Gado Gado

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

Gado gado

Ingrediten:

250 g basmatirijst

6 eieren

1 winterpeen

150 g sperziebonen

1/2 zak gesneden spitskool (ca. 300 g)

1 komkommer

1 zak sataus (ca. 400 g)

1 zak Indonesische kroepoek naturel (ca. 60 g)

Bereiden

Rijst koken volgens gebruiksaanwijzing. Eieren in ca. 7 minuten hard koken, pellen en halveren. Intussen wortel schillen en in reepjes snijden. Sperziebonen schoonmaken en doormidden breken. Wortel, sperziebonen en kool in ca. 6 minuten beetgaar koken, afgieten en met koud water afspoelen. Intussen komkommer schillen en in blokjes snijden. Sataus in magnetron 1,5 minuut verwarmen op vol vermogen (700 watt). Groenten verdelen over vier borden. Op ieder bord 3 halve eieren leggen. Sataus over groenten en eieren schenken. Garneren met kroepoek en serveren met rijst.

Pallas
    Bijdrager

oeh, dat ziet er lekker uit Klaver! Makkelijk te maken ook, denk ik?

Klaver
    Bijdrager

oeh, dat ziet er lekker uit Klaver! Makkelijk te maken ook, denk ik?

Ja, heel makkelijk te maken. Ik eet het vanavond, van de chinees vandaan ";)"

Taaipoppetje
    Bijdrager

jaaaa gado gado is heerlijk!! Is een bijgerecht, heerlijk inderdaad bij de rijst.

als je satesaus uit een zakje of potje haalt zal ik hem iets aanlengen met water of melk bij het warmen. het is het lekkerst met wat waterige satesaus dan echt zo een klodder.

Klaver
    Bijdrager

jaaaa gado gado is heerlijk!! Is een bijgerecht, heerlijk inderdaad bij de rijst.

als je satesaus uit een zakje of potje haalt zal ik hem iets aanlengen met water of melk bij het warmen. het is het lekkerst met wat waterige satesaus dan echt zo een klodder.

De gado gado van vanavond was heerlijk en idd, de sataus was aangelengd met water, het was veel dunner dan gewone sataus :)

Lekker! Wat er ook lekker bij is, is een uitje snipperen en bakken tot ze glazig is en kipstukjes gemarineerd in Indische marinade. ;) Dan heb je gelijk een hele maaltijd. :blij:

Taaipoppetje
    Bijdrager

Lekker! Wat er ook lekker bij is, is een uitje snipperen en bakken tot ze glazig is en kipstukjes gemarineerd in Indische marinade. wink.gif Dan heb je gelijk een hele maaltijd. happy.gif

goed idee overigens! ik maak het wel eens en als groente neem ik dan vaak sperziebonen, tauge, komkommer en eventueel broccoli.. meestal nog een gekookt eitje erbij en inderdaad dan heb je een maaltijd :)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.