Gehoorproblemen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Fiene
    Bijdrager

Al sinds Seth baby was heb ik zo mijn twijfels of hij wel goed hoort. Nu heeft hij ook autisme en iedereen zei altijd dat dat door zijn autisme komt, dat hij niet reageert. Dan is hij in zichzelf gekeerd maar een stemmetje in mijn achterhoofd zei altijd: het klopt niet, het zit niet goed…..

Vanmorgen na lang aandringen toch die extra afspraak gekregen bij de schoolarts….nou meneer reageerde alleen bij de hardste tonen :blink: en ik heb met mijn eigen ogen gezien dat hij écht enorm geconcentreerd aan het luisteren was dus het ligt niet aan zijn autisme :(

Nu dus met een verwijzing naar de KNO arts op zak naar huis gestuurd…..maar men wat voel ik me nu slecht en schuldig dat ik het niet eerder doorgezet heb en niet geluisterd heb naar mijn intuitie :huilen3:

Iemand ervaring met een slechthorend kind?

Snap nu ook ineens waarom het bij de logopedie niet wil vlotten……

Taaipoppetje
    Bijdrager

Fiene, wat vervelend dat het toch echt zo is wat jij dacht. Maar wat goed dat het nu echt zo is geconstateerd en je meteen naar de KNO gaat en hij word vast direct en goed geholpen!

Dat jij je schuldig voelt.. dat snap ik.. maar het is nergens voor nodig.. je kan niet alles ruiken he!

Blij dat het nu duidelijk is.. en nu kan er actie worden ondernomen!

Chantal
    Moderator

kheb er geen ervaring mee, maar je moet jezelf zeker niet schuldig voelen!

Jij hebt je gevoel gevolgd en die extra afspraak bij de schoolarts gekregen.. (al snap ik niet waarom er daar zo moeilijk over gedaan wordt, hier in t ziekenhuis radenn kinderartsen en Kno-artsen aan om sowieso op 1 jarige leeftijd een nieuwe gehoortest te doen)

Kan het overigens niet zo zijn dat zn oren alleen maar dicht zitten en dus doorgeprikt moeten worden?

mimroos
    Lid

Voel je vooral niet schuldig, wees gewoon blij dat je het nu weet! Nu kun je er tenminste iets aan doen.

Hier is Timo altijd de dove kwartel geweest. Maar bij ons ging het omgekeerd: wij dachten altijd al dat hij slecht hoorde en slecht luisterde. Dan gingen we naar de KNO-arts, zakte hij diep voor de gehoortest, buisjes erin, probleem officieel opgelost. Inmiddels zit het derde set buisjes erin.

Hier ook logopedie, wat opeens beter ging als hij weer hoorde. Inmiddels zou hij nu weer voldoende moeten horen. Nu denken we wel dat er misschien meer aan de hand is dan alleen slecht horen en gaan we onder andere uitzoeken of er iets als autisme kan spelen…

De eerste keer dat Timo buisjes kreeg, raakte hij volledig in paniek bij het wakker worden. ‘Mama, waarom schreeuwen ze allemaal zo?’ Het was in zijn beleving zo’n lawaai dat hij echt de kluts kwijt raakte.

Heeft Seth ook vaak last van verkoudheid? Oorontsteking gehad?

Ik hoop dat je snel terecht kunt bij de KNO-arts en dat het met simpele buisjes te verhelpen is!

Fiene
    Bijdrager

bedankt voor jullie reacties.

@mimroos
    , Seth is wel eens verkouden maar dat is van zijn hele leven op een hand te tellen. Oorontsteking heeft hij zelfs nog nooit gehad. Maar al vanaf de test als baby zit het me al niet lekker…ze moesten ook 3x terug komen voor die test!

over het schuldgevoel….tja dat blijft toch nog wel even knagen denk ik maar we zijn vooral blij dat we er nu wat mee kunnen ;) eerst maar eens afwachten wat de KNO arts ervan zegt en hopen dat buisjes genoeg is….

Carool
    Lid

Herkenbaar allemaal hoor

Mitchel, de oudste, had als baby veel oorontstekingen en kreeg 3x buisjes waarbij de laatste keer wild vlees was weggesneden

Als je wat vroeg als hij druk bezig was (spel/tv/boek) dan reageerde hij niet en werden wij wel eens boos

Toen hij echter op school kwam merkte de juf dit ook en zijn we verder gegaan

Mitchel blijkt dus 10% minder te horen op links. Op zich niet heel ernstig, maar genoeg om het ‘huh’ effect te krijgen en als hij bijv voetbalt hoort hij de trainer soms niet. In drukke ruimtes lijkt ie soms stokdoof te zijn, das teveel ‘afleiding’ en moet ie je echt aankijken wil hij je verstaan

Vinc, de jongste, faalde enorm in de oortest na geboorte, deze tot 3x toe gedaan maar op links bleek hij niets te horen. Bij een uitgebreidere test met andere apparatuur kwam er iets van reactie en zijn we doorverwezen naar het ziekenhuis in Gent. Inmiddels weten we dat Vince op links 50% doof is en toevallig moet hij a.s dinsdag weer op controle. Elk half jaar kijken ze of het stabiel is of beter/slechter. Binnekort word hij in slaap gedaan en brengen ze alles fotografisch in beeld om te zien waar het precies zit, of het operabel is en of hij een gehoorapparaatje zou moeten

Nu Justin, mijn middelste, ook altijd oorontstekingen maar verder merkten wij niets. Nu blijft hij (vind ik) toch wat achter in spraak. De juf heeft stage gelopen op een doven school en herkent de mond bewegingen (open mond bij spreken) van de kindjes daar. Laatst op CB een oortest gehad en ook hij faalt enorm, ook op links. Familietrekje :zwijg002: Nu moeten we met hem ook het KNP traject in

Bij Mitchel en Justin voel ik me achteraf ook enorm schuldig dat ik het niet gemerkt heb

Bij Vince was het meteen al duidelijk en gingen we meteen een KNO traject in, vind ik op zich wel fijn, wisten meteen waar we aan toe waren

Maar bij Vince merk je het wel heel goed, draait zn hoofd steevast de verkeerde kant op als het geluid van links komt, hij hoort het dan dus met rechts en kijkt rechts

renate1
    Lid

je zelf niet schuldig voelen zou als kno arts niets zou kunnen verwijzing vragen naar audiologische centrum hebben wij ook gedaan

Chantal
    Moderator

Is er nu verder nog actie ondernomen Fiene?

Fiene
    Bijdrager

Seth heeft een aantal weken terug buisjes gekregen en het lijkt wel of het iig wat geholpen heeft. Morgen krijgt hij weer een uitgebreide gehoortest dus ik ben erg benieuwd. Van daaruit gaan ze/we beslissen of we verder gestuurd moeten worden naar het audiologisch centrum of dat we het nog even aan moeten kijken…..

Chantal
    Moderator

Spannend dus!

Succes morgen! Hopelijk is de test in elk geval al een stuk beter!

Fiene
    Bijdrager

Ik zie dat ik hier niet eens het hele verhaal verteld had….uit de gehoortest van de KNO arts bleek dus uiteindelijk dat hij 50 tot 70% gehoorverlies had/heeft. Waarna de KNO arts ons dus in eerste instantie doorstuurde naar het audiologisch centrum, die ons met dezelfde gang weer terug stuurden omdat er gewoon ook echt veel vocht achter zijn trommelvliezen zat en dat hoe dan ook eerst verholpen moest worden (met buisjes) en zo geschiedde, meteen ook zijn neusamandelen laten knippen want dat kan er ook mee te maken hebben schijnbaar.

Moet zeggen dat hij wel sneller reageert af en toe als ik wat tegen hem zeg, dus het zal wel iets geholpen hebben maar ik verwacht dat we er nog niet zijn.

Chantal
    Moderator

Oei, als ik dat zo hoor…

Hier hebben we begin dit jaar een gehoortest gehad.. Was geen grote afwijking maar wel lichtelijk, ook door vocht achter de trommelvliezen… Volgens mij moesten we het met vier jaar weer laten nakijken omdat het tot die leeftijd vaak normaal is dat daar vocht zit…

Fiene
    Bijdrager

Maar fijn iig dat je het nu al weet! Dan kan je het tenminste in de gaten houden. Ik werd gewoon niet gehoord al die jaren, ze versleten me voor gek/dom ofzo geloof ik maar ik heb mooi wel al die tijd gelijk gehad!!!

Chantal
    Moderator

Das helemaal waar hoor!

Maak me er ook niet (meer) druk om.. KNO arts zei dat t voor die leeftijd normaal was.. Tenzij ze eerder klachten krijgt moeten we terug en anders geloof ik rond die vier jaar die check nog eens..

Daisy
    Lid

Fiene, weet je inmiddels al meer van de laatste test?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.