Geen crisis voor Sint

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

De Goede Sint lijkt geen last te hebben van de crisis: 1 op de 10 ouders spendeert maar liefst meer dan 100 per kind.

bron: vrouw.nl

Geef jij even veel uit aan sinterklaascadeaus of beknibbel jij op het budget nu in deze tijd? Hoeveel geef jij gemiddeld uit per kind?

Chantal
    Moderator

Hihi, hier hebben we voor de kerst een groot kado, en bij mn mams op t werk krijgt ze een kadootje… Verder wil ik nog wel ff kijken voor iets kleins erbij voor thuis van sint ;) Das het voordeel met deze leeftijd, begrijpen doet ze het toch nog niet :lol: Mja k vind t gewoon leuk nieuw speelgoed voor dr te kopen :P

Fiene
    Bijdrager

Ik vul altijd online enquetes in, in ruil voor bonnen van bol.com. Dus wat ik in een jaar verdient heb gaat dan op aan sint en kerstcadeautjes :blij: Dit jaar is dat 110 euro :closedeyes:

Schoencadeautjes en nog wat kleine dingetjes koop ik altijd al vroeg in het jaar met aanbiedingen ;)

Carool
    Lid

Wij komen aan zo’n 60 per kind, alleen de kleine man iets meer

Voor hem komt er een autostoel en nog een klein kadootje, puur voor de vorm, want snappen doet hij t toch niet ;)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik vul altijd online enquetes in, in ruil voor bonnen van bol.com. Dus wat ik in een jaar verdient heb gaat dan op aan sint en kerstcadeautjes :blij: Dit jaar is dat 110 euro :closedeyes:

Schoencadeautjes en nog wat kleine dingetjes koop ik altijd al vroeg in het jaar met aanbiedingen ;)

wat leuk van die enquetes! als dat nog wat oplevert is het toch mooi meegenomen.

Wij komen aan zo’n 60 per kind, alleen de kleine man iets meer

Voor hem komt er een autostoel en nog een klein kadootje, puur voor de vorm, want snappen doet hij t toch niet ;)

hij snapt het niet maar zn broers wel :lol:

Wij komen meestal aan 50euro per kind.

noiole
    Lid

Ik probeer het op 30/35 euro per kind te houden.

Vorig jaar heb ik de jongste twee de Playmobil gegeven die de oudste twee een jaar of 5 daarvoor hadden gekregen. Was nauwelijks mee gespeeld en de dozen had ik bewaard.

Het enige waar ik rekening mee moest houden, was dat de oudste twee dus wel al op de hoogte moesten zijn van “het geheim”, maar dat kwam ook wel uit wat betreft hun leeftijd en geloof in de goedheiligman ;-) De playmobil was twee jaar daarvoor al in de dozen verdwenen voordat we gingen verhuizen, dus voelde al niet meer als van hen.

Ik vind het echt een superleuk feest, maar wil en kan het niet te gek maken. Zeker met surprises op school en clubs er weer bij, die met je dan opeens toch ook zelf bekostigen ;-)

Taaipoppetje
    Bijdrager

noiole, wat een leuk en goed idee zeg!! daar was ik dus niet op gekomen..

het kost inderdaad een hoop.. schoencadeautjes haal ik goedkoop, bijv bij de action (hartstikkeleuk!)

noiole
    Lid

Ik heb Lego gekocht in de aanbieding bij de trekpleister. Een grote doos van cars 2 voor 26 euro, kunnen de jongste twee samen krijgen. Verder allebei nog een kleiner doosje Lego en samen als het goed is een kleimachine om snoepjes te maken en een paar potten klei.

Verder nog wat schoencadeautjes, inderdaad van de action of kruidvat oid. Scheetkussens in ieder geval, die worden net iets te vaak genoemd voor het lijstje, dus ook die liggen al klaar!

Lobbes kocht ik vaak ook, maar dit jaar niet. Ik had eigenlijk wel genoeg.

De oudste (bijna 10) krijgt de hardcover Donald Duck boeken die ze laatst bij Kruidvat hadden, de hele serie kon je via je voordeelkaart bestellen. En dat ding van Newton ofzo, waar iemand laatst naar zocht.

Voor onze dochter(bijna 9) een badjas, zij is de enige die zo’n ding ook echt gebruik en is echt wel toe aan een nieuwe! Laatst een koopje bij V&D, dus gelijk boven in de kast verstopt. En ik weet zeker dat ze helemaal gelukkig is met zo’n nieuwe, superzachte variant ;-)

Verder wat knutsel/frutsel dingen.

En de oudste twee stonden zich van de week te verlekkeren op een 3D toren van Pisa en een ander gebouw. Van die dure 3D-puzzels… Had ik mooi al een goedkope variant van gekocht bij action. Fijn dat zij dat dan uitkiezen om blij van te worden, hihi!

O ja, van mijn ouders krijgen ze bioscoopbonnen. Dat leek me nou een leuk cadeau, wat ook niet zoveel ruimte inneemt!

Klaver
    Bijdrager

Wij bezuinigen hier niet op de sint cadeau’s, we geven ca. 75,- per kind uit :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

Dat vind ik persoonlijk wel erg veel.. wat ga je allemaal voor ze halen?

smurfie
    Lid

Ik denk dat wij in de toekomst ook zo’n 50 euro per kind eraan zullen besteden. Omgerekend naar guldens (ja ik ben ouderwets) is dat 110 gulden wat echt een hele hoop geld is. Als we nog in dat tijdperk zouden leven, dan zou ik het ook op 50 gulden houden. Maar ja, alles is nou eenmaal ook dik twee keer zo duur geworden, dus je moet bijna wel ‘net zo veel’ uitgeven, maar dan in euro’s.

Of ik zou beknibbelen in crisistijd hangt echt af van de financiele situatie. Als het budget het toe laat zou ik het niet doen, ook al moet ik goed in de winkel kijken naar wat ik wel en niet koop. Als het echt niet meer haalbaar is.. tsja, dan houdt het gewoon op en zullen we wel moeten.

Klaver, ga je ook 75E voor Selena uitgeven?

Geven jullie aan een verjaardag meer/minder uit dan aan Sinterklaas/kerst?

Daar ben ik nou altijd al benieuwd naar geweest, hoe anderen dat doen.

Fiene
    Bijdrager

Het is maar hoe je het bekijkt in mijn geval. Ik geef minder uit aan Sinterklaas maar dat komt vooral omdat ik dat altijd doe van de verdiende bonnen…..

Chantal
    Moderator

Het zal ook vast niet allemaal met bezuinigen te maken hebben, mensen hebben nou eenmaal veel minder te besteden tegenwoordig…

Ik vind 75 euro ook wel erg veel… Zou dan zelf liever nog iets bij leggen en dan opsplitsen tssen sint en kerst :)

Daisy
    Lid

Ik denk dat ik nu 30 euro heb uitgegeven, en behalve wat knutselspul van de action zal er niet veel bij komen.

Toch heeft ze meerdere ‘grote’ cadeaus. als in grote dozen haha :P Ik heb heel veel gekocht bij onze kruidvat die ging verbouwen en over korting, korting gaf, en op de eindprijs nog 50 procent korting haha :P zo heb ik een heleboel voor een prikkie kunnen kopen.

Aan haar verjaardag hebben we 60 euro gespendeerd. Dus meer als de sint inderdaad. Maar dat was ook voor het eerst. normaal doen we niet zo duur, maar we dachten dat ze hier echt wat aan zou hebben. Omdat ze met speelgoed niet echt speelt.

Klaver
    Bijdrager

Dat vind ik persoonlijk wel erg veel.. wat ga je allemaal voor ze halen?

Ja, die 75,- per kind kwam van Ries af, vond het ook erg veel. Heb gisteravond alles online besteld voor de kids, morgen staat het klaar in de Bart Smit filiaal hier.

We hebben ca. 50,- per kind aangehouden. Ik zal vanavond “vertellen” wat ik heb gekocht, de kids zijn nu binnen dus lijkt me nu niet zo handig ;)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.