De nieuwe babbelhoek!

15 berichten aan het bekijken - 11,056 tot 11,070 (van in totaal 11,076)
  • Auteur
    Bijdrager

@Vuurvonk, ja nieuwe groep zal zeker ff wennen zijn…..ook voor mij met nieuwe ouders. Scheelt dat we nu nog niet mogen kijken bij de les dus andere moeders zal ik nog niet zo snel zien nu. Dat wordt vanmiddag weer een uurtje in mijn auto door brengen :wacko: Samira heeft vandaag gelijk springles en dan ook nog op een andere pony die altijd vrij hoogt springt……hopelijk blijft ze erop zitten.

Lekker klusje is dat idd zo’n fonteintje schoonmaken….Ries doet gelukkig altijd de putjes schoonmaken, heb werkelijk geen idee hoe ik dat moet doen en nou ja, dat laat ik ook maar zo hahaha……geen lekker klusje.

Vervelend dat je je rust begint te missen en dat door je man je planning een beetje in de war wordt gegooid. Hij is nu dus volledig thuis i.v.m. de corona zeker?

Wij hebben gisteren een nieuwe inbouwkoelkast gekocht want de oude is overleden :wacko: Vorige week hadden we al het idee dat de sinas etc. niet meer zo koud uit de koelkast kwam. Dat werd steeds minder en nu staat hij al op 7 maar koelt dus helemaal niet meer. En ja, omdat je niet zonder koelkast kunt, zijn we gisteren maar gelijk voor een nieuwe op pad gegaan. Van een Whirlpool gaan we nu naar een Bosch :yahoo: Vanmorgen zijn ze al langs gekomen voor het inmeten en de 26e wordt die pas geleverd en geplaatst dus we hebben nu even onze campingkoelbox in de woonkamer staan :D :D Mijn zus heeft er ook 1 dus die ga ik vanmiddag na paardrijden ophalen zodat we er 2 hebben want morgenavond worden de boodschappen ook bezorgd. Dan hebben we er 1 voor al het drinken in te zetten en de ander voor andere producten. Ach ja, zo komen we de week wel door ;-)

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door AvatarKlaver.
    Bijdrager

Ow balen dat de koelkast niet meer goed werkt en de 26e is nog best ff wachten vind ik…hopelijk lukt het niet die koelboxen.
    Ow jullie springlessen gaan dus weer gewoon door?!ook buiten of rijden ze binnen?
    Komt vast goed met de nieuwe moeders.

Haha nou dit was niet mijn favo klusje hoor dat putje maarja gebrek aan de woningbouw die komt en de nood hoog was ben ik gewoon begonnen en was simpel alleen vies ;-) scheelt ik kijk ook altijd met alles mee als de woningbouw hier iets komt doen dus dan is kwestie van onthouden en gewoon doen :D

Ja mijn man is al 9 weken thuis door de corona.normaal zit hij natuurlijk 3 a 4 dagen in de opvang maar nu dus niet en er is nog geen zicht op dat hij terug mag.(zit een kwestbare groep met mensen met hersenletsel en dementie de meeste bewoners moeten verzorgd worden en weten veel niet meer door dementie.)
    al vind hij het wel best dat hij thuis is maar wij met z’n 3e vinden het toch langzaam lastiger worden en ene dag meer dan andere dag.
    Het kost gewoon veel energie…hij praat ons na ,hij zucht, kreunt veel en praat in zich zelf ,doet niks uit zich zelf en als het wel doet gaan er ineens kosten mee gepaard die onnodig zijn of veeel bedankjes nodig.beloofd dingen maar komt niet na,loopt me de hele tijd achterna dus als ik was ophang staat hij ook op zolder te kijken als ik op bank zit, zit hij er naast als ik douche komt hij in badkamer zitten of kijken enz enz doet hij ook met de kinderen dus gaat rustig trampoline springen als de vriendinnen van fr er zijn dan wil hij ook mee doen en zo zijn er nog meerdere dingen maar goed dat begint nu langzaam wat op te breken zeker als hij niet werkt en zomaar om niks thuis blijft.
    Maar goed slikken, schop onder onze billen en doorgaan.

Nou ik ga de jongens loskoppelen van de switch en naar vriendjes huis sturen en met ene gastkindje het andere gastkindje halen van school ;-) ff lekker wandelingetje en het is heerlijk weer voelde ik net. :good: :D

Bijdrager

Lijkt me heel zwaar voor je @Vuurvonk de hele dag je man om je heen. Voor de kinderen ook niet makkelijk al zijn jullie natuurlijk wel wat gewend. Is er al uitzicht op dat hij weer naar de opvang kan ??

verveelx hij zich niet op school want zie hem allemaal dingen doen die volgens mij voor hogere groepen zijn…

Marten gaat naar een Montessori-school dat heeft ook als voordeel dat hij met dingen waar hij verder mee is gewoon op zijn eigen niveau krijgt aangeboden. Vooral zijn leesniveau is ver boven dat van zijn klasgenoten (Avi-uit) en hij leest echt alles wat los en vast zit dus dan kan je veel meer ontdekken en onderzoeken. In de bieb gaat hij ook echt uitgebreid voor de boekenkast met informatieboeken zitten en komt telkens weer met andere onderwerpen thuis. Marten is wel duidelijk toe aan groep 5 heb hem de afgelopen weken echt “groot” zien worden. Er gaat geen dag voorbij of hij wil Het Klokhuis kijken en dan het Jeugdjournaal er ook maar achteraan. Gisteren bedacht hij ineens dat hij volgend schooljaar bij de oudsten van de klas hoort en dat vond hij toch wel heel stoer. Dan kan hij de nieuwe 3e klassers helpen.

Even behelpen zonder koelkast @Klaver. Wel fijn dat je nog een koelbox kan lenen en een mooi vooruitzicht op een goed werkende koelkast.

Bijdrager

@Vuurvonk, ja hier gaan de springlessen gewoon door……afgelopen zaterdag had Samira ook springles. In deze maandagles weet ik niet of ze buiten of binnen gaan rijden, het is best mooi weer dus zo zomaar buiten kunnen zijn.

Okee woningbouw, die komt bij ons niet……wij hebben een koophuis dus moeten alles zelf doen. Enniewee, dat klusje laat ik wel aan Ries over. Blijft genoeg voor mij over om te doen in huis ;-)

Jeetje, 9 weken je man continue om je heen is idd een lange tijd pfffff……snap dat het irritant is die dingen die je noemt. Maar idd, zuchten en tot 10 tellen en dan weer verder gaan ;-)

@Nijna, goed hoor dat Marten al zo ver voor uit loopt :yahoo:

Bijdrager

Denk voor marten het montesori een goed systeem is en zo goed kan ontwikkelen wel leuk om te lezen!
    Ik las vroeger ook heel veel, mijn kinderen vinden lezen maar stom en saai dus vind best mooi om eens anders te lezen.
    Normaal groeien lichamelijk en geestelijk kinderen in de 6 weken vakantie maar denk dat dat nu ook op deze manier gebeurd…dat zie ik hier ook gebeuren op bepaalde gebieden.

Felice hoe is het met je?je bent stilletjes! :rose:

Klaver ok hier mogen ze niet binnen rijden van de gemeente begreep ik maar mag de pret niet drukken de meiden zijn allemaal al blij dat ze weer mogen rijden.
    Hier hebben we alleen balken binnen liggen dus word dan een flinke sleep naar buiten …dus ben benieuwd of ze het gaan doen.

Hier niet veel nieuws 2 dagen gewerkt rest van de week vrij ivm hemelvaart.vrijdag zijn ze ook vrij dus gr 3 heef nu extra lang weekend want woensdags zijn ze vrij.dus alleen fr morgen nog aan het werk en dan ook lang weekend.

Bijdrager

@Vuurvonk, Justin en Samira zijn ook geen boekenkinderen en lezen dus nooit een boek, tenzij het voor school moet. Alleen Selena vindt lezen erg leuk maar dat zal ook wel de leeftijd zijn ;-)

Hier hadden ze gisteren gewoon binnen paardrijles dus hier mag het blijkbaar gewoon :D Samira heeft vanavond ook weer gereden en is net thuis :D

Hier ook weinig nieuws. Selena was vandaag naar school en dat was haar enige dag. Maandag pas weer naar school :good:

Sleutelbeheerder

zo ik ben weer bijgelezen…Het gaat goed met mij hoor! maar op de een of andere manier heb ik het juist nu iedereen het rustig heeft, het drukker dan ooit! En dat terwijl alle leuke afspraken weg vallen.
    Gelukkig heb ik inmiddels mijn dochter weer gezien en volgende week vieren we de verjaardagen van mijn 2 kinderen.
    Dochterlief had het leuk opgelost: de laatste week van haar 33ste levensjaar, heeft ze elke dag 1 iemand uitgenodigd, om te wandelen, of een wijntje te drinken. Dat is nog eens creatief omgaan met een beperking!

Bijdrager

@Felice, fijn dat het goed gaat met je en ook weer fijn dat je je dochter weer hebt gezien :D

Hahaha dat heeft je dochter idd creatief bedacht zeg :D

Vanmiddag had Selena haar 1e privéles op weer een andere manege dan voor de coronacrisis. Ze reed op dezelfde pony als waar Samira voor de coronacrisis ook op reed dus dat was wel erg grappig en leuk. Het ging erg goed en ze vindt het leuk daar dus ik ga nu een 2e privéles inboeken :yahoo:

Verder begin ik dinsdag 2 juni met een nieuwe baan op het examensecretariaat van een MBO :yahoo: Het gaat helaas vooralsnog om een tijdelijke functie t/m oktober, met kans op verlenging. Er is daar iemand langdurig ziek dus geen idee hoe dat verder gaat aflopen. Afwachten maar. Heb in ieder geval zin om weer aan de slag te gaan op een school dus helemaal leuk :yes: :good:

Morgen eindelijk naar de kapper en vrijdag gaan de meiden, zit ons haar ook weer goed ;-)

Bijdrager

Iedereen de haren weer netjes @Klaver ??

Ik zit met de kinderen heerlijk op de camping en iedereen vermaakt zich opperbest. Zo best dat we besloten hebben niet morgenmiddag maar zondagochtend weer naar huis te vertrekken. Vandaag eindelijk weer eens kunnen zwemmen. Op inschrijving dus ook niet zo heel druk wat wel plezierig is. Direct ook maar weer voor morgen ingeschreven. De meiden zijn nu met hun vriendinnen op het springkussen aan het stuiteren. Marten is aan het “toeren” op zijn nieuwe Triker. Voor mij staat helaas de afwas nog te wachten… gelukkig is het niet zo veel.
    Vanmorgen was de hoofdwaterleiding op de camping gesprongen dus we hadden tot tegen de middag geen water. Gelukkig hadden we zelf nog wat flessen water op voorraad dus de thee, koffie en ranja kon gewoon doorgaan :D

Bijdrager

@Nijna, ja de haren zitten weer idd weer netjes :D :D

Lekker hoor dat je tot zondagochtend op de camping blijft! Balen dat de hoofdwaterleiding gesprongen was maar fijn dat je zelf nog wat flessen water had. Komt altijd van pas ;-)

Wel gek dat je je nu overal van te voren voor moet inschrijven en dat niets meer zo vanzelfsprekend is maar wel fijn dat jullie hebben kunnen zwemmen. Ook wel plezierig idd dat het dan een stuk minder druk is.

Morgen heeft Samira voor het eerst geen paardrijles op de zaterdag, dat zal wel ff gek zijn om niet naar de manege te hoeven gaan. Aan de andere kant ook lekker om zaterdagen vrij te zijn i.v.m. een dagje uit met zijn allen :yahoo:

Bijdrager

Klaver leuk selena op dezelfde pony!op naar les 2👍
    Gefeliciteerd met weer tijdelijke baan wie weet wat er uit komt na okt.in ieder geval succes en weer even onder de pannen.

Nijna wat heerlijk dat het kan en mag ook weer ff zwemmen.gelukkig was het water probleem nog opgelost en hadden jullie reserve

Hier zijn de kids gister ook naar de kapper geweest,daarna heb ik y laten ophalen (had fiets in auto)en zijn fr en ik op bikini jacht gegaan en kleding jacht 2 broekjes en 3 shirtjes gevonden en bikini kan ik zaterdag ophalen.bandje moet wat ingenomen worden maar ze is helemaal happy ermee :good:
    Jas en broekje voor over de bikini via internet besteld want in zo’n kleine stad hebben ze amper wat plus was druk en fr houd niet van winkelen dus die combi was niet echt geweldig.
    Ook had ze een schooltas gevonden die ze leuk vond voor de middelbare dus ook maar gekocht tja over paar weken komt het er toch van.ze kwam er zelf mee aanlopen dus de prima :D hebben we die maar alvast in huis en fles om mee te nemen naar de middelbare voor drinken.

Ben benieuwd wanneer we de lijsten krijgen wat we precies nodig gaan hebben… :unsure:

Gisteravond 6 smalle strengen van fr haar haar rood gekleurd en 1 kleine streng van mezelf.best leuk en met paar keer wassen is het er weer uit.ze wilde het al zo lang.

Nou ga eens een boterham halen heb nog niks gegeten had eerst vanuit bed de dienst gevolgd.

Bijdrager

@Vuurvonk, dank je wel. Ja echt fijn dat ik weer mag gaan werken, nog een weekje vrij en dan mag ik aan de slag :yahoo: :yahoo:

Fijn dat je geslaagd bent met shoppen voor de kids :D

Spannend dat de middelbare school bijna om de hoek komt kijken, leuk hoor al die spulletjes moeten kopen. Dat vond ik ook zo leuk om te doen voor Justin en Samira. Naar welke school gaat ze en wat is haar groep 8 schooladvies?

Leuk wat strengen haar in een andere kleur…toevallig had ik het daar afgelopen vrijdag met Samira nog over dat ik dat bij haar ook wel leuk zou vinden, of coupe soleil :D Wie weet :unsure:

Bijdrager

Klaver wij hebben van colerista gewoon uitwasbaar.
    Ja vind ook leuk ben benieuwd wzt we nodig hebben voor school…

Hier alweer druk bezig met school zijn nu met weektaak bezig nog eerste belangrijkste is af gelukkig.
    Dadelijk nog ff extra spelletjes op de tablet die juf kan meekijken…
    Gastkindje komt later krijg ik net app dus prima en vanmiddag weer ff wandelingetje nar school voor ander gastkindje.

Bijdrager

Hier zijn we tot de conclusie gekomen dat we helemaal niet zo tevreden zijn met de kapster waar we laatst geweest zijn…..ik ben een aantal keren bij haar geweest om te verven en dat doet ze prima. Nu voor het eerst laten knippen bij haar maar mijn haar zit gewoon niet goed en ze blijkt erom bekend te staan dat ze te veel eraf knipt :wacko: Bij Selena heeft ze scheef geknipt…..alleen bij Samira is het redelijk goed gegaan. Voor knippen gaan we daar niet meer heen :(

Straks ff naar het Kruidvat wat dingetjes halen en vanmiddag heb ik een whatsapp videogesprek met een bureau, eind van de middag met Sanira naar paardrijden :D

Selena zit vandaag op school :yes:

Bijdrager

Hier zit de werkdag + schooldag er al weer op :D Marten had vanmorgen echt geen zin, gelukkig zag de juf dat (ik had hem maar tot aan het hek gebracht) en met een grapje ging hij toch maar het plein op.Verwacht eigenlijk woensdag nog zo’n actie want dan is zijn andere juf er weer. Net de wasmachine aangezet want dat is er van het weekend natuurlijk niet van gekomen. Vanmiddag nog even naar de bieb want er staan weer een aantal gereserveerde boeken voor ons klaar. Wel lastig dat ze nu zo beperkt open zijn en eigenlijk niet echt op handige tijden. Maar de reservering laten verlopen is ook zo jammer.

15 berichten aan het bekijken - 11,056 tot 11,070 (van in totaal 11,076)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.