Gaan deze namen het maken?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 2 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Avatar QLady 1 jaar, 7 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

baby namen in 2017

Gaan deze baby namen in 2017 het maken??

Op een Amerikaanse site kwam ik een namenlijstje tegen waar ik eigenlijk ontzettend om moest lachen..
    Maar wie ben ik? Wie weet is het voor een ander wel enorm inspirerend.

Koa
    Lijkt op Noah maar heeft daar helemaal niks mee te maken. In feite is Koa het hout waarmee Hele, hele dure surfboards worden gemaakt. Dat hout groeit alleen op Hawaii.
    Dat zijn toch wel leuke feitjes…

Wells
    Als ik persoonlijk Wells hoor, dan denk ik aan de taal die de mensen in Wales spreken, het Welsh…, maar dat blijkt onjuist te zijn. De naam is geïntroduceerd door Rosie Pope, een zwangerschapsgoeroe. Het is de afkorting van Wellington, de naam die zij haar zoon  gaf. Snap jij het, snap ik het…Heb je eerst een hele lange naam en dan kort je hem weer af..

Saskia

Dat is een naam die het op dit moment, geloof het of niet, in de VS helemaal maakt. Daar vinden ze het ook een soort van sjiek om hun dochter naar de vrouw van Rembrand te noemen.
    Wij zijn aan Saskia gewend. Ik zie in Nederland die naam nog geen come-back maken.

Theodosia

Alle namen met The schijnen het goed te doen. Nou ja, het is een stuk leuker dan Theodora…

Neo

Is Neo de nieuwe Theo? Persoonlijk vind ik de naam Neo niks… Maar in 2015 werd de naam al 80 keer gegeven…

Ragnar

Wel stoer natuurlijk, je kind naar een Viking god te vernoemen. Maar persoonlijk vind ik de naam niet wat je noemt “lekker klinken”

Calypso

Ik moet dan gelijk aan die vrolijke canon denken: ‘If you want a Calypso’ maar dat klopt toch niet helemaal. In feite is Calypso de nymf uit de Griekse mythologie, die de terugkeer van Odysseus flink vertraagde.

Seren

Dit is een naam uit Wales . Het is de naam van een godin , de betekenis van de naam is Ster. En dat vind ik dan wel weer heel erg mooi

vuurvonk
    Bijdrager

hm tja…nee denk het niet":haha:"

neo is al een ijsje genaamd

koa doet me denken aan de vluchtelingen

saskia is al vrij normale naam

calypso doet me denken aan de callipo ijsjes

QLady
    Bijdrager

Toch altijd leuk om een rubriek met babynamen door te nemen. Hoewel ik persoonlijk meer van krachtige Hollandse namen houd waar een geschiedenis aan vastzit, vind ik speciale namen best wel leuk, zolang er maar niet overdreven wordt. Zo hoorde ik een tijdje terug de naam Rocky. Toch vreselijk om je kind zo te noemen, dat draagt een mens tenslotte toch zijn hele leven met zich mee. Saskia is inderdaad een vrij eenvoudige naam, die in Nederland wat gedateerd klinkt. Calypso doet mij ook aan een waterijsje denken. Seren vind ik persoonlijk ook heel mooi.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.