Favoriet jaargetijde

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Daisy
    Lid

Wat is jullie favoriete jaargetijde en waarom? :)

Ik ben gek op de lente.. Niet te warm, maar wel over straat kunnen zonder jas. De bomen die weer gaan bloeien, de diertjes die kindjes krijgen. Daarna kan ik moeilijk kiezen, winter of zomer. Ik denk de zomer. Lekker bij het zwembad liggen, de hele dag buiten zijn en ’s avonds lekker buiten zitten met de buren tot de late uurtjes. De herfst kan ik overigens niks leuks aan bedenken, die kijk ik het liefste voorbij!

Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik ga voor de zomer! Kunnen we heel vaak BBQen (mits de zomer voor mooi weer zorgt..) Lekker lang licht.. dus lekker lang buiten blijven zitten. Ik ben altijd op de fiets dus kan dan zonder regenpak e.d. rondfietsen met de kids naar de kinderboerderij, strand etc..

Maar vooral het gezellig buiten zijn.. lekker terrasje pakken.. lekker biertje wijntje, lekker eten.. zonnetje erbij..

Heerlijk.

Chantal
    Moderator

Hier ook de lente!

Idd heerlijk weertje meestal, niet te warm en niet te koud :)

Alles komt weer in bloei enzo.. Heerlijk :blij:

Fiene
    Bijdrager

Vroeger zou ik heel hard geroepen hebben: Herfst!!! Maar ik kan er niet meer tegen…die vallende bladeren, het afscheid van die heerlijke (hart)verwamende zon :( dus nu is mijn antwoord: Lente! Hoewel winter (mits het ht winter is compleet met sneeuw) een goede tweede is

smurfie
    Lid

Ver bovenaan zomer! Vanwege de warmte, het lange licht en het geen rekening hoeven houden met het weer (okee.. op sommige dagen na dan ;)).

Daarna de lente, omdat de bloemetjes weer bloeien en je voelt dat je richting de zomer gaat.

De herfst vanwege de mooie kleuren buiten en de warme chocomel die dan weer te voorschijn komt.

En als laatste de winter. Een depressief jaargetijde vind ik zelf met van die donkere dagen en dan dat warme bedje waar je maar niet uit wilt komen. Wat ik dan wel weer leuk vind aan de winter: gluhwein, lichtjesavonden/kerstmarkten en kerst zelf :)

Klaver
    Bijdrager

Absoluut de zomer!! Ik ben een echt zomermens en hou ontzettend van lekker warm weer. Heerlijk buiten lopen zonder jas en op je slippers, op een terras zitten, naar het strand en natuurlijk heerlijk kamperen. Op de camping is het met mooi weer natuurlijk fantastisch, de kids die dan heerlijk buiten kunnen spelen, buiten zwemmen en eten ohhhhhhhhhh heb er al weer helemaal zin in!!! :lol:

Lente! Die staat onbetwist op nummer 1. Niet te warm, niet te koud, heerlijk! De winter – als er sneeuw ligt – vind ik ook inspirerend, maar dan moet je er niet doorheen moeten (al is dat ook weer een sport). ;) De herfst vind ik deprimerend met het vallende blad en al die regen en de zomer te warm, vooral als ik thuis ben. 30 graden buiten is bij mij 30 graden binnen.

Lente…heerlijk!!

Niet te heet en niet te koud.

Zomer is ook heerlijk…mits het rond de 25/28 graden is…hihi.

En december de favoriete maand vanwege de gezelligheid…hihi.

Carool
    Lid

Hier ook Lente

Gewoon genieten van alles wat weer gaat bloeien en leven en de mensen die weer uit hun schulp komen

Chantal
    Moderator

Grappig dat de meesten toch een voorkeur voor de lente hebben :)

Taaipoppetje
    Bijdrager

en toch heeft de koude winter ook wat mits het niet sneeuwt stormt en regent.. weet je wat ook lekker is? als je de deur uitgaat en die koude lucht zo je neus en longen ingaan.. dan voel ik me gelijk altijd zo wakker en fris :lol:

Chantal
    Moderator

Daar heb je een punt Nikki :lol:

Winterweer zoals het vandaag is vind ik wel lekker :)

smurfie
    Lid

Doe mij dat winterweer van gister maar met dat heerlijke, warme zonnetje erbij :lol:

Fiene
    Bijdrager

Als het dan toch winter moet zijn dan graag met alles erop en eraan (lees: vrieskou en sneeuw)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.