De nieuwe babbelhoek!

15 berichten aan het bekijken - 11,041 tot 11,055 (van in totaal 11,076)
  • Auteur
    Bijdrager

felice:jammer dat je liv niet meer hebt gezien!is er niet een mogelijkheid ergens?
    idd effe schrikken als je je niet lekker voelt er ligt nu toch een extra iets op…gelukkig gaat hetweer wat beter met je!

goed bezig 3 kilo!
    ow zou wel balen zijn als het kamperen niet door kan gaan!

klaver:lekker verwend!
    gelukkig zie je je ouders/schoonouders nog en durven jullie dag gewoon aan!

wij mogen niet eens met de auto bij de manege blijven dus moeten weg van het terrein kregen we gister in een mail…niet helpen opzadelen niet helpen opstappen niks…ben benieuwd…en ze mogen maar 10 min van te voren er zijn en moeten na afzadelen meteen weer weg.tussen de groepen zit een kwartier verschil en ze rijden alleen in buitenbak.

voor zover ik nu begrijp is zowiezo tot 1 sept alleen nodige vluchten maar geen fun vluchten…mnaar eerlijk gezegd zou ik niet eens gaan nu naar buitenland…eerst maar alles wat tot rust laten komen.

nijna ow apparaten zijn af en toe goed om naar buiten gegooid te worden…gelukkig heb je het weer aan de praat gekregen!
    Hoe was het op de camping?

hier vakantie en ik heb rustiger aan moeten doen…vorige week van de trap gevallen naja tree of 6 mede dankszij zoonlief…maar buiten mijn enkel die verzwikt was had ik geen kracht meer in mijn hand en kon mijn vingers amper openen…heb zowiezo maar 30% kracht in die hand nu was het niks zelfs hand open doen deed zeer en heel veel nek/hoofdpijn…maar goed ik leef nog en gaat nu weer stukken beter alleen mijn nek doet nog wat zeer maar met paracetemol op zijn tijd gaat het prima en heb ook weinig keus hier want mijn man kan het niet oppakken…hij heeft stapje voor stapje onder mijn begeleiding gekookt maar 2e dag heb ik het zelf maar gedaan met verhoogde dosis en daarna weer liggen.hij bleef ook gegeven moment 2 dagen thuis want hij had toch zo’n pijn en kon niks en kreunen en steuenen :unsure: was behoorlijk chagie ervan…(hij roept al week of 8 dat hij liever wil thuis blijven dan werken en heb hem keer op keer gezegd hup maar hij is in ochtend gewoon niet gegaan…en dag erna ook niet en zeg ik blijf morgen ochtend ook maar thuis dan dan kun je mee boodschappen doen en helpen sjouwen want dat gaat nog niet zo lekker met mijn nek en ineens was hij gisterochtend vertrokken jawel naar zijn werk :unsure:
    maar goed was te verwachten…

nou voetbal is weer begonnen dus y is weer te trainen geweest vanochtend…hij vond erg leuk en ze hebben seizoen verlengt normaal stoppen ze in mei maar nu eind juni!

verder zijn mijn opvang dagen voorlopig bekend van beide gezinnen alleen wat meer uur erbij gekregen voor vast naja mondeling nog niet op papier maar dat moet even samen met bureau aangepast worden…zijn maar 3,5uur extra en 0,5 extra maar toch. :-)

nou ga weer even wat liggen!alvast voor wie het vieren fijne dag morgen. :rose:

Bijdrager

Ooh @Vuurvonk heel veel beterschap !! Wel lekker dat je bij beide gezinnen extra uren in het vooruitzicht hebt.

Goed bezig @Felice 3 kilo eraf. Ik eet eigenlijk nooit meer na het avondeten. En na 8 uur heb ik daar echt geen behoefte meer aan. Alleen nog een glas water of een kop kruidenthee.
    Wel balen dat je niet kan kamperen. Heeft het ook te maken met het feit dat de meeste eilanden maar beperkte veerdiensten hebben, ze willen nu zo weinig mogelijk mensen op de boten en op de eilanden.

Nou het was HEERLIJK om weer op de camping te kunnen zijn. De tent staat weer en het was natuurlijk fantastisch weer. Marten heeft al kano gevaren op de vijver (de boten lagen er gelukkig ook)en heeft zich verder prima vermaakt met spelen en een paar andere kindjes van het veld. Okee het is wat behelpen nu het badhok niet open is maar wel goed te doen. Marten was gisteravond helemaal enthousiast over zich wassen en tanden poetsen bij een emmer warm water :D

Weer thuis was ik minder blij want er wandelde een kolonie mieren door mijn huis… Heb nog niet gevonden waar ze binnenkomen maar gewoon de peperbus bij de achterdeur leeggestrooid zowel binnen als buiten. Het lijkt wat minder te worden maar morgen maar eens verder zien.

O ja Marten mag woensdag weer naar scouting dus die is helemaal happy. Inleveren bij de poort, ophalen bij de poort en alleen buitenactiviteiten maar dat is toch wat meneertje het liefste doet. Lekker door het bos rausen.

Bijdrager

@Vuurvonk, ja bij mijn ouders gaan we morgen binnen zitten maar wel gewoon op 1.5 afstand. Wij met zijn 5en op de bank en mijn ouders aan de keukentafel. Bij mijn schoonouders blijven we op de balustrade, er zit een raam tussen dus kan niet veel gebeuren.

Hier mogen we ook niet op de manege geparkeerd blijven staan, enkel alleen om te brengen. Er mag 1 begeleider mee naar de binnenbak om te helpen met aansingelen of stijbeugels op maat maken en dit moet directe familie zijn. Wij mogen ook max. 10 minuten voor de les aanwezig zijn. Verder staan de pony’s/paarden opgezadeld klaar en worden door het personeel ook weer afgezadeld. Na de les moet iedereen direct naar huis.

Jee, wat vervelend dat je van de trap bent gevallen!! :( Vervelend dat je dan in dat soort situaties niet echt op je man kan rekenen, dat maakt het wel lastig hoor.

Justin is afgelopen woensdag ook weer begonnen met voetbaltraining, eindelijk weer….hij was er zo aan toe om weer wat te gaan doen. Weer energie kwijt en conditie opbouwen :D

Lekker dat je extra opvanguren erbij hebt gekregen van beide gezinnen.

@Nijna, fijn dat je het leuk had op de camping en ja, het weer is er perfect voor!

Ik heb vandaag heerlijk in de zon gezeten, het was behoorlijk warm hoor :yes: Verder is Ries druk bezig in de tuin. Onze plantenperkje gaat helemaal weg, dus onze tuin wordt helemaal bestraat en zo dus een stuk groter :good: :yahoo:

Bijdrager

Goed bezig met de tuin @klaver. Hier moet de schutting ook nog vervangen maar de communicatie met de buurvrouw gaat nog altijd stroef en ik ga het toch echt niet in mijn eentje betalen. In mijn eentje plaatsen wil ik best, heb wel vaker een schutting geplaatst dat is het punt niet. De voortuin ben ik nog over aan het nadenken hoe ik die in wil richten. Ik houd persoonlijk absoluut niet van volledig betegelde tuinen en die tuintjes volgegooid met kiezels vind ik ook niets dus er moet een plan komen met ruimte voor vaste planten. Maar ja… de auto ging voor dus het geld is weer even op.

Hier staan de spullen voor morgen zo goed als klaar. Alle gedane werkjes en de werkboeken zitten weer in de rugzak. Etui is gevuld (rot gezocht naar Martens schaar maar kan hem als linkshandige toch moeilijk een schaar van mijzelf meegeven) Meneer moet alleen nog even een leesboek uitzoeken. Degene die we klaar hadden gelegd is inmiddels al weer bijna uit, daar gaat hij de ochtend niet mee redden.

Bijdrager

@Nijna, ja we zijn zeker goed bezig met de tuin. Ohhhh na 17 jaar kan ik niet wachten totdat het plantenperkje eruit is. Wij hebben beide geen groene vingers dus heerlijk als straks alles bestraat is :yes: Ik houd van ruimte dus ben er heel blij mee en de kids ook. Onze voortuin is ook geheel bestraat, daar kunnen we makkelijk onze bagagewagen of fietsen neerzetten.

Hier ligt ook alles voor morgen klaar wat weer mee terug naar school moet. Selena moest ook nog een brief schrijven voor de juffen dus dat heeft ze voor het eten al gedaan. Vanavond gaat mevrouw dus op tijd naar bed want het zal wel flink tegen vallen om morgen weer vroeg op te moeten staan.

Bijdrager

Nijna hoe vond marten het naar school gaan?
    Je zou eens moeten kijken nu hebben veel kwekers planten voor 1 euro of voor heel weinig.tenminste hier in de buurt hoor ik nu niet anders.
    Maar geld is geld natuurlijk…

Klaver hoe vond selena het weer naar school?

Hier 2 dagen werk erop zitten wel weer effe super om de gastkinderen te zien…ze waren super enthausiast om me te zien.ouders deden het ook super netjes appje ben er bijna en buiten blijven staan.
    Ook school en psz deed het goed met pompjes en gecoordineerd naar binnen.ben nog nooit zo snel van school weer weggeweest…voelt wel raar want ben toch veel in school normaal gesproken te vinden.

Zo ff mijn tablet afstaan y moet ff inbellen om de hele klas te zien maar is de rest van de dag vrij.fr moet gewoon huiswerk maken want die heeft gewoon thuis school.

Hoop wel dat het zo stopt met regenen zou wel het lekker zijn dat ze nog ff buiten kunnen in speeltuin.maarja we zien het wel anders lekker binnen chillen.

Bijdrager

Dat is wel een goede tip om bij en kweker te kijken @Vuurvonk. En elk begin is goed, de tuin hoeft ook niet in 1 keer af.

Marten vind het weer helemaal okee op school. Gisteren en vandaag had hij zijn woensdagjuf en die vind hij toch wat minder leuk dan juf E. dat is wel duidelijk. En inderdaad het naar school brengen gaat nu 3 x zo snel. Ik hoef de auto niet uit te komen. Kijken of het hek open is want dan zijn alle leerkrachten op het plein en dan de kinderen uitladen en weer weg. Nu zit Marten heel hard te hopen dat scouting vanavond doorgaat. Er zijn wat probleempjes met de bezetting qua leiding en aangezien ze alleen maar buiten mogen moet het weer ook nog een beetje meewerken. Om 17.00 uur horen we of het doorgaat. Ik hoop het echt voor hem!

O Marten verteld me net dat zijn leesboek al uit is dus we gaan maar even een volgend boek in de tas stoppen voor de komende dagen… Toch eens kijken of ik mijn ereader van nieuwe (bieb)boeken kan voorzien (beetje verouderd model die niet zo best communiceert met mijn laptop) dan mag die mee naar school.

Bijdrager

@Vuurvonk, Selena was weer helemaal blij dat ze afgelopen maandag naar school mocht……gisteren thuis was dan ook weer drama om schoolwerk te doen maar vandaag zit ze weer op school dus mevrouw blij en wij blij :yes:

Gisteren ging ze nog videobellen met de juf maar ze is echt wel verlegen hoor, komt bijna geen boe of bah uit, ze kijkt steeds naar mij en praat heel zacht :wacko: Maar ja, zal wel overgaan hopelijk…….

Ries en ik brachten Selena maandag samen naar school op de fiets zodat we het beide konden zien waar ze afgezet moest worden en hoe alles gaat.

@Nijna, fijn dat Marten het ook weer fijn vindt op school.

Bijdrager

Nijna wat leest marten veel en snel zeg heerlijk!
    Fijn dat goed ging op school.

Klaver fijn dat selena het leuk heeft gehad!en verlegenheid zal ooit wel wat wegtrekken maar is ook niet geheel verkeerd hoor…

Hier zijn eigenlijk altijd de zelfde kinderen die aanbod komen met praten bij videobellen…y vind dat ook echt niks aan en word er chagie van ,hij gaat liever meteen aan de slag dan dat inbel gedoe met 25 ll.
    Vandaag weer werken ben benieuwd met dreumes want ze is net 1 geworden en dus baby af samen met huiswerk maken met y.ander gastkindje is nog steeds verkoudenvdus naar oma scheelt mij weer 2 wandelingen naar school.
    Fr heeft zich teruggetrokken boven met de pc.
    Zie net dat 1 boek uit is maar ze de nieuwe boeken niet meegegeven zijn dus dat word nog een dingetje :scratch:
    Verder niet veel hier qua nieuws.

Bijdrager

@Vuurvonk, ja die verlegenheid zal ooit wel overgaan maar soms denk ik van hallo het is je eigen juf, toch geen vreemde dus soms wel frustrerend :yes: ;-)

Selena heeft vandaag haar thuisdag van school dus is nu met Samira haar schoolwerk doen, dan gaat het tenminste zonder gezeur. Morgen mag ze weer lekker naar school maar volgende week heeft ze een makkie. Omdat het donderdag Hemelvaart is, hoeft ze alleen op dinsdag naar school :yes:

Samira heeft a.s. zaterdag haar laatste paardrijles in deze groep. Ik was helemaal vergeten dat ze op de wachtlijst stond voor de maandagmiddag les bij de eigenaresse. Kreeg vorige week dus een mail dat er een plekje vrij was gekomen in de gevorderde jeugdles op maandagmiddag om 16.45 uur en Samira stond bovenaan de lijst :yahoo: Ze gaat de meiden uit haar groep vast missen maar goed, er waren al 2 meiden uit de groep naar een andere les gegaan en de instructrice stopt er per de zomer ook mee dus er waren toch al veranderingen en de groep viel toch al uit elkaar. Samira gaat dan op maandag tijdelijk op een andere pony rijden omdat haar huurpony vanwege de corona nog niet beschikbaar is op maandag. Op zondag blijft ze ook gewoon Lady huren :D

Bijdrager

Maar praten tegen een scherm is heel anders dan tegen een persoon die voor je staat zeker voor kinderen @Klaver. Marten praat wel tegen een scherm maar vind het aan een telefoon weer een eind moeilijker. Dan kan je de ander niet zien en moet je het dus hebben van alleen de woorden. Dat kan zelfs bij bekenden nog best eens lastig zijn.

Kan me voorstellen dat Y. niet zo’n behoefte heeft aan dat inbellen @Vuurvonk en zeker niet met 25 man, dat werkt toch ook niet. Bij de Zoom-contacten van Marten hadden ze de boel per leerjaar opgesplits en niet met de hele klas. Vond de juf geen doen en met gemiddeld 8 kinderen komt iedereen aan de beurt.

Marten kwam gisteren total-loss bij scouting vandaan maar wat was iedereen weer blij dat ze mochten. Echt een uitgelaten stelletje kinderen stond voor de poort te wachten tot ze naar binnen mochten. Omdat de opvang ook gebruik maakt van hun blokhut hebben ze een kwartiertje later opkomst, er moet eerst gepoetst en afgesloten worden door de opvang.

Bijdrager

@Nijna, dat klopt……….praten tegen een scherm is heel anders dan real-life maar ook real-life is Selena verlegen ;-)

Videobellen met 25 man gebeurt hier niet. Hier was in kleine groepjes met max. 3 kinderen of alleen :D

Bijdrager

En we hebben de eerste schoolweek weer gehad, nog 6 te gaan dan is het hier alweer zomervakantie :D
    Marten is wel tevreden over hoe het gaat, vind die korte schooldagen helemaal prima, extra veel tijd om thuis weer te spelen. Misschien gaan ze nog wel wat huiswerk meekrijgen (bovenbouw heeft dat wel) maar vooralsnog werkt hij die paar uurtjes op school gewoon hard door.

Ik was vandaag vrij en dat gaf me mooi tijd om even naar de winkel te “rennen” voor een paar sokken voor mij (ongeveer ieder paar had tenminste in 1 sok gaten) en een voorraad nieuwe onderbroeken voor Marten (die groeit gewoon te hard) Nu alleen nog een nieuwe pyjama zien te scoren voor hem.

Marten had een megaverslag gemaakt over beren. Hij had er zo hard aan gewerkt dat ik het als fotoboek heb laten afdrukken en vandaag kwam het boek binnen. Helemaal trots natuurlijk, maandag mee naar school want de juf is ook erg nieuwsgierig. En de postbode kwam ook nog een nieuw geschiedenis leesboek bezorgen dus meneertje kan weer rustig verder lezen. Hij heeft geschiedenis helemaal ontdekt tijdens het thuisblijven en hij vind allerlei razend interessante onderwerpen. Denk dat ik het boek zelf ook maar eens ga lezen, ziet er leuk uit en een beetje bijspijkeren kan geen kwaad.

Bijdrager

Hier hebben we ook de eerste schoolweek gehad, volgende week hoeft Selena alleen op dinsdag naar school dus een makkie. Het bevalt haar ook prima om weer naar school te gaan, voor je het weet is het idd zomervakantie.

Ik ben benieuwd of Justin en Samira vanaf 2 juni weer naar school kunnen :unsure:

Selena heeft hier ook een groeispurt, vandaag kwam een partij besteld kleding binnen dus morgen gaan we even op ons gemakje passen. Ze eet iedere ochtend 2 boterhammen en ’s middags maar naar school ook dus ze eet 4 boterhammen per dag nu. Voorheen at ze zo slecht en weinig dus we zijn hier echt blij mee. Ik denk dat ze het gewoon nodig heeft nu :D

Wat leuk een verslag over beren en wat mooi dat je het als fotoboek hebt laten afdrukken :D

Net The Voice gekeken met Justin en Samira……morgen met Samira naar paardrijden, haar laatste les in deze groep dus kan ze morgen even “afscheid” nemen van de meiden. Ik zal die moeders ook wel minder gaan zien en de gezellige gesprekken gaan missen maar ja, het is niet anders. Bij de maandagles zullen ook vast gezellige moeders zijn om mee te kletsen ;-)

Bijdrager

Leuk een verslag over beren!verveelx hij zich niet op school want zie hem allemaal dingen doen die volgens mij voor hogere groepen zijn…wel super als hij dzt allemaal al doet!
    Wat fijn dat scouting een succes was :yahoo: weer ff lekker ravotten met vriendjes.

Klaver zal idd ff wennen zijn qua groep maar komt vast goed.
    Leuk allemaal nieuwe kleding!
    ik moet hier ook eens aan de slag ze hebben beide groei spurt gehad moet even door passen wat nu past en niet meer past.

Paardrijden ging goed vrijdag ze was helemaal happy. en gaat voorlopig tot de springles terug is elke vrijdag rijden.
    Voetbal zaterdag was ook geslaagd volgens y.meteen in dat uur maar boodschappen gedaan, thuis gebracht en terug geracet naar het veld om hem weer op te halen.gister maar weer hele huis van boven tot onder gedaan lijkt wel zondags dingetje aan het worden…beneden veel vaker gedaan maar is logisch met de kinderen die over de vloer komen.
    Gistermiddag maar loodgietertje gespeeld…fonteintje liep niet meer door bij de wc dus heb alles losgemaakt en schoongemaakt met bekijks van mijn man achter mijn rug…vies klusje maar goed lang leven zeep en water :yahoo:maar hij doet het weer :good: :yahoo:

begin heel langzaam mijn rust te missen…alle weken gingen wel maar mijn man begint steeds meer aandacht op te eisen en dingen uit te lokken en te verergeren als iemand ff met rust gelaten wil worden.hij gaat dan echt jennen en meestal ontploft y dan en gaat hij er nog meer schepjes olie op vuur gooien om vervolgens het heel raar te vinden dat y of f dan niet bij hem in de buurt te zijn.en dan word hij boos, gaat jammeren en doen.hij neemt ook te pas en te onpas vrij zonder overleg met mij…dus moet hier eens wat strakker in zijn en extra in gaten houden.bijv nu hemelvaart kwam hij erachter dat de kinderen die vrijdag erna vrij zijn ,doet hij dat ook want vind hij oneerlijk :wacko: maar daar moet ik dan per ongeluk achterkomen.gelukkig hoorde ik het toen ik het met kids ff de week doornam dat hij het tussen neus en lippen zei ja vrijdag ben ik ook vrij.dus planning maar weer aanpassen.
    Ook als hij al iets doet moet ik hem liefst 300x bedanken en de hemel in prijzen liefst paar dagen lang…zelfs de kinderen zeggen geregeld dat heb je al meerdere keren gevraagd of pap ik heb het nu al gevraagd meerdere keren maar gebeurd niet.
    Het zijn allemaal kleine dingen die steeds meer beginnen te irriteren maarja moet voorlopig nog volhouden want half half thuis/opvang zit er niet in.telkens maar opnieuw beginnen even zuchten en verder gaan…

Nou ga snel hier aan de slag zo weer inbellen en beginnen met dictee van juf :good: straks beide gastkindjes weer dus gezellig :D

15 berichten aan het bekijken - 11,041 tot 11,055 (van in totaal 11,076)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.