Erwtensoep

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Taaipoppetje
    Bijdrager

Ik walg ervan.. ik lust een hoop maar erwtensoep dat is 1 van de weinige dingen die ik echt niet doorgeslikt krijg.

Maar mijn man vind het meer dan heerlijk. Het is de enige soep die hij als maaltijd kan eten en zo in de winter verlangd hij er echt naar. Ik koop wel eens een blik erwtensoep voor hem maar hij wilt graag zelfgemaakte. Ik ben de beroerdste niet en wil het best maken. maar hoe?

Wie heeft er voor mij een lekker receptje?

Felice
    Sleutelbeheerder

hmmmmm erwtensoep, je bent er gek op of je haat het…..

het is simpel Nikki, als je sushi kan maken kan je dit ook. Koop een pak spliterwten en een prei, kleine selderij knol en een winterwortel. Je kan ook een erwtensoeppakket kopen, maar ik persoonlijk hou van groente die je nog kan herkennen in de soep.

kijk op het pak voor de juiste verhouding spliterwten en water. Zet de zaak op ( met een boullion blokje), gooi er de groente bij, zoń 3 kwartier laten koken.

Gebakken spekjes erin en als de soep klaar is met koken laat je er een lekkere( hema ) worst in warm worden, die je later in plakjes snijdt

roggebrood met katenspek erbij geven

Taaipoppetje
    Bijdrager

maar moet je die groente niet pureren?? of is gewoon snijden (grof/klein) genoeg? de erwtensoep die ik zie is alleen maar groene drap ..

Chantal
    Moderator

Brr geen tips voor je..

Ook ik gruwel daar van haha!

Taaipoppetje
    Bijdrager

hahahhaa ja chantal, ik weet het niet.. ik lust echt een hoop maar dat krijg ik gewoon niet doorgeslikt..

Felice
    Sleutelbeheerder

maar moet je die groente niet pureren?? of is gewoon snijden (grof/klein) genoeg? de erwtensoep die ik zie is alleen maar groene drap ..

nee je hoeft de groenten niet te pureren. Je snijdt ze gewoon fijn. Ze koken lang genoeg. De spliterwten koken ook vanzelf stuk.

En miischien vind jij erwtensoep wel zo vies omdat je alleen maar groene drap hebt gekregen…Hoeel ik moet teoegeven : het is wel een heel duidelijke smaak….

Taaipoppetje
    Bijdrager

Okbedankt Felice. Ik ga het binnenkort eens proberen te maken.

smurfie
    Lid

En, al gedaan, Nikki?

Vandaag maken ze bij mij op ’t werk erwtensoep met erwten die je volgens de verpakking niet eerst hoeft te wellen.

Ik vertrouw zoiets niet helemaal en zou het alsnog doen.

Wat doen jullie?

Taaipoppetje
    Bijdrager

nee helaas is het er nog steeds niet van gekomen..

Fiene
    Bijdrager

wij gebruiken spliterwten die hoef je ook niet te wellen ;) verder eigenlijk dezelfde werkwijze als Felice…hmmmmm zalig! Wij doen overigens altijd 2 hema worsten en vlees van 1 karbonade erdoor. De karbonade mee laten koken tot ie gaar is en dan het vlees eraf snijden en in stukjes en dan terug doen in de pan.

smurfie
    Lid

Bedankt Fiene, als jij het zegt geloof ik het al meer dan zo van een verpakking :D

Fijne tip over die karbonade!

Fiene
    Bijdrager

Bedankt Fiene, als jij het zegt geloof ik het al meer dan zo van een verpakking :D

Fijne tip over die karbonade!

Dat is onze middenweg…voor mij hoeft er behalve de worst helemaal geen vlees in maar man heeft van huis uit geleerd dat er een varkenspoot in moet en dan eet ik het dus absoluut niet meer!!! Bleeeeeh heb die dingen wel eens zien liggen bij de Jumbo nou bah bah. Dus de karbonade was ons compromis :blij:

Taaipoppetje
    Bijdrager

Dat is onze middenweg…voor mij hoeft er behalve de worst helemaal geen vlees in maar man heeft van huis uit geleerd dat er een varkenspoot in moet en dan eet ik het dus absoluut niet meer!!! Bleeeeeh heb die dingen wel eens zien liggen bij de Jumbo nou bah bah. Dus de karbonade was ons compromis :blij:

:lol: goed opgelost!

Chantal
    Moderator

Slim opgelost toch Fiene :lol:

Fiene
    Bijdrager

jah he vond ik ook….hij moest wel toegeven want anders had hij die hele pan alleen leeg kunnen eten :closedeyes:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.