De kersttafel dekken: zo doe je dat

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Felice
    Sleutelbeheerder

De kersttafel dekken: zo doe je dat

ik vond dit wel inspirerend!! en ik beloof bij deze plechtig : ik zal mijn tafelfotoÅ› posten!! ik heb 2 x een etentje. 1 x op kerstavond, vanavond dus en ik verheug m enu al ! en 1x op 2de kerstdag

ik ben heel benieuwd naar jullie fotoÅ›

En voor degenen die zich niet zo druk maken: je bereikt wonderen met een takje groen hier, een rood servetje daar !!

Zet ḿ op dames!

Klaver
    Bijdrager

Net een nieuw tafelkleed gekocht voor 1e kerstdag, helaas waren alle kersttafelkleden al uitverkocht maar heb nu een najaarstafelkleed dus kan er mee door.

Uiteraard laat ik hier een foto zien van ons mooie broodbuffet :)

Fiene
    Bijdrager

Toen mijn opa naar het bejaardentehuis is verhuisd (hij is inmiddels al 3 jaar overleden) heb ik zijn kerststpullen gefd. Dus sinds die tijd (ik denk nu een jaar of 8) dek ik de tafel altijd hetzelfde met kerst….met opa’s groene kerstzeiltje :blij: ik hoop dat hij nooit stuk zal gaan….

Felice
    Sleutelbeheerder

gisteren bij mijn dochter thuis:

post-3208-062633000 1356460854_thumb.jpg

Felice
    Sleutelbeheerder

vandaag bij mij thuis even simpel, maar wacht morgen af….

post-3208-072099300 1356460945_thumb.jpg

Fiene
    Bijdrager

En zie hier onze kerstdis m het tafelzeil van opa Bruin :blij:

post-2867-025083400 1356544960_thumb.jpg

de kristallen wijnglazen zijn ook nog een erfstuk van mijn oma van vaders kant (die ik nooit gekend heb), die heb ik vorig jaar van mijn tante gekregen (oudste zus van mijn vader) die om de een of andere onverklaarbare reden deze glazen bij haar had staan (deze tante is een halfzus van mijn vader en had een andere moeder). Ik heb voor de gelegenheid aan ieder glas een (plastic) kerstbal gehangen met de naam erop van degene die het glas gebruikt, zo voorkom je de ellende van: welk glas was ook alweer van mij?

paula
    Bijdrager

Wat een leuke tafels!! Tip: er bestaan wijnglashangers! ff .nl erachter en je kan ze bestellen in alle soorten erg leuk!

Fiene
    Bijdrager

I know Paula, maar was te laat en vond dit wel een leuk alternatief :closedeyes:

smurfie
    Lid

Hier zijn geen foto’s gemaakt van de kerstdis geloof ik.

Bij de Action liep ik toevallig tegen een rol tafelloper aan. Heb een zilveren gekocht en die op maat geknipt in 3 stroken die we in de breedte over de tafel hebben gedrapeerd.

Verder geen speciaal iets behalve wat mooie servetten en kaarsjes op tafel.

Er bestaan ook zuignappoppetjes voor op de glazen. Die kun je ook op andere glazen doen dan alleen op wijnglazen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.