Endometriose – Lotgenoten – Club

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • Auteur
    mimi
    Lid

Op het oude forum las ik steeds meer over meiden die endometriose hebben of net te horen hadden gekregen dat ze endo hebben.

Heel vervelend en heel verdrietig natuurlijk.

Nou zullen vele weten dat ik endometriose heb en wel op een agressieve manier. En tuurlijk zou ik willen dat ik dat helemaal niet had en ook dus gewoon zwanger kon worden, maar het is niet anders en ik zou ermee moeten (leren) leven.

Maar dat neemt niet weg dat ik andere ermee wil helpen en informatie wil verstrekken over endometriose, daarom dacht ik hier een soort van clubje op te starten voor meiden die ook endometriose hebben zodat we daarover kunnen kletsen en klagen.

Ik hoop dat we hierin veel steun kunnen vinden met elkaar.

Attachments:

jessica
    Lid

hoi mimi

ik ben helaas waarschijnlijk ook een van deze dames die aan endometrioses lijd

ik mag wel zeggen dat ik heel gelukkig en gezegend ben met mijn meisje

maar we hadden nog zo graag een broertje of zusje voor haar gewild

24 mei ga ik onder het mes en krijg ik te horen wat er precies aan de hand is

maar ik wil graag meekletsen in het “clubje”

zo dat we elkaar idd kunnen steunen en misschien vragen van elkaar kunnen beantwoorden

groetjes jessica mama van celina

Hoi hoi,

Ook bij mij hebben ze endo geconstateerd. Na een kijk operatie heb ik twee jaar aan de hormonen gezeten zodat ik niet ongi werd. Toen ik met de hormonen gestopt ben hebben we ons een jaar de tijd gegeven om zwanger te raken. Dit is niet gelukt. Toen de mallemolen weer in bij de gyn. Wat uiteindelijk een nieuwe kijkoperatie werd. Daar is te zien geweest dat ze endo in een milde vorm is en dat 1 eileider geen vloeistof doorliet. Dus die zit waarschijnlijk dicht. Nu op het moment heb ik er minder last van dan eerst, want eerst kon ik krom liggen van de pijn. Maarja wat doe je eraan. Bij deze meld ik me ook aan bij het clubje…… :D:D

Groetjes

mimi
    Lid

Welkom meiden,

Ik denk dat we elkaars steun wel kunnen gebruiken.

Want leven met endo is niet leuk.

En die pijn tijdens de menstruaties herken ik ook, krom liggen van de pijn, wee?n hebben. puffen, flauwvallen. Ik heb het allemaal beleefd en het word alleen maar erger bij mij.

Nu zit ik in de overgang en heb ik er geen last van. Het gaat me zo goed af, maar dit komt omdat ik daarnaast ook nog lucrin elke dag slikt. Op het moment dat ik met de Lucrin moet stoppen, geeft dat onmiddelijk een omslag. En krijg ik ook nog eens heel veel last van de Lucrin en alles wat erbij hoort.

Morgen moet ik weer naar het zh (IVF kliniek) voor controle.

Dan zal ik wel weer bloed moeten laten prikken om na te gaan of de endo is gestabiliseerd en we weer aan de volgende poging IVF / ICSI kunnen beginnen, maar ik ga daar niet vanuit.

Anoniem
    Gast

goed van jullie dat jullie een lotgenotenclub hebben gestart. dat zal een goede steun zijn voor elkaar.

ergens waar je naar toe kan met vragen en ervaringen.

ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en hopen dat de endo niet al te veel problemen geeft en jullie gauw een wondertje mogen verwachten.

toi toi toi

mimi
    Lid

Ik ben vandaag naar het ivf kliniek geweest en heb daar ook een echo gehad en het zag er van binnen allemaal rustig uit.

Tevens heb ik bloed laten afnemen en daarvan krijg ik tijdens de volgende afspraak (15 juni) de uitslag van.

Ik hoop dat de endo-waarde dan aan het zakken is, zodat we weer met de volgende poging ICSI van start kunnen.

De gyn ging ervan uit dat ik maar 3 maanden lucrin hoefde te spuiten, maar dat ligt aan de waarde van het bloed.

5 juni moet ik al wel stoppen met de Livial.

Op naar poging 2 ICSI :eusa_dance:

Anoniem
    Gast

goed nieuws meid.

op naar de 2e ICSI en hopelijk ook meteen de laatste

Klaver
    Bijdrager

goed nieuws meid.

op naar de 2e ICSI en hopelijk ook meteen de laatste

Ja, dat hoop ik ook voor Mimi!!

jessica
    Lid

Werd gister gebeld door het ziekenhuis dat de kijkoperatie een week

verschoven is door een acuut geval :blink: .

Dus ik zei maar het is pas over twee weken dus wat heeft dat te maken met mij,

een acuut geval is een operatie die binnen twee weken gebeurd moest zijn.

dus nu is de mijne verschoven naar de 31e

nog een week in spanning :huilen001:

mimi
    Lid

Jessica,

Is dit jou eerste kijkoperatie?

jessica
    Lid

ja dat klopt!!!

dus er is nog niets helemaal zeker maar

mijn gynocoloog was er zo goed als zeker van

(door alle symptomen)

maar mag ik nu nog niet meepraten :(

ik wou graag wat dingen van jullie horen en

zo me alvast een beetje kunnen voorbereiden op hoe

te leven als het echt zo is

mimi
    Lid

ja dat klopt!!!

dus er is nog niets helemaal zeker maar

mijn gynocoloog was er zo goed als zeker van

(door alle symptomen)

maar mag ik nu nog niet meepraten :(

ik wou graag wat dingen van jullie horen en

zo me alvast een beetje kunnen voorbereiden op hoe

te leven als het echt zo is

Tuurlijk mag je wel mee praten, nee begrijp me niet verkeerd ;)

Ik wilde juist van je weten hoe ze daar achter zijn gekomen en of je al een kijkoperatie eerder heb gehad of dat ze daar nu achter zijn gekomen en of het je eerste kijkoperatie is. Juist zodat we idd goed je vragen kunnen beantwoorden en je kunnen voorbereiden op wat gaat komen.

Wat zijn je symptonen?

jessica
    Lid

na mijn zwangerschap van celina ben ik na twee maanden aan de nuvaring begonnen

omdat ik een zeer onregelmatige cyclus had/ heb en dit een beetje regelmatig zou brengen

maar ik merkte al snel dat ik heel veel krampen had een soort weeen, zelfs zo erg dat ik op een gegeven moment dacht dat ik rugweeen had

en door de nuvaring bleef ik maar (ongesteld) vooral bruin bloed.

zo kwam ik dus bij de gynocoloog terecht die mij provera voor schreef

ook hierdoor bleef ik bloeden en hefige pijn houden (ook tijdens het vrijen)

dus op een gegeven moest ik er twee per dag slikken, maar ook dit hielp niet

nu moest ik twee weken geleden op controle en na goed overleg en wederzijns luisteren

was dit het gene wat ze mij vertelde

ik had hier nog nooit van gehoord maar al snel na wat gesurf op het internet

zag ik mijn toekomst met een tweede kindje steeds meer vervagen :huilen001:

nu moet ik dus 31 mei voor de kijkoperatie, waar ik al erg tegen op zie maar ik ben heel erg

benieuwd wat er uit zou komen

in ieder geval hoop ik hier wat steun en vragen te kunnen laten beantwoorden

en er natuurlijk ook voor jullie te zijn

en…………… mimi we blijven hier voor jullie duimen!!!!!!!!!!!!!!

Hoi Hoi,

Mimi ook ik zal heel hard voor jullie duimen!!!!

Jessica:

Niet meteen van het negatieve uitgaan, ik weet wel dat is heel makkelijk gezegd. Maar ik zou eerst proberen de kijkoperatie af te wachten voordat je meteen alle dromen uiteen ziet spatten. Kijk endo is niet prettig maar het is niet meteen een afgesloten zaak. Blijf het positief inzien meid. Misschien valt het toch wel mee….

mimi
    Lid

Ja idd Jessica, zie het niet gelijk allemaal negatief in.

Misschien heb je wel endo, maar er zijn verschillende soorten van endo, dus het hoeft niet gelijk heel erg te zijn en het is soms mss wat aanpassen tijdens de menstruaties, maar verder is er ook best wel mee te leven hoor.

Ik ben juist door de endo alles veel positiever gaan inzien en ik heb nog steeds goede hoop op een zwangerschap, hoe agressief mijn endo ook is.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 55)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.