Een Verschrikkelijke Dag Gisteren

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Bijdrager

Ik schrijf dit anoniem omdat er misschien mensen kunnen meelezen die dit niet moeten weten.

Mijn vader drinkt. Al jaren aan een stuk. We hebben al hemel en aarde bewogen om het te doen stoppen, maar het lukt niet. Mijn moeder is over enkele jaren in een zware depressie beland met zelfs opname in het ziekenhuis. Ze had weer moed en trok het haar niet meer zoveel aan dat hij dronk. En trok haar op aan haar kinderen en kleinkinderen.

De laatste tijd was mijn vader weer erg aan het drinken. Mijn oma woont dicht bij mijn moeder, en zit bijna de hele dag bij mijn moeder. Een oud mens die 100 keer hetzelfde zegt op een dag, zaagt,…

Gisteren was mijn moeder bij mij en zonder reden werd ze onwel en ging buiten bewustzijn gaan. Ik heb haar op de grond gelegd, haar benen omhoog en haar iets te drinken gegeven. Het ging iets beter, maar ze zag er verschrikkelijk uit. Toen bekende ze dat ze het vrijdag ook al heeft gehad. Ik ben met haar naar spoed gereden. Ik dacht dat er iets mis was met haar hart, maar volgens de dokter is het hyperventilatie.

Op eigen vraag van mijn moeder is ze opgenomen voor enkele dagen. We hebben de hele middag met psychiaters gepraat. Dan ben ik haar tas met spullen gaan halen en mijn vader eens goed de waarheid gezegd. Hij is er kapot van, maar spijt komt altijd te laat. En ik weet dat hij hem toch niet gaat herpakken als ze thuis komt.

Ik ben er kapot van. Ik heb samen met haar de hele middag gehuild bij die psychiaters, en als ik er aan denk kan ik weer huilen…..

De hele nacht heb ik bijna niet geslapen. Ik voel me alsof ik een zware kater heb. Hoofdpijn, misselijk,….

Ik ben er kapot van….

Lid

Ow, meis. Wat erg, toch. Dit moet je er niet bij hoeven hebben, het is niet eerlijk.

En het nare van het verhaal is; het blijft toch ook altijd nog je vader. Ik hoop dat er een situatie komt waarbij jullie er met zn allen goed uitkomen. Je moeder zal toch ook aan zichzelf moeten denken. Succes!

Lid

Heel veel sterkte meid, ik hoop dat je papa toch beseft dat er nu wel degelijk iets moet gaan gebeuren!

En ik hoop dat je mama snel hersteld!

Dikke knuffel voor jou!

Bijdrager

Jeetje zeg, dit is heftig!! Heel veel sterkte, ik hoop dat je vader nu inziet dat drank meer kapot maakt dan je lief is.

Lid

wat zal je geschrokken zijn! goed dat je nog zo kon reageren!

succes en sterkte met alles!

Lid

hoe is het nu verder afgelopen met je mama?

en met je papa, snapt hij nu wel dat hij niet mag drinken??

Gast

SUBJ1

Gast

SUBJ1

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.