Gourmetten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Wij gaan altijd met pakjesavond eerst gourmetten. Supergezellig. En van de winter.. doen wij het als gezin ook wel vaker. Gewoon op een donkere regenachtige avond, lekker met zn vieren rondom de hete bakplaat, muziekje aan.. drankje erbij :)

Sinds een paar jaar ben ik afgestapt van de standaard bakken gourmetschotels die ze verkopen. Ik vind het leuk om zelf mn vlees te snijden en te marineren.

Wat staat er zoal bij ons op tafel:

Garnalen: zonder schil en gemarineerd in olijfolie en verse knoflook

Kipfilet: in stukjes snijden en marineren in ketjap, gembersiroop, knoflook, mosterd, sambal

Slavink: gehakt mengen met kruiden en omwikkelen met ontbijtspek

Gevulde worst: cocktailworstjes insnijden (niet in tweeen snijden) vullen met een beetje (jonge) kaas en omwikkelen met ontbijtspek

Zalm: gewoon in klein stukjes snijden en wat verse dille en room erbij.. maak je een vispannetje!

Shoarma: die koop ik wel kant en klaar :P

Biefstuk: die snij ik in stukjes en vind ik het lekkerst met peper en zout en kruidenboter

Verder nog gesneden groente zoals: uien, paprika, komkommer (gewoon als snack. champignons, courgette.

Wat ook lekker is: rosti rondjes!

Ook staat er een potje kookroom op tafel. Pannetje vullen met groente, wat room erbij: heerlijk!

Een busje met gekluts ei en een busje pannenkoeken beslag zijn er ook heerlijk bij!

En ananas.. stukjes (verse) ananas in je pannetje doen.. wat bastardsuiker erover: heerlijk toetje! Liefst nog een bolletje ijs erbij ook nog :)

En uiteraard stokbrood met kruidenboter (liefst zelfgemaakte) mogen niet ontbreken.

Qua sausjes hebben wij meestal: knoflooksaus (zelfgemaakt), satesaus, cocktailsaus (zelfgemaakt: mayo, ketchup, slagroom, peper, zout, citroensap)

Heerlijk, heb er nu al trek in :lol:

Wat staat er bij jullie op tafel?

Carool
    Lid

Hier is het niet veel anders moet ik zeggen, de pannekoekjes nemen ook gretig aftrek

Hamburgertjes hebben \wij ook altijd

Fiene
    Bijdrager

Hier ook bijna hetzelfde ;)

Die van de cocktailworstjes ga ik wel onthouden overigens, bedankt voor die tip.

Wij doen er altijd vooral veel groente en fruit op…perzik, ananas, ui, paprika, champignons en aardappelschijfjes

pannenkoekjes doen wij niet omdat daar gluten in zitten en risico op besmetting met ander voedsel is vrij groot en dat risico lopen we liever niet (man heeft coeliakie, en Seth word er ook van verdacht)

Carool
    Lid

Wij doen overigens wel alles in pannetjes, ook het vlees

Fiene
    Bijdrager

nee hier gaat het meeste op de plaat zelf…

Daisy
    Lid

Poeh… Hier meestal alleen vlees haha :P

Biefstuk, varkenshaas, shoarma, veeeel kip, frikandellen, hamburgertjes, gehakt, schnitzel..

Kerrie saus (mayo met een zakje mix) aioli (mayo met een zakje saus) Zelfgemaakte pindasaus, heeeeeeeeeeel veel stokbrood haha :lol: en niet te vergeten kruidenboter.

Meestal ook gekookte aardappels in plakjes gesneden, met wat spekjes er door :) en champigons voor GJ..

Taaipoppetje
    Bijdrager

Hier is het niet veel anders moet ik zeggen, de pannekoekjes nemen ook gretig aftrek

Hamburgertjes hebben \wij ook altijd

ja hamburgertjes zijn ook lekker! mijn vriendin had een keer van die minihamburgerbroodjes erbij haha was ook erg leuk en lekker.

Hier ook bijna hetzelfde ;)

Die van de cocktailworstjes ga ik wel onthouden overigens, bedankt voor die tip.

Wij doen er altijd vooral veel groente en fruit op…perzik, ananas, ui, paprika, champignons en aardappelschijfjes

pannenkoekjes doen wij niet omdat daar gluten in zitten en risico op besmetting met ander voedsel is vrij groot en dat risico lopen we liever niet (man heeft coeliakie, en Seth word er ook van verdacht)

perzik.. vers of uit blik? en gewoon even rondom bakken?

Poeh… Hier meestal alleen vlees haha :P

Biefstuk, varkenshaas, shoarma, veeeel kip, frikandellen, hamburgertjes, gehakt, schnitzel..

Kerrie saus (mayo met een zakje mix) aioli (mayo met een zakje saus) Zelfgemaakte pindasaus, heeeeeeeeeeel veel stokbrood haha :lol: en niet te vergeten kruidenboter.

Meestal ook gekookte aardappels in plakjes gesneden, met wat spekjes er door :) en champigons voor GJ..

kerriesaus kan je ook zelf maken met mayo, eventueel scheutje yoghurt en kerriepoeder he.. hoef je geen zakje mix te halen.

Heb je een recept van je zelfgemaakte pindasaus?

dropje
    Lid

de weken ervoor stamp maken, en in kleine porties invriezen (hutspot, boeren kool etc).. Mijn man eet vegetarisch en die vind dat dus heel lekker om op te bakken in pannetjes..

Klaver
    Bijdrager

@Nikki, volgens mij kan je toch pindasaus maken van pindakaas?? :unsure:

Taaipoppetje
    Bijdrager

@Nikki, volgens mij kan je toch pindasaus maken van pindakaas?? :unsure:

klopt maar het is meer dan alleen warme pindakaas. Ik maak hem soms ook zelf maar ben benieuwd hoe iemand anders hem maakt, dan kan ik dat ook een keertje op een andere manier proberen.

Daisy
    Lid

Ik zou het recept even op moeten zoeken!

Het is geen pindasaus zoals je hem zou verwachten, maar wij vinden hem in de familie heeeerlijk!

Even uit het blote hoofd..

*laagje water met runder bouillon koken

*veeeeel knoflook, wij doen op een grote pan meestal een hele bol knoflook.

*3 grote eetlepels sambal

*dit hele prutje laten koken

* bijna een hele zak basterdsuiker

*laos en ketoembar en een beetje ketjap

* dan een hele pot pindakaas er door roeren, blijven roeren!! en op zacht vuur, anders krijg je een olielaag

Het is allemaal uit de losse hand, want het recept komt van een oom, ieder past hem aan naar zn eigen, mijn vader houd van veel knoflook, mijn moeder doseert alles veel meer. Ik gooi er meestal een beetje extra basterdsuiker bij.

Klaver
    Bijdrager

klopt maar het is meer dan alleen warme pindakaas.

I know, maar dacht dat je wel wist wat er nog meer door heen zou moeten ;)

Taaipoppetje
    Bijdrager

I know, maar dacht dat je wel wist wat er nog meer door heen zou moeten ;)

en dat weet ik ook klaver, maar zoals daisy hierboven omschrijft hoe zij hem maakt dat is voor mij nieuw en voor jou zeker weten ook. dat vind ik leuk om te weten want zo kan ik eens wat anders proberen. zoals daisy het neerzet.. daar was k nooit opgekomen :)

Leuk daisy, ik ga het eens proberen. Ikzelf maak het met kokosmelk ipv bouillon.. maar het klinkt goed alleen die hele zak bastardsuiker.. echt een HELE zak?! :unsure:

Daisy
    Lid

Op een grote pan he!!

word t lekker zoet van ;) Mn vader gebruikt ongeveer 3 kwart.. Ik meestal wat meer :P

dropje
    Lid

ik vind een heel heel fijn gesnipperde ui erdoor ook erg lekker. ik gebruik melk ipv bouillon.. dat lijkt me ook wel iets overigens (boullion). Kokosmelk ga ik niet proberen, ik lust echt geen kokos (iedere gek zijn gebrek he)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 67)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.