Die tijd is voorbij

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    eschre
    Sleutelbeheerder

de tijd is voorbij.jpg

Twaalf jaar is ze nu.

Stond er vorig jaar nog Lego friends op haar verlanglijstje, dit jaar was het vervangen door een powerbank, een dopper, en natuurlijk geld, want ze spaart voor een nieuwe mobiele telefoon.

De eerste jaren van haar leven was mijn dochter een echt meisje-meisje. Ze droeg alleen maar rokjes en jurkjes, was met geen geweld in een broek te krijgen, en zou het allerliefst het hele huis roze schilderen. Binnen- én buitenkant!

Ik heb haar ooit gezegd dat ze gerust haar hele huis roze mocht maken, later, als ze een eigen huis had. Maar dat ze het dan vermoedelijk niet meer zou willen. Ze keek me ongelovig aan.

1. waarom zou mama haar huis niet roze willen maken
    2. waarom zou ze ooit uit huis gaan
    3. waarom zou er ooit een tijd komen dat zij geen roze huis meer zou willen!

Maar langzaam maar zeker werden de rokjes toch vervangen door broeken, en roze door turquoise. 

Prinsessen en K3 (wat overigens maar een korte fase was) door pandaberen, Nielson en Vajén.

Tiktak werd Het zandkasteel aan zee, werd Chuggington, werd Brugklas, The voice kids, Wie is de mol en Mindf*ck.

Onlangs kwam het nieuwe liedje van de koningsspelen uit. Mijn puber had het al gehoord en zei dat ze het maar een stom nummer vond. Dat wilde haar zusje natuurlijk wel eens horen. Niks mis mee, vond ze, eenzelfde soort liedje als eerdere jaren.

We konden alleen maar concluderen dat het niet het liedje was…maar zij. Haar smaak verandert en verandert snel. En ik ben heel benieuwd hoe hard het zal gaan als straks ook haar school veranderd is.

Toch zijn er genoeg dingen die gebleven zijn. Bijna even groot als haar moeder, kruipt ze elke dag toch nog even lekker op schoot, de liefste knuffelbeesten liggen nog trouw in bed en als ze uit de douche komt, moet ik altijd nog even ‘kiekeboe’ doen met de handdoek, en lacht ze net zo lief als vroeger :wub:

Wat haar mooiste verjaardagscadeau uiteindelijk was? Een gloednieuw blauw/oranje turnpakje. Die tijd gaat voorlopig denk ik nog niet voorbij….

Fiene
    Deelnemer

zo herkenbaar weer.

Enne, niet verder vertellen hoor maar Tim’s allereerste lievelingsknuffel ligt ook nog altijd onder zijn kussen ";)" en net toen ik hem in bed stopte (Seth’s bed welteverstaan want hij kan de zolder niet op komen nu met zijn enkelblessure) vroeg hij me om zijn knuffeltje te gaan halen op zolder……

Chantal
    Moderator

Ahh wat mooi om te lezen zo! Ik ben heeeel benieuwd hoe het hier zal zijn op die leeftijd. Ze heeft 1 knuffeltje van.mijn oma gehad rond 8 mnd. Die heeft ze toen n gek naampjw gegeven en die heet nu nog zo ":)" 

Felice
    Sleutelbeheerder

ooohh wat lief! en wat herkenbaar!!

Weet je mijn dochter was dol op roze dansjurken  ( hele wijde jurken dus) op een dag haalde ik er ergens een uit een rek, en bedacht toen dat ze ze niet meer droeg. En alhoewel ik die dingen altijd afschuwelijk had gevonden, deed het me zeer een periode af te sluiten

eschre
    Sleutelbeheerder
    36 minutengeleden, Felice said:

ooohh wat lief! en wat herkenbaar!!

Weet je mijn dochter was dol op roze dansjurken  ( hele wijde jurken dus) op een dag haalde ik er ergens een uit een rek, en bedacht toen dat ze ze niet meer droeg. En alhoewel ik die dingen altijd afschuwelijk had gevonden, deed het me zeer een periode af te sluiten

Het voelt ook zo raar! Het zit op een gegeven moment gewoon in je systeem om naar bepaalde dingen te kijken, en ineens hoeft dat niet meer.

Felice
    Sleutelbeheerder
    17 minutengeleden, eschre said:

Het voelt ook zo raar! Het zit op een gegeven moment gewoon in je systeem om naar bepaalde dingen te kijken, en ineens hoeft dat niet meer.

erger nog: op een gegeven moment ga je dingen zelfs leuk vinden!

eschre
    Sleutelbeheerder
    1 uur geleden, Felice said:

erger nog: op een gegeven moment ga je dingen zelfs leuk vinden!

Inderdaad! En vervolgens verklaart je kind je voor gek ":lol:"

Jezz
    Deelnemer

Lief!
    Ze worden zo snel groot! 

Mirjam001
    Deelnemer

Wat mooi geschreven en ook al een beetje herkenbaar..! 

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.