Het Bevallingsverhaal Van Emma

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Jess
    Lid

Het begon allemaal in de nacht van 2 op 3 februari. Om 23:30 voelde ik wat krampen maar ik dacht dat ik naar de wc moest, dus ging ik, maar het lukte niet. Ik ben toen maar beneden op de bank gaan zitten en tv gaan kijken want slapen lukte niet. Ik had niet echt in de gaten dat het wel eens weeen konden zijn (mijn eerste bevalling) Op een gegeven moment kwamen de krampen om de 20 minuten, en al snel om de 10 minuten. Ik mijn vriend uit bed gehaald. En toen kwamen de weeen al gauw om de 7 a 8 minuten.

Ik kon ze best goed opvangen. Ik had rugweeen dus heb de hele tijd gelopen. Om een uur of 2 de vk gebeld, en die zei dat hij (jaja een mannelijke verloskundige) wel dacht dat het even zou duren, dus moest ik bellen als de weeen dichter op elkaar kwamen.

Als snel kwamen de weeen om de 4 a 5 minuten, dus de vk weer gebeld. die kwam om 4:30, en toen had ik 3 cm ontsluiting :angry: . Hij zou om een uur of negen wel weer even komen, want het ging niet heel snel allemaal. Veel onder de douche gestaan met de douchekop op me rug, ivm de rugweeen.

Tussen alle weeen door nog lekker lopen spugen, van de pijn.

Om 9 uur kwam de vk inderdaad weer, en toen had ik 6 cm onstluiting. Hij heeft toen we vliezen gebroken, het vruchtwater was helder dus dat was goed. Hij zou om 10:30 weer terugkomen. Jeetje wat heb ik een pijn gehad in de anderhalf uur want ik had weeen om de 1 minuut. ik kon nog niet eens bijkomen van de een of de volgende kwam alweer. Ik hield het niet meer op een gegeven moment. De vk was er om 10:45, en toen had ik 10 cm ontsluiting :eusa_dance: eindelijk.

Alleen was er een klein probleempje, haar hoofdje lag gedraaid, dus ze zou er niet zo makkelijk uit kunnen, dus dat werd waarscchijnlijk een ziekenhuisbevalling. Ik heb eerst thuis een uur geperst maar ze kwam niet naar beneden. Dus met persweeen en al in de auto naar het zkh.

In het ziekenhuis aangesloten en drie kwartier geperst en daar was ze :D, geboren om 12:40.

De rit naar het zkh (10 min) heeft haar hoofdje waarschijnlijk doen draaien, dus is er toch nog via de normale weg uitgekomen, maar het had niet veel gescheeld of het was een keizersnede geworden.

Maar wat ben je gelukkig, als zo’n klein ukkie op de borst ligt :wub: .

Ze woog 3115 gram en was 47 cm. Haar volledige naam is Emma Anna Maria

Klaver
    Bijdrager

Mooie bevalling, lekker vlot toch wel……..jammer dat je naar het

ziekenhuis moest :(

Anoniem
    Inactief

zo dat was een heftige bevalling hoor . en wat leuk dat je een mannelijke verloskundige had. :D

en inderdaad als je die kleine bij je hebt liggen,is dat een prachtig moment.

groetjes :D

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.