De nieuwe babbelhoek!

• Dit onderwerp bevat 11,418 reacties, 50 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door AvatarKlaver.
15 berichten aan het bekijken - 11,386 tot 11,400 (van in totaal 11,420)
  • Auteur
    Bijdrager

Nee, het rekenwerk weten we ook niet van te voren. Niet van de dagtaak zeg maar. Iedere week hebben ze wel een weektaak waarin ze 50 sommen moeten maken, dat is het enige wat we van te voren weten. Dat gaat via de computer.

Ja, het scheelt natuurlijk dat Marten naar school gaat, hoeveel dagen gaat hij? Dat is alleen op jouw werkdagen? Zal zeker niet druk zijn met kids?

Wel leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat :D Grappig dat jullie ook gebruik maken van Schoudercom.

Bijdrager

Grappig dat jullie ook gebruik maken van Schoudercom.

Vond parro veel gebruiksvriendelijker. Was meer een app-functie waardoor je naar mijn idee makkelijker contact kon leggen met de juf. Was ook voor Marten zelf te doen. Vind Schoudercom veel formeler werkt meer als gewoon mails versturen. Gelukkig kan ik de juf ook gewoon appen :D

Marten gaat maandag en donderdag naar school. Op dinsdag werk ik ook een paar uurtjes maar dan gaat hij even naar opa en oma. Voor die paar uurtjes vond ik opvang niet nodig en zo kan hij maandag en donderdag gewoon de gehele dag. Gemiddeld genomen waren er 3 tot 4 kinderen tegelijk in zijn klas de afgelopen weken. Sommigen een paar uurtjes anderen de hele dag net als Marten. Hij is nog nooit alleen geweest.

Vandaag moet er nog 1 werkje afgemaakt worden. Nou ja als hij dat liever morgen doet is het ook best als het maandag maar ingeleverd kan worden. Wij staan dus al aardig in weekend-modus.

Bijdrager

Hier werken ze al jaren met schoudercom, dus wij weten niet beter. Ik vind het een gebruiksvriendelijk en makkelijk programma maar heb geen vergelijkingsmateriaal dus tja :D

Okee, fijn dat hij op maandag en donderdag naar school gaat, gaat hij daarna dan ook nog naar de bso? Lekker met zo weinig kids in de klas, zo krijgt ieder kind ruim voldoende aandacht.

Selena is ook bijna klaar met haar thuiswerkopdrachten, dus hier gaat ook bijna de weekend modus aan :yahoo: Gisteren zochten ze een aantal ouders die nieuwe schoolboekjes wilden rondbrengen, dus vanmorgen stond er een moeder aan de deur met haar dochter om een nieuw boekje van leesestafette te komen brengen :D

Bijdrager

gaat hij daarna dan ook nog naar de bso?

BSO is (gelukkig) niet nodig, ik werk ongeveer schooluren. Is even doorwerken maar ik kan hem wel zelf brengen en halen.

Meneer is vandaag naar school geweest i.p.v. maandag, hij trof nu zijn andere juf wat hij iets minder leuk vond. Er zijn wat verschuivingen geweest, deze juf was van de andere middenbouwgroep dus Marten kent haar wel maar de klik is er nog niet echt. Met zo weinig kinderen nu in de klas kunnen ze mooi even aan elkaar wennen.

Gisteren rond half drie weer thuisgekomen van Schiermonnikoog. Vond het wel spannend om te gaan vooral met de boot en alle maatregelen maar was uitstekend te doen. En echt een heerlijk weekend en verjaardag gehad. Terplaatse gelijk ook de herfstvakantie maar weer geboekt, scheelt weer boekingskosten en de kosten voor de voorkeur voor appartement.

Bijdrager

Fijn dat je hem zelf kunt brengen en halen.

Hier was er even een probleem. Omdat ik volgende week met mijn nieuwe baan start, zou Selena volgende week 2 dagen naar de noodopvang op school gaan en daarna naar de bso omdat dat al die tijd kon omdat minimaal 1 ouder een vitaal beroep moest hebben. Maar blijkbaar zaten er zoveel kinderen hier in de noodopvang dat ze regels hebben verscherpt en nu dus beide ouders een vitaal beroep moeten hebben :wacko: Gelukkig is het na een belletje met de directeur van school en onze uitleg geregeld en mag Selena toch volgende week gebruik maken van de noodopvang en bso zodat ik met een gerust hart kan gaan werken. Maandagavond gaat ze dan naar mijn ouders toe en blijft daar dan slapen zodat ze dinsdag bij mijn ouders is en daar haar schoolwerk kan gaan maken. Dan hoeven mijn ouders dinsdag niet vroeg op en kan ik vanaf huis gelijk door naar werk :D

Het was dus even een gepuzzel maar ben blij dat het voor elkaar is. En ach, als noodopvang niet was gelukt, dan had ik haar nog naar mijn zus kunnen brengen. Zij had al aangeboden om in te willen springen als het nodig zou zijn.

Fijn dat jullie het lekker hebben gehad op Schiermonnikoog en het prima te doen was op de boot :D Lekker dat je de herfstvakantie ook al hebt geboekt. Wij gaan in de krokusvakantie (eind februari) een midweekje op vakantie naar een bungalowpark in Holten, Overijssel. Lekker even een paar dagen weg, we hebben een fijne bungalow met 3 slaapkamers en open haard, dus een stapel hout gaat mee! :yahoo: Zo veel zin in!!

Bijdrager

Fijn dat het toch geregeld is voor Selena @Klaver. En leuk dat je eindelijk aan je nieuwe baan kan beginnen. Beetje zin in ?

Holten is een mooie omgeving, wij gaan regelmatig op de Holterberg een eind wandelen. En natuurlijk ook heerlijk om er even uit te zijn, geeft voor nu al de voorpret.

Ben blij dat ik Marten morgen weer op school in kan leveren, de lessen starten vanmorgen wel okee maar meneer werd steeds dwarser. Nu hadden ze ook nog een kleurwerkje gekregen (ieder kind een ander deel van een grote poster) maar ja Marten en kleuren dat is niet zo’n beste combi… kleurplaten boeien hem al helemaal niet. Kon hem naar eigen zeggen ook niet schelen dat zijn stukje straks niet gekleurd is. Uiteindelijk heb ik de wekker op een kwartiertje gezet en is hij toch maar aan het kleurwerk gegaan. Maar volgens mij meer omdat hij daarna de nieuwe Donald Duck kon lezen dan dat hij echt gemotiveerd was.

Bijdrager

@Nijna, nou zeg dat…….ben blij dat het allemaal geregeld is voor Selena voor volgende week. Ja hoor, heb zeker zin om aan mijn nieuwe baan te beginnen. Ik ben al vanaf half oktober thuis dus het is fijn om weer wat te gaan doen en mezelf ook ergens anders nuttig te maken dan alleen maar thuis ;-) :D

We zijn nog nooit in Holten geweest maar klinkt goed als je er mooie wandelingen kunt maken.

Hihi met dat steeds dwarser worden, dat is héél herkenbaar. Selena was vandaag niet vooruit te branden en haar motivatie zakt met elke dag langer thuis steeds meer weg :cry: Daarom zijn we blij (en zijn ook!) dat ze volgende week in ieder geval 2 dagen naar school kan.

Fijn dat het kleuwerkje van Marten toch gelukt is hahaha :D Selena had vanmorgen een online meet met de juf en een paar kids voor een dictee. Morgenochtend en vrijdagochtend heeft ze ook weer een online meet.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door AvatarKlaver.
    Bijdrager

Nou… kleurwerk is nog niet af hoor maar hij heeft in ieder geval IETS gedaan. Voor de rest “vecht” hij het maar uit met zijn juf :wacko:

Op de Holterberg aan de kant van Nijverdal heb je ook een leuke route met speeltoestellen in het bos (speelbospad geloof ik) vind Marten altijd erg leuk. Start ongeveer bij het bezoekerscentrum. Maar over de hei is natuurlijk ook leuk. Genoeg mogelijkheden daar !

Bijdrager

Okee, nou ja dat kleuren is niet het allerbelangrijkste toch? ;-)

Ja, we gaan het zien wat we allemaal in Holten of in de omgeving kunnen en gaan doen. We zijn er natuurlijk maar 3 volle dagen dus dat is niet veel maar we zien het wel. We willen graag ook een dagje zwemmen maar of de zwembaden dan weer open zijn, is nog maar de vraag :wacko:

Bijdrager

En hoe is je eerste werkweek bevallen @Klaver ?

Blij dat het weer (ongeveer) weekend is. Marten ziet het niet zo zitten om volgende week weer “gewoon” naar school te gaan. Afgelopen weken bevielen hem veel beter en hij is ook bang voor alle maatregelen die er nu weer genomen moeten worden voor corona. We hebben nog geen bericht gekregen over het hoe en wat dus ik kan hem ook nog niet wijzer maken helaas.

Had voor vandaag bedacht een eind te gaan wandelen maar het weer is er niet echt naar dus dat doen we dan maar niet. Had wel een leuke wandel- en speelroute gevonden maar natte houten speeltoestellen is natuurlijk ook niet echt uitnodigend.

Bijdrager

@Nijna, nou ik heb geen baan meer…….kort gezegd, mijn Excel kennis was niet voldoende. Tijdens het hele solliciatieproces vanaf oktober 2020 t/m nu niets over gehoord :wacko: Enniewee, zo’n 80% van het werk gaat in Excel, als ik dat van te voren had geweten, had ik niet op deze baan gereageerd want Excel is zeker niet mijn favoriete programma om in te werken. Dit ga ik heel snel vergeten en we gaan weer door ;-)

Gisteren en eergisteren was Selena op school en heeft daar de schoolopdrachten gedaan, ze vond het heel fijn om daar alles te kunnen doen :yahoo: Gelukkig alleen vandaag nog thuiswerk en dan maandag weer lekker naar school. Selena is alleen maar blij dat ze maandag weer naar school kan maar natuurlijk begrijp ik ook dat er zorgen zijn hoe dat allemaal zal gaan.

Bijdrager

Dat was wel een heel kort avontuur @Klaver. Dat hadden ze ook wel eerder kunnen verzinnen toch.

De zorgen van Marten zijn wel iets opgelost, de maatregelen zijn niet heel anders dan dat ze al waren behalve dan dat ze per klas op het schoolplein gaan spelen. Neemt niet weg dat meneer nog steeds niet zo veel zin heeft.
    Zit nu even bij mijn zus om de laptop op te laden. Mijn snoertje had de geest gegeven (ach na 8 jaar mag dat best) nieuw snoer besteld en gekregen. 1e keer deed hij het best wilde de volgende dag verder lade deed de hele oplader het niet meer… Lekker dan. Dus maar zuinig met de stroom van de computer dat ik in ieder geval nog even de mail kan ophalen. Hopelijk leveren ze een beetje snel een nieuw snoer want om nog tot woensdag te moeten wachten is nou niet bepaald handig. Nog een gelukje dat we geen online lessen (meer) hebben.

Bijdrager

@Nijna, ja begrijp er ook helemaal niets van, ben behoorlijk pissig en teleurgesteld. Maar goed, aan negatieve emoties heb ik ook geen fluit dus ik probeer het maar om te buigen naar iets positiefs en dat ik hopelijk weer terug kom op een school :yes:

Balen dat je nieuwe oplader het niet meer doet, hopelijk heb je snel weer een andere. Ja idd, wees maar blij dat je geen online lessen meer hebt nu! :yes:

Nou ben benieuwd hoeveel sneeuw er gaat vallen vanavond en morgen…….Ries las net op internet dat de scholen maandag dicht blijven :mellow: Nou afwachten maar!

Bijdrager

Ik heb EINDELIJK een nieuwe lader dus ik kan weer op de computer aan het werk. Nu maar hopen dat de lader het morgen ook nog doet :D

En was de school maandag nog dicht @Klaver, hier wel. Marten gaat morgen pas voor het eerst weer naar school maar dat heeft te maken met het feit dat ik mij dinsdag toch maar even op corona heb laten testen, gelukkig negatief. Die twee extra dagen thuis waren eigenlijk best lekker maar om dat nog 8 dagen vol te moeten houden… Dus zodra er weer “groen licht” was zijn Marten en ik ongeveer naar buiten gerend om de iglo in de voortuin af te maken.

@Vuurvonk
    hoe is het bij jou, al zo lang niets van je gehoord.

Bijdrager

@Nijna, fijn dat je een nieuwe oplader hebt!!

Ja, hier was de school maandag ook dicht dus we konden nog lekker een extra dagje uitslapen :yahoo:

Fijn dat je negatief getest bent, had je veel klachten?

Nou Selena is helemaal happy dat ze weer naar school kan :D :D Vandaag is ze voor het eerst van school alleen naar huis gelopen en dat ging goed. Ze heeft sinds een paar weken een smartwatch, die had ze mee in haar rugzak dus toen ze van school weg liep, heeft ze mij nog even gebeld dat ze er aan kwam :good: Ze heeft haar smartwatch ook altijd om als ze buiten gaat spelen, zo kunnen we haar bellen en zij ons. Echt superhandig en ideaal :yes:

15 berichten aan het bekijken - 11,386 tot 11,400 (van in totaal 11,420)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.