Geboren:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Admin
    Bijdrager

Negen dagen na de uitgerekende datum is op 30 november om 10.43 onze dochter L geboren!!!

We zijn helemaal blij en gelukkig natuurlijk, hier het bevallingsverhaal:

Het was een superbevalling, de wee?n begonnen om 4 uur ’s nachts maar waren nog prima te doen (om de 3 min maar vrij licht). Ik ging beneden in de kamer op en neer wandelen omdat ik hoopte dat alles dan sneller zou gaan (bij de eerste ging ik meteen plat en bleef dat 20 uur lang).

Om 6 uur kroop ik bij vriendlief in bed en zei ‘het is begonnen’; hij zei slaapdronken ‘mooi’ en draaide zich weer om, hi hi hi mannen…

Om 7 uur vriendlief wakker gepord dat hij ons zoontje Vincent moest klaarmaken voor de creche (buurvrouw zou hem brengen), en daarna kwamen de wee?n elke 5 minuten, maar wel zwaarder.

Om 8 uur vk gebeld, die vroeg of we het tot 9 uur konden uithouden omdat dan de nieuwe dienst inging, dat ging prima want ik had nog praatjes voor 10 tussen de wee?n door. Daarna ging het steeds sneller en pijnlijker, om half 10 kwam de vk met 2 kraamhulpen (stagiaire) en ik had al 4 cm, ze brak de vliezen en raadde me aan in bad te gaan zitten om de wee?nstorm op te vangen. Au au au was het, ik was helemaal in trance en in mezelf gekeerd en telde telkens in mezelf tot 25 want dan was de wee voorbij en kwam de volgende, ik kneep ’s mans hand helemaal fijn.

De dames zaten beneden te klessebessen totdat ik na een uur zei dat ik persdrang had, ze snelden naar boven de badkamer in. De vk zei dat ik 9 cm had, en dat ik best in bad mocht blijven als ik dat wilde, nou ik moest er niet aan denken om met al die pijn op te staan dus knikte ja. Toen bij de volgende 2 (pers)wee?n mocht ik persen, ze duwde het randje weg en floep, hoofd eruit en de rest eruit! Echt maar 5 min persen. Zomaar in bad geboren, het voelde helemaal goed zo!

Al met al duurde het zwaarste gedeelte dus maar een uur of 3-4.

Alles gaat prima met L , ze woog maar liefst 4 kg precies, en drinkt aan de borst als een tierelier, haar gewicht is na 3 dg alweer aan het stijgen. En ik laat me lekker verwennen door de kraamhulp :P

Ze heeft wel een oorafwijking, een oorschelp is niet goed gegroeid en dicht, we moesten na een dag al naar het z’huis en daar werd bevestigd dat ze daar niet hoort. Ze gaan volgende week haar niertjes checken met een echo want dat houdt verband met elkaar, maar het zal ws wel ok zijn want ze plast goed. Vervolgens wordt haar andere oortje extra gemonitored omdat dat straks al het werk moet doen. Maar het deed ons niets, ze is voor ons helemaal perfect!!!

Voor foto’s zie mijn www-knopje :)

Groetjes

Mariette

KellyD
    Lid

gefeliciteerd nog!!

Super dat je zo’n fijne bevalling heb gehad, prachtig meisje heb je!!

Ze lijkt echt op vincent.

Emma4
    Lid

Als je die foto’s ziet zou je smelten. Wat een lieffie.

Anoniem
    Inactief

gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje. :D

wat een snelle bevalling.

en inderdaad wat lijken ze op elkaar

lieke
    Lid

gefelciteerd met jullie prachtigge dochter!!!

geniet lekker van je kraamtijd en van elkaar.

wendy
    Lid

proficiat en geniet ervan

JEEE wat een snelle bevalling! geniet van jullie nieuwe wonder!!

GEFELICITEERD!!

Gefeliciteerd!!

mimi85
    Lid

gefeliciteerd nogmaals.

mooie meid is het.

geniet mar lekker van der :)

twinsma
    Lid

Van harte gefeliciteerd.

Mooie meid hoor…en ze lijken echt op elkaar.

Geniet er maar lekker van.

Yasmin
    Lid

gefeliciteerd!

gwen
    Lid

van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje

gefeliciteerd en geniet vd byzonder mooie tijd!!!!

Mariette, nogmaals gefeliciteerd!

Het is een mooie meid! Echt 2 druppels Vincent! hihi. Als ze nou ook nog zo bijdehand is……

Nogmaals gefeliciteerd en wat is het een schatje zeg

En ze lijkt idd als 2 druppels op haar “grote” broer

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.