Ervaring Met Tramadol

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #682
    jayliz
    Lid

    Hoi, ik loop nu ruim twee weken met rugpijn en sinds zaterdag is de pijn echt ondragelijk geworden…ik loop nu ook helemaal scheef. De huisarts kan niet zeggen wat er precies is, maar heeft gelukkig een zwaardere pijnstiller voorgeschreven, tramadol dus… op zich werken ze goed tegen de pijn alleen de bijwerkingen zijn iets minder…ben er gister mee begonnen en heb gister ook al twee keer moeten overgeven..mijn vader zegt dat je lichaam even tijd nodig heeft om aan dat medicijn te wennen…zijn er hier toevallig mensen die ook tramadol gebruiken…???

    Groetjes Renee

    #54774
    anneke
    Lid

    Hoi ik heb het ook gehad en ik ben er mega beroerd van geworden.

    Ik heb een vervangende ha gebeld(de mijne was weer eens een keer met vakantie) en die vertelde dat mijn lichaam enorm heftig reageerde daarop en moest toen per direct stoppen ermee.

    Als ik een capsule had ingenomen was ik de rets van de dag misselijk,wilde niets eten en alles wat ik dan dronk of at kwam er ook vrijwel direct weer uit.

    Ik ben toen overgegaan naar diclofenac.

    Als je zo beroerd blijft gewoon je ha bellen en vragen of er een alternatief is.

    Succes!!

    #54776
    jayliz
    Lid

    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik heb vandaag gelukkig nog niet overgeven en ben ook niet echt heel misselijk meer alleen een beetje wazig in mijn hoofd,hihihi

    Het helpt echt supergoed tegen de pijn, gelukkig want ibuprofen en naproxen hielpen echt voor geen meter…

    #54779
    jayliz
    Lid

    Ik ben er gistermiddag mee begonnen en heb vanmorgen mijn tweede capsule ingenomen…

    Ik mag er maximaal 3 op een dag, maar ik hou het zelf nog even bij twee…

    Het zijn trouwens capsules van 50 mg en ik weeg maar 45 kilo dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft??

    #54828
    Myrthe
    Lid

    ik heb ook heel lang tramadol en naproxen geslikt, ik had in het begin wel wat bijwerkingen maar na verloop van tijd verdwenen die, en trouwens ik kreeg ook weer pijn ondanks de medicatie

    #54831

    na een dag of drie zal het minder worden, anders zou ik weer aan de bel trekken.

    Zelf heb ik het een keer voor de rug gehad, net als bij jou werkte het fantastisch tegen de pijn, maar daarvoor in de plaats had ik knetterende koppijn en super misselijk (ook overgeven)

    Twee dagen geslikt (1 p/d) en toen gestopt.

    In mei weer tramadol gekregen, weer twee dagen erge hoofdpijn en heel misselijk maar daarna werd het minder.

    Nu slik ik dagelijks 2 en heb er geen last meer van.

    Denk wel een beetje om het gele stickertje dat er opstaat, vooral in het begin!!!

    #54833

    nog even wat :

    wat zei de huisarts eigenlijk over de rugpijn, oorzaak bijv. Of heeft ie je gewoon maar Tramadol gegeven en als het op is moet de pijn weg zijn ofzo?

    Ik vraag dit omdat huisartsen nog wel eens erg makkelijk zijn … :(

    #54837
    jayliz
    Lid

    De huisarts weet niet wat de oorzaak is, dat hoor ik morgen van iemand anders die er verstand van heeft een soort van kraker daar moet ik morgen om 16.30 heen. Ik had eerst ibuprofen voorgeschreve gekregen maar dat hielp voor geen meter daarna naproxen en dat hielp ook niet vandaar dat ie dus dat had voor geschreven…

    Heb net toch maar weer eentje ingenomen, want het as alweer flink irritant aan het worden…

    #54841

    dat Ibuprofen ed niet helpt herken ik maar al te goed.

    Ga je toevallig naar een osteopaat? Daar heb ik zelf veel baat bij. Een wervel die net niet helemaal goed staat of een geblokkeerd SI-gewricht (twee kleine gewrichtjes onder in de rug) kunnen ontzettend veel pijnklachten geven met uitstraling in de benen aan toe.

    Sterkte, hopelijk word je er snel vanaf geholpen!

    Liefs Catootje

    #54955
    jayliz
    Lid

    Hoi dames, nou ik weet wat ik mankeer… ik heb mijn bekkenbanden overbelast….vanmiddag is mijn rug en mijn bekken flink gekraakt en dat voelde al als een hele opluchting..heb nu oefeningen meegekregen en over 2 weken moet ik terug komen…..

    Iemand ervaring met overbelasten bekkenbanden???

    #54956

    fijn dat je nu weet wat het is, hopelijk slaat het kraken + de oefeningen aan.

    Met overbelaste bekkenbanden heb ik overigens geen ervaring.

    #55367

    hoe gaat het nou met je? Inmiddels al minder last? Slik je nog Tramadol? Hopelijk geen bijwerkingen meer.

    Liefs Catootje

    #55374
    jayliz
    Lid

    Het gaat al een stuk beter, heb al twee dagen geen tramadol genomen, maar als ik straks de kids uit school heb gehaald ga ik er toch weer 1 innemen….moet er ook echt aan denken om het rustig aan te doen anders ben ik volgende week weer waar ik eerst was….

    #55376

    grenzen stellen dus, dat is owh zo moeilijk.

    Zeker als je een pijnstiller neemt die werkt, dan ga je helemaal gauw over je grens.

    Maar wel goed dat je al een paar dagen niet nodig had, dan gaat het echt een stuk beter, heel fijn!

    Heb je nog verschijnselen als je ineens geen Tramadol meer neemt?

    Zelf heb ik er gisteren 3 genomen ipv 2 en ik had direct ’s avonds hoofdpijn. Merk dus dat ik behoorlijk heftig reageer op het stofje dat erin zit.

    Liefs Catootje

    #55380

    volgens mij is de gewenning maar een paar dagen, tenminste dat was bij mij zo, dus lichter hoeft niet.

    Tramadol is trouwens een soort morfine, ‘broertje of zusje van’ wordt het wel genoemd.

    Balen als zelfs dat al niet helpt, hoeveel mg slik je per dag en mag ik vragen waarvoor (als je het niet wilt vertellen geen probleem hoor!!!)

    Liefs Catootje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.