De nieuwe babbelhoek!

15 berichten aan het bekijken - 11,446 tot 11,460 (van in totaal 11,477)
  • Auteur
    Klaver
    Bijdrager

@Nijna, ja het was heerlijk op Rhodos maar we zijn idd al weer even thuis. We vlogen zaterdag 24 juli terug. Vliegreis ging ook goed, de kids vonden het superleuk. Terug hadden we alleen last van wat turbulentie boven de Alpen bij Oostenrijk. We hadden een ruime familiekamer met uitzicht op de zwembaden en de zee vanaf ons balkon :yahoo: Hotel lag direct aan de zee dus echt ideaal. Heerlijk all inclusive met ontbijt, lunch en diner in buffetvorm, dus allemaal heerlijk gegeten. Het was helaas kort maar voor herhaling vatbaar :yahoo:

Ik zit nu in mijn laatste week vakantie, volgende week maandag moet ik weer werken helaas, dan ben ik 3 weken vrij geweest. Gelukkig werk ik 3 dagen thuis en ga ik 1 dag naar kantoor om de post op te halen enz. dus dat scheelt wel :D

Veel plezier nog op de camping!

Nijna
    Bijdrager

Vanmorgen weer vroeg het bed uit want het schooljaar is toch echt al weer begonnen hier. Marten had er veel zin in gelukkig. Helaas start hij niet met zijn eigenlijke meester want die had eindelijk een oproep gekregen om aan zijn hand geopereerd te worden. Nou ja beter nu dan over twee weken als ze net een beetje beginnen te wennen.
    Marten trok vanmorgen samen met zijn vriendje naar binnen richting nieuwe klas :D gaat vast goed komen.

Klaver
    Bijdrager

Hier hebben ze nog een weekje vakantie en dan zit de zomervakantie er hier ook weer op :( Nou ja, aan de ene kant ook wel weer fijn dat ze alle 3 weer naar school gaan, zeker omdat ik thuis werk, kan ik tenminste rustig werken. Mijn “kantoor” is beneden aan de eettafel :D :D

Selena gaat donderdag en vrijdag naar de IJvo, vanwege corona mogen alle kinderen maar 2 dagen komem i.p.v. 5. Ze gaat voor het eerst dus ben heel benieuwd wat ze ervan gaat vinden :yes:

Chantal
    Moderator

Goedemiddag.
    Hier ook de laatste dagen vd vakantie. Maandag weer in het gareel :wacko:
    Morgen voor de middelste even de stad in voor wat nieuwe broeken. Hiee hadden zw niks meer in de juiste maat :wacko:
    Datum voor schoolreis is hier al.bekend en ook de place to be weten we al :-)

Nijna
    Bijdrager

Wij hebben de eerste week school erop zitten. Marten was vandaag compleet uitgeteld en is na schooltijd maar met een stapel stripboeken op de bank geploft. Inmiddels heeft hij een geschiedenisboek te pakken en krijg ik allerlei geschiedkundige weetjes naar mijn hoofd geslingerd :wacko: Maar verder heeft hij een goede week gehad, hij kwam elke dag blij en vrolijk de school uit.

Scouting is ook al weer van start tot zijn grote vreugde en als alles qua corona blijft zoals het nu is mag het grote kamp/ overvliegkamp over 4 weken ook doorgaan. Daarna gaat hij naar de Welpen 2 en dan wordt het donderdag opkomst i.p.v. woensdag. Waarschijnlijk heeft hij dan het laatste weekend herfstvakantie installatiekamp maar dat gaan we niet doen. Dan zitten we een week op Schiermonnikoog en dat gaan we echt niet inkorten. Gelukkig is Marten het daar wel mee eens. Mocht dat kamp een weekend eerder vallen dan kan hij wel mee en dan maar total-loss maandagochtend mee naar Schier.

Martens gymnastiek gaat nog even niet door helaas, daar worden wat veranderingen aangebracht in opzet en doelgroep en dat is nog niet startklaar. Zijn oude gymjuf en de huidige gymmeester van school zijn daar verantwoordelijk voor en gaan het ook samen draaien. Marten kan niet wachten tot ze zo ver zijn want hij is echt dol op beide docenten en wil heel graag weer naar gym. Waarschijnlijk wordt het na de herfstvakantie.

En voor nu… WEEKEND en morgen voor Marten maar weer eens ouderwets een pyjamadag.

Klaver
    Bijdrager

Hier gaan de laatste paar vrije dagen van de kids ook in……maandag zijn ze alle 3 nog vrij, ze starten alle 3 op dinsdag :D Selena heeft maandag nog even lekker een studiedag :yahoo:

De mails van de 3 scholen druppelen ook weer binnen pffff…….Justin en Samira weten hun rooster, in welke klas en bij wie ze zitten en wie hun mentor is. Binnenkort hebben we een online kennismaking met de mentor van Samira :yes: Dit weekend kan ze mooi haar boeken gaan kaften. Justin gaat zijn examenjaar in en is niet zo blij met zijn rooster. Hij heeft lange dagen en zit zelfs 1 dag tot 17.00 uur op school :wacko: :(

Nog even genieten van de laatste vrij dagen voordat heel het circus weer gaat beginnen ;-)

Nijna
    Bijdrager

Nog geslaagd voor nieuwe broeken @Chantal ?

Wij pakken over een uurtje de trein om bij decathlon op zoek te gaan naar een paar hoge schoenen voor scouting. Drama om goede (wandel)schoenen te vinden in maatje 35 tenzij je de hoofdprijs wilt betalen. Kijken we ook gelijk even naar een afritsbroek want die zijn ook nergens te vinden in de juiste maat.

Klaver
    Bijdrager

Hier zijn de mannen naar een voetbalwedstrijd van FC Utrecht, ze zitten in Galgenwaard :D

Shopse bij de Decathlon @Nijna

Hier een rustige zondag met niets doen :yahoo: Net mijn nagels gelakt. morgenochtend eerst naar de kaakchirurg en daarna naar kantoor voor afscheid van de directeur.

Nijna
    Bijdrager

Goed geslaagd vanmiddag! Mooie wandelschoenen gevonden, geen maatje 35 maar klein vallende damesschoenen maatje 36 beetje petrol kleurig. Kleine kans dat andere kinderen bij scouting ze ook hebben en Marten helemaal tevreden. Zo waar ook nog een afritsbroek gevonden.
    Nog even door de Primark maar daar was het vooral druk, die hebben we maar snel achter ons gelaten. Tot slot naar de gamestore, vind Marten ook heerlijk om rond te neuzen tussen de oude spellen en vooral ook om met de oude spelcomputers te spelen :D Drie spellen voor de Playstation gescoord en ook nog eentje voor de NDS dus meneertje zit nu nog even te gamen.

Klaver
    Bijdrager

@Nijna, fijn dat je zo goed geslaagd bent!! :good:

Vorige week is Selena 2 dagen naar de IJVO geweest en ze vond het superleuk, gelukkig was het weer goed met hutten bouwen en verven e.d. Volgend jaar zal ze wel weer willen (als we niet op vakantie zijn) :unsure:

Vanmorgen bij de kaakchirurg geweest, daarna door naar mijn werk gegaan. Morgen weer een dagje op kantoor. Woensdag en donderdag werk ik thuis :yes:

Selena’s nieuwe vest werd vandaag bezorgd, een roze fleece vest, ze is er helemaal blij mee :yes:

Nijna
    Bijdrager

Ha leuk dat Selena naar huttenbouw is geweest @Klaver. Marten heeft dit jaar op de camping ook weer meegedaan. Voor de eerste keer niet onder mijn begeleiding, ik moest helaas werken, maar zijn grote nicht en haar vriendin hebben prima werk geleverd met de begeleiding van het stelletje ongeregeld. En volgens goed gebruik ook weer in de prijzen gevallen met de reuzenschoen die ze gebouwd hadden.

Klaver
    Bijdrager

@Nijna, ja de IJvo (ja zo heet het hier :D ) is ook echt iets voor Selena, ze is een crea bea en altijd bezig om iets te maken en te knutselen. Justin en Samira zijn ook toen ze in groep 3 en 4 zaten geweest maar vonden er niets aan :D

Leuk dat Marten op de camping ook mee heeft gedaan :D

Nog 1 dagje werken en dan heb ik weer heerlijk weekend :yahoo: :yes:

Nijna
    Bijdrager

Iedereen weer in het schoolritme ?? Hier is het al zo gewoon dat we al haast weer aan vakantie toe zijn :D

Vandaag heeft Marten op school Mad Science gehad (proefjes, experimenteren en ontdekken). Voorgaande jaren waren dit naschoolse activiteiten (wel heel erg leuk) maar voor dit jaar heeft de school ervoor gekozen onder schooltijd Mad Science lessen te geven. Nu 6 woensdagen voor de bovenbouw en op maandag voor onder- en middenbouw. En dan in mei/juni nog eens 6 lessen met de “professoren van Mad Science”. In de tussenliggende maanden krijgen ze ontdek en experimenteer dozen in de klas en gaat de leerkracht het zelf oppakken. Marten vind het helemaal super.

Zojuist onszelf opgegeven voor de zwem4daagse volgende week. Marten helemaal blij dat hij weer een medaille kan halen, z’n 4e alweer. Gelukkig had ik laatst in de uitverkoop een paar nieuwe zwembroeken voor hem kunnen scoren, nu alleen nog even kijken wat de staat van mijn badpak is anders moet ik daar nog iets vervangends voor vinden.

Klaver
    Bijdrager

Ja hoor, hier zitten we in onze 2e schoolweek en het ritme hebben ze alweer te pakken :D :D

Selena loopt sinds het nieuwe schooljaar ’s morgens alleen naar school en dat gaat heel erg goed, ze wilde het zelf dus helemaal prima. Ze loopt dan met een big smile naar school. Zelf naar huis lopen deed ze al een poosje. Kleine meisjes worden groot pffff.

Leuk dat Marten Mad Science op school krijgt, ik heb daar ooit eens gesolliciteerd voor een kantoorfunctie :D Veel plezier alvast met de zwemvierdaagse.

Hier druk met alles regelen voor Selena’s verjaardag…….ze wordt 3 oktober 9 jaar en kinderfeestje is geregeld. Ze heeft 6 meisjes uitgenodigd en we gaan Glow in de dark midgetgolfen :yahoo:

Nijna
    Bijdrager

Midgetgolfen is wel heel leuk @Klaver.

Wij hebben net dag 2 van de zwem4daagse gezwommen. Was erg gezellig, veel klas- en schoolgenootjes van Marten in het water dus dat zwom gezamenlijk hun baantjes. Ze hoeven er maar 10 maar het gemiddelde ligt ergens op 22 per avond geloof ik :good: Als er een nieuw iemand bijkomt zwemmen ze gewoon samen verder en de tel zijn ze al lang kwijt. Donderdag weer verder want morgen scouting wil meneer toch niet missen. Dat is hier dan wel weer fijn; er zijn 5 zwemavonden dus je kan er 1 missen.

15 berichten aan het bekijken - 11,446 tot 11,460 (van in totaal 11,477)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.