Hoe dit afleren?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Chantal
    Moderator

Hallo Mera,

Ik heb even een vraagje..

Ons dochtertje van 9 maanden heeft sinds een aantal weken iets nieuws.. Als je met haar speelt of knuffelt kan ze zo ineens in je gezicht graaien/slaan… Dit gaat al met aardig wat kracht.. Hoe kunnen we hier het beste op reageren? Gewoon compleet negeren? Haar op zo’n moment even wegzetten?

Van diverse mensen hoor je al over de corrigerende tik op de vingers.. Maar daar ben ik niet zo van ;) Wil het liever op een andere manier afleren hihi :) Hopelijk heb jij een goeie tip!

Alvast bedankt :)

ipi
    Lid

Ik zou haar handje vastpakken, nee zeggen en haar bijvoorbeeld laten aaien met haar handje. Dit deden de leidsters op de crhe met kindjes die sloegen.

Mera
    Lid

Hallo Chantal,

allereerst mijn excuses voor mijn late reactie. De melding voor een vraag was mij ontgaan..

Wat lief dat jullie dochter reageert op jullie geknuffel!

Ze heeft natuurlijk geen idee hoeveel kracht ze al heeft.

Om haar daar voor te straffen in welke vorm dan ook, vind ik persoonlijk, overdreven.

Ze is pas negen maanden. Ik denk niet dat ze al begrijpt waarom ze apart gezet wordt.

En een tik, ja waar voor eigenlijk? Omdat ze op haar manier reageert op jullie liefde..?

Gelukkig heeft ze jou als moeder die na denkt en op haar gevoel afgaat…

Wat ik je kan adviseren is om op het moment dat ze haar hand naar jullie uitsteekt, je die vast pakt, tegen je wang zachte klapjes maakt of juist streelbewegingen maakt en tegen haar zegt; “zachtjes, zachtjes of zachtjes aaien” (of iets wat jullie tegen haar willen zeggen). (Het liefst met het woord “niet” er niet in..)

En dit kan je elke keer herhalen. Complimenteer haar wanneer ze het doet met een dikke knuffel, aai over haar hoofd of wat voor liefdevolle handelingen jullie met haar doen…

Ik hoop dat je hier iets mee kan!

Geniet van jullie dochter!

gr,

Meriam

Chantal
    Moderator

Bedankt voor je antwoord Mera!

Ik ben idd ook niet van het slaan oid :)

Maar het doet gewoon gemeen zeer al als ze zo doet maar wil het wel op de juiste manier aanpakken :)

Ik ga jouw tips zeker gebruiken de komende tijd!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.