en ? hoe was de intocht ?

• Dit onderwerp bevat 22 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Fiene.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

Heel vroeger, toen ik klein was gingen we inWeesp,wara ik ben opgegroeid naar de aankomst van de Sint kijken. Over de Vecht kwam hij aangevaren ( veel later hoorde ik dat hij vlak achter ons huis opstapte , en dat mijn moeder daarom heel vroeg met ons het huis uitging ;-)

Ik vond dat als kind geweldig! over dat hekje hangen, die boot zien aankomen, zelfs de kou was leuk…

Maar met mijn eigen kinderen ben ik weinig gegaan Nog wel als ze hier in het dorp een optocht organiseren, want dan kan je rustig langs de kant gaan staan. Maar kijken naar de aankomst van de boot ? ( het dorp waar ik nu woon ligt ook aan een rivier ) nee dank je . Dat gedoe, dat geduw en getrek en ouders die vele malen erger zijn dan de kindren in hunijver HUN kind het beste plekje te bezorgen….Ik vond het niks…Wat doen jullie ?

smurfie
    Lid

Ben ook wel benieuwd hoe alle kindjes de intochten hebben beleefd :)

Mijn zus en zwager gingen dit jaar voor het eerst met mijn nichtje. Hopelijk hebben ze het alle3 leuk gehad :D

Taaipoppetje
    Bijdrager

Nou ik ben met de kids naar het dorp naast ons dorp gegaan.. in ons dorp komt hij pas volgende week :)

Volgens mijn schoonmoeder kwam hij 11 uur.. maar laat hij nou 10 uur al gekomen zijn en ik er 10:20 (was nog ruim op tijd) aankomen.. gelukkig hebben de kids hem nog gezien. Daarna stapte hij op zn zwarte (?!) paard en ging weg. Het was in het museum wat omgetoverd is tot het pakhuis van Sinterklaas. Hij zei tegen de kids:

“Hoi Mile” Mile schrok zich het apelazerus en ze keek gelijk zo van ‘hoe weet ie hoe ik heet’.. Hij zei verder: “vanavond je schoentje zetten he.. en oh wil je zie ginds komt de stoomboot voor me zingen want die vind ik zo leuk”

Mile helemaal happy! :lol:

Daarna gingen we naar huis om Sint op tv te zien.. ik was er niet voor maar hij kwam al eerder op de dag in nederland aan had ik gezegd en dat is opgenomen dus dat kijken we (zogenaamd) terug.

Milene was zo zenuwachtig.. ze kreeg helemaal buikpijn :lol: Op een end moest ze helemaal huilen en zei ze: “Het komt echt niet meer goed mama.. nu die pietjes het geld van de sint strooien.. het komt echt niet meer goed, ik maak me zo zorgen!”

Nou ik probeerde serieus te zijn maar diep van binnen lag ik he-le-maal in een deuk ! :lol:

En ze moest ook huilen omdat het paard weg was.. “En hoe moet dat nou mama zonder paard hoe moet dat nou”

Nou echt.. dit jaar word feest voor ons want dit jaar begrijpt ze het dus voor 100% en ze zit er helemaal in!!

Vorig jaar ook wel.. Toen was ze 4 jaar.. maar toen was het hele saigon avontuur ook aan de gang dus was het wat minder sint af en toe..

Maar dit jaar: Genieten!!

smurfie
    Lid

Hier ook buikpijn van de spanning: ga je nog ontrafelen hoe de Sint in vredesnaam Milene haar naam wist of hoe zit dat? :lol:

Wat leuk dat ze er zo volop in gelooft :) Genietse van de komende tijd!

Taaipoppetje
    Bijdrager

ja echt wel!! ik wil weten wie het was hoor :lol:

Klaver
    Bijdrager

Hij komt hier volgende week zaterdag aan, we moeten dus nog ff een weekje wachten :D

Carool
    Lid

Wij zijn wel geweest, wij wachten hem hier op bij het gemeentehuis

Daarna rondgang en daarna Pietendisco in een school. Heel leuk, kids hebben zich goed vermaakt

Daisy
    Lid

Wij gaan hem ook aankomende zaterdag binnenhalen!

ipi
    Lid

Heel herkenbaar Felice, alleen gingen wij vroeger eigenlijk nooit kijken. Altijd voor de tv.

Hier in Den Haag is die vandaag aangekomen in de haven, maar daar staan meer dan duizend kinderen en voor ons toch nog wel een half uurtje bij ons huis vandaan als we op de fiets zouden gaan zelfs nog iets verder. Wij zijn wel een keer naar het centrum gegaan, maar dan is de stoet al 3 uur onderweg en lijkt er niemand meer zin in te hebben, weinig publiek en weinig enthousiaste Pieten.

In ons stukje van Den Haag komt die volgende week aan, dat is altijd wel erg knus en gezellig en morgen komt die op Kijkduin, is ook altijd wel gezellig als het weer een beetje meezit. Dus we zullen de Sint nog wel zien dit jaar.

paula
    Bijdrager

Hier komt hij morgenavond aanvaren en hebben we een groot vuurwerkspektakel als hij de haven binnen vaart. Ieder jaar weer krijg ik hetzelfde warme gevoel als ik de lichtjes uit de verte steeds dichterbij zie komen. Ik denk dat ik mijn leven lang zal kjken als hij de haven binnen komt varen, het is iets bijzonders!

Nijna
    Bijdrager

Heel lang wachten in de kou want de brug verderop ging niet open unsure.gif Dat was dus Sint met ruim een half uur vertraging…

Marten vond het allemaal wel gezellig al die mensen bij elkaar was een hoop te kijken. Toen Sint en Pieten dan eindelijk waren gearriveerd heeft hij zijn oogjes dichtgedaan. Mijn nichtjes vonden het toch wel spannend dat de boot maar niet kwam. Gelukkig hadden we een paar schoolvriendinnetjes gevonden dus konden de dames samen afwachten. Daarna “pepernotenjacht”, wachtend op alle pieten met een zakje openhoudend in de hand voor het snoepgoed. Echt schattig om te zien en op het eind liepen ze wel achter de pieten aan om nog wat te scoren.

smurfie
    Lid

Heel lang wachten in de kou want de brug verderop ging niet open :unsure: Dat was dus Sint met ruim een half uur vertraging…

Toch niet die brug waar een meisje en haar moeder bekneld zijn geraakt, hoop ik?

(zie nieuwsberichten)

Nijna
    Bijdrager

Toch niet die brug waar een meisje en haar moeder bekneld zijn geraakt, hoop ik?

(zie nieuwsberichten)

Nee hoor, een brug waar rondom al tijden aan de weg gewerkt wordt en waarvan nu de slagbomen niet naar beneden wilden. ( en dan gaat de brug dus niet omhoog)

paula
    Bijdrager

Ja!!!! Ook hier is hij aangekomen en het was weer een super mooi gezicht!

post-1055-018682200 1353268722_thumb.jpg

post-1055-096675400 1353269001_thumb.jpg

Felice
    Sleutelbeheerder

Heel herkenbaar Felice, alleen gingen wij vroeger eigenlijk nooit kijken. Altijd voor de tv.

Hier in Den Haag is die vandaag aangekomen in de haven, maar daar staan meer dan duizend kinderen en voor ons toch nog wel een half uurtje bij ons huis vandaan als we op de fiets zouden gaan zelfs nog iets verder. Wij zijn wel een keer naar het centrum gegaan, maar dan is de stoet al 3 uur onderweg en lijkt er niemand meer zin in te hebben, weinig publiek en weinig enthousiaste Pieten.

In ons stukje van Den Haag komt die volgende week aan, dat is altijd wel erg knus en gezellig en morgen komt die op Kijkduin, is ook altijd wel gezellig als het weer een beetje meezit. Dus we zullen de Sint nog wel zien dit jaar.

ik ben zo oud…wij kregen tv toen ik 11 was….nou moet ik daarbij zeggen : mijn ouders waren ontzettend tegen tv

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.