een dubbeltje op zijn kant

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Sleutelbeheerder

Een van mijn “quilty pleasures ” is kijken naar een dubbeltje op zijn kant.
    Iedere keer weer ben ik verbaasd over hoe weinig besef mensen kunnen hebben van hun uitgaven. Van waar het geld heen gaat en hoe ze het over de balk kunnen smijten.

Dinsdag hadden we wel het toppunt. Een koppel met een riant inkomen en toch een torenhoge schuld………..
    Dat kwam niet alleen omdat ze er geen idee van hadden waar het geld bleef, dat kwam duidelijk ook omdat ze van alles echt het beste en het duurste moesten hebben….En de redenen die ze daarvoor aanvoerden, brachten de tranen in mijn ogen: van ongeloof..

Het was duidelijk dat John Williams niet veel op had met het stel: op ene gegeven moment wilde hij dat ze een daad stelden , dat ze echt lieten zien dat ze ervoor gingen, en hij dwong ze zo ongeveer dure spullen te verkopen. Niet dat dat op het geheel van de schuld veel uitmaakte, maar hij wilde dat ze lieten zien dat ze er echt alles voor over hadden om uit de schuld te raken.

Mooi niet dus, ze konden hun dure spulletjes echt niet missen…..

bekijk de aflevering hier ( het camera-gesprek start bij 27;30 )

http://www.rtlxl.nl/#!/een-dubbeltje-op-zijn-kant-206240/46460bdd-4a62-3583-84e8-ee716d374ab2

Moderator

Ik vind het soms sowieso bizarja…

Bijdrager

Ik kijk ook iedere week naar ‘Een dubbeltje op zijn kant’. Heb het allemaal al eerder gezien, het zijn helaas herhalingen……….maar het blijft idd bizar hoe mensen zo weinig besef kunnen hebben van waar hun geld heen gaat :mellow:

Bijdrager

ik kan me altijd mateloos irriteren aan het programma…kijk het heel soms maar en begrijp het ook echt niet…heb ook wel eens met vrienden van ons die verdienen het dubbele en ze komen niet rond en dan vraag ik hoe dat nou zo komt tja geen idee maar dan ga je mee boodschappen doen en dan gewoon de duurste merken halen en dan geen fles maar blikjes en voorgekookte maaltijden ipv zelf koken of geregeld afhalen en overal en nergens ff snack ding halen ipv zelf iets meenemen.als je in een winkel bijv stroopwafels haalt als is het bijv voorverpakt zoals kanjers dan nog betaal je voor 6 van die dingen nog geen 2 euro maar op een station of bij bp ofzo betaal je rustig 1  per stuk en dat vind ik dus zo zonde van mijn geld.

tuurlijk doen wij ook wel eens ff snel iets maar dan niet altijd/standaard.vaak neem ik iets mee.

Sleutelbeheerder

ik kijk het ook omdat ik het zo bizar vind, maar daar leer je dus van : zo kunnen mensen ook nog denken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.