felice blog

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Een moment in tijd.

Er zijn van die momenten in je leven waarin je ineens heel helder weet wat je moet doen. Ik noem dat een moment in tijd. Omdat de tijd, terwijl die gewoon doorgaat, even stil lijkt te staan en je iets laat zien, wat je echt moet weten.

Een van de momenten had ik 17 jaar geleden. Zoonlief was 5 jaar en klom achterop de fiets. Een heel werk, maar hij wilde dat perse zelf doen. Toen hij comfortabel zat en ik op de pedalen wou stappen, zei hij verlekkerd tegen me: mamma, verzin nou eens een ECHT moeilijke som. Ik verzon op de fiets naar school altijd wel een som. Terwijl mijn ene helft bedacht dat ECHT moeilijk dan maar boven de 10 moest zijn, stond voor mijn ander helft de tijd even stil en zei: over 10 jaar kun jij dit kind niet meer volgen.
    Luid en duidelijk wist ik dat, terwijl ik een som boven de 10 verzon, die aan de verwachting voldeed.

Heb ik gelijk gekregen? Technisch gesproken niet helemaal. Het was 11 jaar later dat hij op het VWO een pakket koos met wiskunde, natuurkunde, scheikunde en filosofie: allemaal vakken die mijn abstractievermogen ver ( heel ver ) te boven gaan.

Maar kon ik hem niet meer volgen? Ooo, niets is minder waar. Mijn moment in tijd had er voor gezorgd dat ik me bewust was van het gevaar. Iedere vakantie gingen wij wel samen op stap. Ergens is altijd wel een leuke tentoonstelling en daarna banjerden we door de stad. Banjeren hebben we samen uitgevonden. Het betekent: loop waar de wind je waait, en je vindt altijd wel iets leuks : een straatmuzikant, een spannend steegje, een poffertjeskraam. ( En het helpt als je de Slegte weet te vinden )

En we gingen samen naar de film. Die kozen we samen uit en de enige eis was: we moeten het allebei leuk vinden.Na een jaartje middelbare school hielden dat soort activiteiten wel op.
    Maar hij en ik hebben een goede basis.

Hoe ik dat weet ? Dit week-end sorteerden we samen de laatste spulletjes. Hij gaat het huis op. op kamers. Daar zaten we ” dit gaat wel mee, naar L dat niet….”
    En toen zei ik: “weet je dat L. op zaterdag een heel grote markt heeft ?”

“Ja” zei hij, dat heb ik gezien. “Daar moesten we dan volgende week maar een samen naar toe gaan”, zei ik.

“Gezellig” , zei mijn volwassen zoon.

Chantal
    Moderator

Heerlijk..

Ik wt dat mn meisje groter gaat worden… Maar tegelijkertijd kan ik me totaal niet voorstellen hoe het over een jaar of 12 zal zijn ;)

renate1
    Lid

bijzonder deze momenten he over een paar jaar zijn die van ons ook groot

Daisy
    Lid

Heerlijk Felice, een soort van kijkje in de toekomst voor ons! erg leuk! :D

Fiene
    Bijdrager

oh, ik kan daar uren over fantaseren. Ik zie mezelf al helemaal door de stad lopen met die grote knapen en meid om me heen :wub: lekker naar een museum of naar de markt…lijkt me zo leuk!

Ik had het laatst al andersom…ik zag een foto van Tim toen hij 2 jaar was en was echt stomverbaasd….is Tim ook zo klein geweest? :blink: :lol:

smurfie
    Lid

Raar he Fiene! Dat heb ik dus ook met mijn nichtjes ;)

Felice: leuke blog! Kleine jongetjes worden groot ;)

Leuke blog! Zo krijgen we een kijkje in de toekomst. Althans, ik hoop dat ik later ook zo terug kan kijken. Ik ben een paar weken geleden voor het eerst echt alleen met Gwen wezen shoppen. We hebben er van genoten en ik hoop dat we dat nog vaak mogen doen, ook als ze groot is. ;)

paula
    Bijdrager

Leuke blog!!

Eigenlijk heb ik nooit geen tijd met 1 kind alleen, omdat ze er domweg gewoon altijd alletwee zijn.

2 weken geleden is er brand geweest in de verwarmingsketels va de school van mijn dochter, gelukkig is het vuur vanwege zuurstof tekort uit zichzelf gedoofd, dat zorgde ervoor dat een grote ramp uit bleef maar dat mijn dochter wel de donderdag en de vrijdag vrij had. Donderdags werk ik, maar de vrijdag zijn we echt samen wezen winkelen, samen hebben we pannenkoeken gebakken, echt een meiden dagje en we hebben er alletwee van genoten dus ik denk dat we dit in de toekomst vaker gaan doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.