De nieuwe babbelhoek!

• Dit onderwerp bevat 11,418 reacties, 50 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door AvatarKlaver.
15 berichten aan het bekijken - 11,401 tot 11,415 (van in totaal 11,420)
  • Auteur
    Bijdrager

Fijn dat je negatief getest bent, had je veel klachten?

Nee dat viel eigenlijk wel mee. Snotverkouden, ontzettende hoofdpijn, een zere keel en ietwat verhoging. Maar blijkbaar had dat vooral verband met het snotverkouden zijn (dan heb ik wel vaker hoofdpijn) Ik ging er ook eigenlijk niet vanuit dat het corona was maar toch even het zekere voor het onzekere en laten testen, ik werk tenslotte wel met oudere en veelal kwetsbare mensen.

Nou vandaag alweer een dagje extra vrij. De school zat dicht, mijn werkgever heeft liever niet dat je op pad gaat met code rood dus client van vandaag maar even doorgeschoven naar woensdag (dan werk ik normaal gesproken niet maar moet maar een keertje) Dacht ik twee weken geleden nog “ha lekker Marten weer naar school dan kom ik thuis ook weer eens aan iets toe” in praktijk heeft het nog niets opgeleverd. Heb alleen aanstaande vrijdag om eens even goed door het huis te gaan en volgende week heeft meneer alweer vakantie. Nou ja nog eventjes geduld dan maar.

Bijdrager

Ja, bij klachten jezelf laten testen is altijd verstandig, zeker als je idd met kwetsbare mensen werkt.

Selena moest vandaag helaas naar school ondanks code rood. Ries bracht haar vanmorgen lopend naar school maar onderweg ging ze al onderuit :( Gelukkig niets aan de hand maar leuk is anders. Ben vanmiddag zelf ook even met de auto op pad geweest, moest even naar het Kruidvat en supermarkt. Hier achter van de parkeerplaats afrijden moest stapvoets maar de hoofdwegen waren goed te rijden. Ik ging met regen weg, gelukkig is alle sneeuw hier bijna weg :yahoo: :yahoo:

Over een weekje gaan we heerlijk een midweekje op vakantie :yahoo: Kids hebben nog alleen deze week les/school en dan vakantie :yahoo: We zijn al druk met spulletjes klaar zetten/verzamelen en inpakken. Ries gaat vrijdag de bagagewagen uit de stalling halen.

Bijdrager

Selena kon in ieder geval nog lopend naar school, dat wordt voor ons wel een heel lange wandeling. Met de auto is het op zijn snelst al bijna een kwartier (maar dan moet je geen 5 stoplichten en de spoorweg tegen hebben) Dus ik was heel blij met dat extra dagje vrij.

O ja jullie gaan een midweekje Holten. Lekker hoor en je hebt prima weer in het vooruitzicht @Klaver. Goede planning!! Ik moet helaas gewoon werken volgende week dus Marten gaat op werktijden opa & oma maar “pesten” en dan kijken we ’s middags en op mijn vrije dag wel of we nog iets gezelligs kunnen gaan doen. Woensdagochtend krijgt de auto nieuwe banden en daarna kunnen we best een eindje rijden om elders te wandelen of zoiets. Heb nog een paar leuke routes liggen op zo’n half uurtje rijden en dat ziet meneertje ook wel zitten.

Nou mijn tweede adapter voor de computer gaf na een week ook weer de geest dus dat schoot lekker op maar niet heus. Ze wilden wel weer een nieuwe sturen maar heb mijn geld maar terug gevraagd en elders een originele (duurdere) versie aangeschaft. Heb ik toch iets meer vertrouwen in. Voor Marten nieuwe schoenen moeten bestellen want de zool lag eraf… Heb ik zo’n hekel aan om dat online te doen en dan vooral als het niet goed blijkt te zijn. Heb dus maar dezelfde als zijn vorige besteld, maatje groter en in een andere kleur. Vandaag gelukkig al gekomen anders moest hij morgen toch echt op zijn regenlaarzen naar school. Ze zitten prima dus dat is dan ook weer geregeld.
    Zou toch wel fijn zijn als de winkels eindelijk weer eens open gaan want meneer is eigenlijk ook weer toe aan (in ieder geval) nieuwe broeken. Gelukkig had ik er laatst nog een paar gekregen want anders hadden we nu nog de keuze uit 3 broeken denk ik. Als we de moed hebben van het weekend toch maar eens zijn kast inspecteren op wat nog wel en niet past en ik vrees dat er niet zo heel veel over blijft….

Bijdrager

@Nijna, ja we wonen hier 400 a 500 meter van school dus dat is echt ideaal en een groot pluspunt :good: :yahoo: Selena komt al een paar dagen alleen uit school naar huis lopen en dat gaat prima. Ze heeft haar smartwatch bij zich dus zodra ze uit is, belt ze eerst mij op dat ze er aan komt :D

Ja echt heerlijk, volgende week een midweekje Holten doen :yahoo: Het weer ziet er idd rooskleurig uit dus dat zit al mee :D Fijn dat je auto nieuwe banden krijgt en jullie een stukje gaan touren.

Balen dat je 2e adapter ook al de geest gaf :mellow: Kan me voorstellen dat je nu maar ergens anders de originele hebt gekocht, dan maar wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat het goed zit.

Fijn dat de online gekochte schoenen goed zitten…….ja, van mij mogen de winkels ook wel weer open. Laatst voor Selena zwarte hoge laarzen online gekocht, zijn gelukkig ook goed maar in de winkel passen is toch handiger. Haar nieuwe winterjas is eindelijk vandaag binnen gekomen. Die had ik een begin februari bij de Shein besteld en dat moet helemaal uit China komen. Ik had ondertussen ook al ergens anders een winterjas voor haar besteld en die komt zaterdag. Die van de Shein zit goed, dus dan moet ze maar even kijken welke ze wilt houden, dan kan die maandag nog mee op vakantie. Haar oude winterjas gaat ook maar mee voor het buiten spelen :yes:

Bijdrager

Fijne vakantie @Klaver !!

Bijdrager

Dank je@Nijna

Hopelijk komen we weg want de auto van Ries start niet. Hij wilde net onze kat naar pension brengen en kreeg zijn auto niet gestart :( Hij is nu met mijn auto, ben ik blij dat we 2 auto’s hebben. Als hij zo terug is, gaan we de startkabels er aan leggen. Hopelijk komt het goed anders moet de wegenwacht komen :wacko: :(

Wat een pech zeg, waarom vandaag???????? :wacko:

Bijdrager

En toch nog goed weggekomen @Klaver ? En een fijne vakantie gehad.

Bijdrager

@Nijna, ja hoor we zijn toch nog goed weg gekomen vorige week, dankzij de startkabels :D We hebben zeker leuke dagen gehad met mooi weer. We hebben wat gewandeld en midgetgolf gedaan en verder weinig hoor maar was wel ff lekker om er tussen uit te zijn. We zaten pal voor de (indoor)speeltuin dus Selena kon er lekker zelf heen lopen wat uiteraard ook voor ons heel fijn was ;-)

Bijdrager

Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad @klaver. Nou Marten heeft inmiddels ook zijn oproep voor de 9-jaars prikken. Volgende week woensdag mag hij verschijnen. Hoop dat meneer er een beetje rustig onder is en we snel klaar zijn. Volgens de planning krijg ik morgen een uitnodiging om me te laten vaccineren voor corona dus ik moet nog eens even heel goed na gaan denken of ik dat wil. Hoef ook niet alla minute een afspraak te maken natuurlijk. Mijn moeder heeft twee weken geleden de eerste injectie gehad en gelukkig nergens last van gehad, hopelijk blijft dat na nummer 2 ook zo. Pap zal binnenkort ook wel een uitnodiging krijgen maar die valt onder een leeftijdscategorie lager dan mijn moeder.

Bijdrager

@Nijna, okee spannend dat hij ook voor de 9 jaars prik moet. Ook spannend dat jij voor de corona vaccinatie bent opgeroepen. Kan me voorstellen dat jer nog even over moet na denken of je je laat vaccineren. Ik weet ook niet wat ik ga doen als ik aan de beurt ben :unsure:

Mijn vader is 9 jaar ouder dan mijn moeder dus hij zal ook binnenkort wel een oproep kunnen verwachten denk ik.

Bijdrager

Zo prikken zitten erin bij Marten. Hij vond het doodeng maar was klaar voor hij er echt erg in had. Hebben we dus gelukkig ook weer gehad. Gisteren heeft meneer zijn rapport meegekregen, niks op aan te merken (behalve dan dat hij soms wat meer tempo moet gaan maken) maar verder doet hij het prima. Afgelopen dagen hadden ze nog toetsen die dus niet in het rapport zijn meegenomen maar ja dat loopt nu eenmaal iets anders dan anders. Volgende week dinsdag online 10-minuten gesprek en dan zullen de toetsen wel aan de orde komen. Ga ik gelijk aangeven naar welke leerkracht voor volgende jaren mijn voorkeur uitgaat voor Marten. Maar eigenlijk vermoed ik dat zijn juf er wel net zo over zal denken.

Bijdrager

Selena heeft een paar weken geleden haar rapport mee gekregen en die was ook prima :D

Samira heeft vanmorgen haar 2e inenting van HPV prik gehad. Ik moest werken dus mijn vader is met haar mee gegaan.

Fijn dat de prikken achter de rug zijn bij Marten. Hoe vond hij het?

Bijdrager

Fijn dat de prikken achter de rug zijn bij Marten. Hoe vond hij het?

Superspannend !! Zijn buurmeisje troffen we ongeveer bij de deur, zij vond het ook spannend. Gelukkig was er heel kundig personeel. Tot hij werkelijk aan de beurt was ging het heel goed kon zelf keurig zijn naam en geboortedatum vertellen maar op het moment dat Marten in de stoel zat besloot hij in “paniek-modus” over te gaan. Ze prikten met z’n tweeen tegelijk (met het kind ertussenin) dus de twee spuiten zaten al in zijn arm voor meneer er erg in had en was hij helemaal verbaast dat het al klaar was. Dus eigenlijk is het heel goed gegaan.
    Vandaag de tandarts was makkelijker, daar gaat hij ongeveer fluitend heen :D Gelukkig maar want daar komt hij toch echt vaker dan bij de GGD voor prikken. Allebei weer helemaal goedgekeurd gelukkig, Marten heeft nog mooi uitleg gekregen van de tandarts over de foto’s die bij mij gemaakt waren en na 10 minuten stonden we weer buiten.
    Morgen 10-minuten gesprek en dan hebben we alle verplichtingen wel weer zo’n beetje gehad. Eens kijken of de kapper van de week nog tijd heeft voor Marten want zijn haar is nu echt lang, kan met gemak een staartje in (wat hij absoluut niet wil). Maar eerst mag ik morgen lekker een uurtje shoppen bij de kringloopwinkel :D

Bijdrager

Ojee, de paniekmodus hahahaha……..waren het 2 prikken??? Oh, dat weet ik al niet eens meer hahahaha, maar het zal dan wel :D :D

Fijn dat het bij de tandarts allemaal goed was!! Selena is ook pas weer geweest en haar linkerhoektand zit los dus dat is ook weer een klein beetje spannend.

Wij hebben ook binnenkort 10 minuten gesprek, gaat over de Cito en rapport…..haar rapport is prima dus ben meer benieuwd wat ze over de cito te zeggen hebben :yes:

Mijn vader heeft de uitnodiging voor vaccinatie tegen Covid-19 ontvangen…….ben benieuwd of hij binnenkort een afspraak gaat maken :unsure:

Veel plezier morgen bij de kringloopwinkel!

Bijdrager

Mijn vader heeft volgende week zaterdag een afspraak om te vaccineren @Klaver. Mijn moeder de dinsdag erop voor de 2e ronde.

Was heerlijk om even op mijn gemak de kringloop door te struinen. Twee broeken voor Marten gevonden waar ik wel heel blij mee was. En nog wat leuke dvd’s, cd’s en boeken en een aantal strips (Astrix en Obelix) voor Marten. Hoop dat we snel weer gewoon kunnen gaan als je zin hebt maar anders maak ik over een week of twee wel weer even een afspraak :D

Net 10-minuten gesprek gehad. Best handig dat je er niet heen hoeft en terug maar zo op de computer is toch eigenlijk ook niks. Juf gaat Marten de komende tijd wat andere soorten werkjes geven want bv spelling daar zit voor hem echt geen uitdaging meer in. Meneer mag zich meer gaan vermaken met het schrijven (typen) van werkstukken over verschillende onderwerpen en is nu druk met het maken van een powerpoint wat hij straks aan zijn klas mag gaan laten zien en vertellen.

15 berichten aan het bekijken - 11,401 tot 11,415 (van in totaal 11,420)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.