De Bevalling Van Stan

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Diana
    Lid

Hier dan een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang verslag

Enjoy

Donderdag 21 december, de vk had inwendig gekeken bij me hoe ver ik was, dat was rond 17:00 uur. De baarmoedermond was al week en ik had een klein tuutje zoals ze dat zei. Ze kon ook al met 1 vinger in de baarmoeder dus strippen was een optie maar dat wilde ik niet dus op naar huis.

De wee?n begonnen na het eten om een uur of 8 denk ik en vanaf 9 uur ben ik ze gaan timen. Ik twijfelde of het wel wee?n waren het waren meer krampjes die eigenlijk niet pijn deden niet meer dan dat ik al dagen voelde alleen de regelmaat maakte mij alert.

Toch maar hubby op naar beneden geroepen die zat boven te werken. We besloten toch maar de Vk te bellen omdat we twijfelden en die kwam meteen. Ze constateerde om 10 uur dus al 4 cm ontsluiting en ik liep nog de vaatwasser in te ruimen en het huis aan kant te maken. Ze snapte er niets van en ik al helemaal niet hihi.

Om half 2 kwam ze terug toen was het 7 cm en daar bleef ik op hangen ondanks het breken van de vliezen (dat heeft de Vk gedaan). Tussen de wee?n had ik bijna geen pauze en de enige houding om ze op te vangen was staand, doodvermoeiend. Ik stond daar te puffen en 3 mensen keken ernaar vol medelijden maar ik moest het echt zelf doen. Toen de Vk voelde bleek dat er een klein randje maar niet weg wilde gaan en ze kon het ook niet om het hoofdje heen krijgen. Daarop besloot ze dat we naar het ziekenhuis gingen om 5:00 uur omdat ze een groot kindje verwachtte van meer dan 8 pond. Ik zat bij de Vk in de bus vanwege de ruimte en Dirk reed erachter aan.

Eenmaal daar aangekomen na een helse rit naar het ziekenhuis met gillende wee?n bleek ik volledige ontsluiting te hebben. Ineens gaan persen, de knop omzetten vond ik moeilijk en echt drang had ik niet dus ik kreeg er een infuus bij toen ging het beter.

Tijdens het persen heeft Dirk me heel goed gesteund en ook een been vast gehouden dan hoefde ik dat niet zelf te doen. De Vk stond aan de andere kant en verder waren er nog veel meer mensen in de kamer maar dat ging allemaal langs me heen.

Na een half uur was de baby nog niet zo ver als ze wilde dus wilden ze met de pomp aan de gang. Ik werd alvast verdoofd en in een perswee geknipt. Van de verdoving heb ik bijna niets gevoeld en de knip helemaal niet dat viel me reuze mee. De pomp dat is geen pretje alleen het inbrengen alleen al pffff. En na 3 perswee?n met pomp voelde ik de baby mijn buik verlaten en daar lag het op mijn buik…. ik keek snel wat het was en zag een piepie dus een jongen en dan heet ie Stan Arjan!!!! hoera een zoon het was 7:55.

Hij ademde goed, huilde en pieste en poepte over me heen maar dat maakt niet uit ik vond het geweldig!!

al snel slokte hij aan mijn borst joepie dat lukt ook maar toen begon ie te pruttelen en moest hij even weg. Zijn longen zijn uitgezogen en daarna was ie weer bij mij.

Helaas kwam de placenta niet meteen los dus ik kreeg een prik in mijn bovenbeen (2 keer) en de arts probeerde via druk op mijn buik de placenta los te krijgen. Hij prikte ook alvast een infuusnaald in mijn hand voor de narcose want als ik een bloeding zou krijgen dan moest ik onder zeil dan gingen ze de placenta op die manier los halen. Gelukkig kwam de placenta los en was intact en was het infuus niet nodig. De naald wilde er niet in hij had al 2 keer mis geprikt.

Terwijl Stan op mijn buik lag hebben ze me gehecht dat was niet pijnlijk maar ik voelde het wel ik was namelijk naar binnen toen ingescheurd dus er moest diep gehecht worden. Maar ook dat heb ik overleefd.

We hebben een aantal mensen gebeld en nadat ze me gewassen hadden zijn Stan en ik naar onze kamer gebracht.

Vanwege zijn gewicht hebben ze een paar keer geprikt voor glucose maar dat was allemaal goed dus we mochten na een nachtje naar huis in principe.

Maar smiddags ging het met mij mis ik viel flauw toen ik op de po-stoel ging. Ze vermoeden een ijzer te kort en dus werd ik de volgende dag geprikt. De dag was ik heel duizelig en had veel dorst maar ik genoot van Stan en de eerste bezoekers. Er zat nog wel een zwart randje aan de dag want ik kon niet plassen binnen 6 uur dus ik kreeg een katheter en daar heb ik zo?n hekel aan maar goed wat moet dat moet. Gelukkig ging het plassen daarna wel.

De nacht heb ik amper geslapen ik keek alleen maar in de wieg. Hij was veel wakker dus ik heb hem veel bij me gehad om 2:00 uur snachts kreeg hij nog een pijnstiller daarna sliep hij.

Sochtends werd ik geprikt op mijn ijzer dat bleek heel erg laag, 4.3. Geen wonder dat is flauw was gevallen. Ik kreeg 3 opties namelijk, bloedtransfusie, ijzerinfuus of naar huis.

In het laatste geval zal het herstel heel lang duren meer dan 6 weken, bij transfusie zou ik meteen 1 punt hoger hebben en bij ijzerinfuus zou dat 2 weken duren. Ik koos voor het ijzer infuus maar niet van harte omdat het prikken steeds mis was gegaan bij de bevalling waren mijn handen al bont en blauw. Ook de Vk prikte mis bij het aanleggen van het infuus en dus was ik het even zat en heb ik flink gehuild. De arts werd erbij gehaald die kon beter prikken zei ze en dus werd ik in mijn arm geprikt dat ging wel goed gelukkig. Daarna was het alleen maar wachten het duurde 3 uur ongeveer dat indruppelen. De bijwerkingen die konden optreden kreeg ik niet gelukkig dus om 20:00 werd ik weer terug naar mijn zaal gebracht.

De 2e nacht ging een stuk beter, Stan sliep en kwam om de 3 uur en ik heb ook geslapen.

Na een lekkere douche en alle spullen ingepakt te hebben gingen we om 11:00 uur naar huis met ons mannetje. :blush:

mem25
    Lid

zo meid het is een lang verhaal maar wel erg boeiend om te lezen.

HARTELIJK GEFELICITEER MET JE ZOON STAN :gefeliciteerd:

Zo dan wat een verhaal :) .

Is alles nu goed met jou.

Je hebt er in iedergeval een mooi kereltje voor terug.

kim1978
    Lid

Idd een lang verhaal… maar het is ook niet niks!

Dat misprikken dat lijkt wel meer regel dan uitzondering! Mij prikken ze ook altijd minimaal 3x!

Dat je flauw bent gevallen is idd niet zo raar!

Gelukkig heb je er geen trauma aan overgehouden. Belangrijker; je hebt een mooie gezonde zoon op de wereld gezet…….. en ‘m ook nog een mooie naam gegeven :D

VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE PRESTATIE!!!!! EN NU MAAR GENIETEN VAN JE MANNETJE!!!

Klaver
    Bijdrager

Het was idd een verhaal maar erg leuk en mooi om te lezen!! Gelukkig is alles achter de rug

en kan je lekker genieten van je zoontje :) :)

Jess
    Lid

Wat een verhaal zeg, maar een mooie kerel ervoor in de plaats. Nogmaals van harte !.

wendy
    Lid

mooi verhaal en benieuwd naar foto’s

Spannend verhaal, fijn dat je een gezonde zoon nu in je armen hebt en steun hebt gehad aan je man.

lieke
    Lid

wat een verhaal zeg, en ik ben nu wel erg benieuwd naar wat foto’s van jullie wondertje

Diana
    Lid

Het gaat heel goed met ons!

ik heb al geen last meer van mijn hechtingen, mijn ijzer is stijgende en ik geniet volop van de kleine man!

Zijn koppie

100% baby

kim1978
    Lid

Wat een mooi mannetje.

Heeft hij zich in het gezicht gekrabt?

Grappig: die romper uit de Prenatal doos heb ik ook. Hajo heeft heeft hem al aangehad, maar verzuipt er nog in!

Geniet van je mannetje!

Els
    Lid

Hele leuke foto’s Diana.Geniet er maar lekker van

Wat een mooi mannetje.

Heeft hij zich in het gezicht gekrabt?

Grappig: die romper uit de Prenatal doos heb ik ook. Hajo heeft heeft hem al aangehad, maar verzuipt er nog in!

Geniet van je mannetje!

Dat heb ik dus ook met dat rompertje,Megan verzuipt er ook nog in.

De beste die passen zijn bij ons van de Hema.

Die van C&A zijn ook te groot voor haar.

kim1978
    Lid

Hele leuke foto’s Diana.Geniet er maar lekker van

Dat heb ik dus ook met dat rompertje,Megan verzuipt er ook nog in.

De beste die passen zijn bij ons van de Hema.

Die van C&A zijn ook te groot voor haar.

ik heb op MP veel omslag rompers van Petit Bateau gekocht: die pasten Duco ook het beste.

Ik heb ze op MP gekocht omdat ze nieuw te duur zijn ;)

Mooi mannetje hoor :wub:

mem25
    Lid

ooooohhhhh wat een schatje zeg :wub: :wub:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.