:30 1 boterham met kaas rond een uur of 10 een koekje/sultana of iets van een broodje/beschuitje dan rond 12:30 weer een broodje met iets en tussendoor nog een appeltje en in de avond gewoon aardappels/pasta vlees en groente.

in de avond lig ik veelal soms om half 9 of 9 uur al in bed :blush: maar soms tussendoor wil ik nog wel eens iets van een boterham pakken om niet misselijk te worden van de lege maag.

sinds kort drink ik ook 1 beker yogi per dag meestal in de ochtend met foliumzuur(om het weg te krijgen)

merk dat mijn lichaam behoefte heeft aan zuivel producten.

verder drink ik alleen maar thee en water en momenteel dus thee veel minder en dus meer water.

en over de themperatuur geen idee of het echt met mijn ongeluk te maken heeft…zal binnenkort eens aan de revalidatie arts vragen of die er iets over kan zeggen.

wel sinds die tijd als ik een uurtje buiten ben geweest met temperatuur lager dan 18 graden dan kom ik niet meer warm en moet ik eerst heel heet douchen.dus wellicht dat er toch iets ermee te maken heeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.