Hoe vieren jullie kerst?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    wonder
    Lid

Hoe vieren jullie dit jaar kerst?

Wij gaan 1e kerstdag met mijn ouders,zus en zwager vieren!

Ieder maakt een gerecht. Wij zijn dit jaar aan de beurt voor het nagerecht.

2e kerstdag, vieren wij met zijn 3tjes. Kadotje voor Elena onder de boom, en ik denk dat we uiteten gaan.

Nijna
    Bijdrager

Daar gaan we NA sinterklaas wel eens over nadenken…

In ieder geval wel 21 december levende kersttocht.

smurfie
    Lid

Hier echt nog geeeeen idee met mijn familie. Is de laatste jaren steeds meer een punt hier in huis/familie :hmmz:

In ieder geval 1 dag bij m’n schoonouders thuis.

Dan komen wij, de zus van m’n vriend met aanhang en kind en de broer van m’n schoonmoeder met z’n vrouw (tevens onze ceremoniemeesters) worden ook altijd uitgenodigd.

Wat we gaan doen met kadootjes is nog niet bekend. De laatste 2/3 x mochten we zelf niks meer kopen, omdat de ‘oudjes’ vonden dat ze al genoeg hadden en toen kregen de mannen allemaal dezelfde kado’s en de vrouwen ook.

Vind ik persoonlijk toch iets minder leuk, maar goed..

Ik hoef iig. niet te werken met kerst dit jaar, dat scheelt!

Klaver
    Bijdrager

Hier nog totaal geen idee. Ries heeft met Kerst nachtdienst dus ik moet nog ff bekijken of ik nog ergens heen ga of mijn ouders bij mij laten komen. Dat laatste is wat makkelijker, dan hoef ik niet met 3 kinderen op pad :P

Ik weet het nog niet.

hayjay
    Lid

Ik vind het idee wat jullie doen met kerst zo leuk wonder dat ik het dit jaar heb voorgelegd bij mn schoonfamilie.

Eb ze vonden het allemaal een leuk idee.

Dus dit jaar gaan we voor het eerst allemaal een gerecht maken.

Het gezin dat het hoofdgerecht maakt, is ook de persoon bij wie het gevierd wordt.

Mijn schoonouders maken dit jaar het voorgerecht, wij het hoofd en mn schoonzus en zwager het nagerecht.

wonder
    Lid

Zo doen wij het idd ook Hayjay, en daarna doen wij het dobbelspel, met allemaal leuke kleine kadotjes……. je gaat met de meest gekke onzin naar huis, maar het is zo leuk..ook kaartjes er tussen door dat je drinken moet pakken, of een liedje moet zingen, of een kado weg moet geven :lol:

Wij vierden het altijd bij mijn moeder in Maastricht, maar aangezien mijn mams nu in de buurt woont denk ik dat we bij ons vieren en anders gewoon bij haar. Ik weet niet of ze nog een dagje naar mijn zusje wil gaan eigenlijk..

smurfie
    Lid

Dat met dat eten doen wij ook al jaren zo en dan idd. bij wie het gevierd wordt, die doet het hoofdgerecht. Hoewel we wel daar vanaf zullen moeten gaan wijken omdat het bij ons in de fam. meestal gevierd wordt bij dezelfden omdat die nu eenmaal centraal wonen :P

Dat dobbelspel blijft ook erg leuk! Mochten wij het dit jaar nog gaan vieren met mijn fam. dan ga ik voorstellen dat iedereen alle kasten eens goed uitmest en daar kadootjes van maakt!

1e Kerstdag eten we altijd bij mijn ouders of zij bij ons. (schoonouders zijn helaas overleden)

2e Kerstdag is onze jongste zoon jarig….dus sinds 2009 verjaardag. :blij:

Taaipoppetje
    Bijdrager

1e Kerstdag eten we altijd bij mijn ouders of zij bij ons. (schoonouders zijn helaas overleden)

2e Kerstdag is onze jongste zoon jarig….dus sinds 2009 verjaardag. :blij:

ahhh leuk!!! wel erg sfeervol om jarig te zijn mer kerst :) krijgen jullie dan ook veel visite?

Voordat ik martijn leerde kennen was het eerste kerstdag drukke boel bij mijn ouders.

Iedereen kwam hier naar toe, echt gezellig. Enkel samen zijn, want een diner voor 35 man is wat overdreven…

Toen ik nog thuis woonde, kookten we smiddags en kwam het duurdere servies uit de kast hiervoor….

Sinds dat ik martijn ken natuurlijk ook naar de schoonouders.

Dat gaf wel een probleem.

Mijn ouders hebben iedereen vanaf 17:00 in huis en schoonouders verwachten dat we blijven eten en cadeautjes doen.

Eerste jr zijn we vroeg in de middag naar naar schoonouders gegaan, 17:00 gegeten aansluitend kadootjes en toen rap naar mijn ouders.

Tweede jr eerst gestart bij mijn ouders rond 1800 naar schoonouders en daar dan gegeten en cadeautjes…

Maar ja dan zie ik de helft van mijn familie niet. Vanaf 17:00 loop iedereen binnen maar dat kan ook rnd 1900 zijn, dus waren wij al weg.

Vorig jaar voor eerst alleen met mijn ouders op kerstavond gegourmet. Eerste kerstdag rond1600 bij schoonouders. Op gemak eten en rustig daarna toetje en cadeautjes….

Daar ook blijven slapen omdat ik ook graag een wijntje drink. Maar dus broers en zussen niet gezien…. Vond ik wel jammer

Dit jaar ongeveer het zelfde als vorig jaar, maar kerstavond komt een zus van mij ook. Ik heb grote familie. Je kunt nietmet iedereen beste vriendjes zijn, maar vind tanja wel belangrijk om tjdens deze dagen te zien. Dus bij hun voorgesteld om mee te doen op kerstavond…. Vonden ze goed.

Dus dat zal de traditie worden….

Chantal
    Moderator

Eerste kerstdag einde vd ochtend naar mijn oma.. Daar komt vaak iedereen 1e kerstdag

daarna gaan we in de middag naar vriend zn oma.. Daar gaan we met zn allen eten :)

Tweede kerstdag blijven we lekker thuis :)

Klaver
    Bijdrager

1e Kerstdag vieren we thuis met mijn ouders, schoonouders, zus + gezin en schoonzus met man en kind. Ries zit met Kerst in de nachtdienst dus ze komen ’s middags allemaal pas tegen 16.00 uur en blijven dan mee eten. Ik ga zelf voor een lopend buffet zorgen :)

2e Kerstdag houden we voor onszelf, misschien dat we ’s middags nog ergens heen gaan maar dat ligt er helemaal aan hoe laat Ries zijn bed uit komt :rolleyes:

Chantal
    Moderator

He jakkie, nachtdienst met de feestdagen.. Wordt dat elke jaar gewisseld met personeel Klaver?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.